top icon
Αγώνες

WRC: Τι μέλλει γενέσθαι;

Στις 5 Δεκεμβρίου στη συνεδρίαση της FIA στο Παρίσι θα συζητηθούν οι προτάσεις της επιτροπής Ράλλυ αναφορικά με τις προτάσεις για το μέλλον του WRC.

Σε κλειστή συνάντηση-συνεδρίαση που θα πραγματοποιηθεί στις 5 Δεκεμβρίου στο Παρίσι, η επιτροπή Ράλλυ θα παρουσιάσει τις προτάσεις της στη FIA αναφορικά με το μέλλον του θεσμού, οπότε και αναμένονται οι σχετικές αποφάσεις και ανακοινώσεις. Οι σκέψεις και προτάσεις της επιτροπής δεν έχουν διαρρεύσει, αλλά οι φήμες αναφέρουν ότι μία από τις σημαντικότερες αλλαγές είναι η κατάργηση της κατατακτήριας ειδικής. Ακόμα μία που φημολογείται είναι η αύξηση της ποινής που δέχεται κάθε πλήρωμα στο superally για κάθε μία ειδική που δεν συμμετέχει από τα πέντε λεπτά σε επτά. Τέλος είναι πιθανή και η μείωση του παράβολου που καταθέτουν οι Κατασκευαστές πριν την έναρξη της χρονιάς για τη συμμετοχή τους, το οποίο σήμερα αγγίζει τα 306.000 ευρώ.

Από εκεί και πέρα, είναι μεγάλο ερωτηματικό τι θα γίνει με τη νέα γενιά των αυτοκινήτων WRC, και συγκεκριμένα της κορυφαίας κατηγορίας. Τη νέα χρονιά είναι δεδομένο ότι δεν θα υπάρχουν αλλαγές, αλλά ούτε εξέλιξη (νέα ομολογκασιόν) για τα αυτοκίνητα. Σας θυμίζουμε, ότι οι Κατασκευαστές έχουν έρθει σε συμφωνία μεταξύ τους, αλλά και με τη FIA για να διατηρηθεί η ίδια ομολογκασιόν. Αυτό το γεγονός βοήθησε τις Citroen και M-Sport να παραμείνουν στο χώρο, αφού είναι δεδομένο ότι δεν διαθέτουν τουλάχιστον αυτή τη στιγμή τον απαραίτητο προϋπολογισμό για να ακολουθήσουν τη VW, αλλά και τη Hyundai. Κάποιοι, υποθέτουν ότι το 2015 θα είναι η τελευταία χρονιά που θα δούμε την κορυφαία στη σημερινή τους μορφή, αφήνοντας να εννοηθεί ότι είναι πιθανό να αντικατασταθούν από τα R5, τα οποία και έχουν σαφώς χαμηλότερο κόστος από τα σημερινά WRCars. Αυτός είναι ένας τρόπος με τον οποίο θα γίνει προσπάθεια να προσελκύσουν νέους και περισσότερους Κατασκευαστές.

Ο πρόεδρος της επιτροπής Ράλλυ, Jarmo Mahonen, υποστήριξε ότι μέχρι το 2016 δεν θα υπάρχουν αλλαγές (τέλος του 2015), αποκαλύπτοντας πως υπάρχουν οι σκέψεις για αντικατάσταση τους από τα R5, χωρίς όμως να είναι δεδομένη. Πάντως, όποια απόφαση και αν παρθεί θα πρέπει να γίνει μέσα στην επόμενη χρονιά, αφού οι εμπλεκόμενες εταιρίες και Κατασκευαστές, αφού επιθυμούν πάνω από όλα είναι σταθερότητα στους κανονισμούς και όχι συχνές αλλαγές. Πάντως, οι ομάδες θεωρούν ότι πρέπει τα αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC να διαφέρουν από αυτά των μικρότερων κατηγοριών, με τον Jost Capito της VW να θυμίζει το παράδειγμα των S2000 και του variant kit, τα οποία μπορούσε να τα μετατρέψει σε WRC, και το αντίστροφο. Το ενδεχόμενο της εξέλιξης ενός αντίστοιχου kit, το οποίο θα αλλάζει τα R5 σε R5+ είναι κάτι που θα το δείξει ο χρόνος.

Πάντως, η εμπλοκή της Hyundai στο θεσμό παίζει το ρόλο της στην αλλαγή των κανονισμών. Αυτή τη στιγμή μοιάζει δύσκολο αυτοί να αλλάξουν τόσο σύντομα από τη στιγμή που η κορεάτικη εταιρία κάνει μία τεράστια επένδυση για την επόμενη τριετία, αρχής γενομένης από το 2014. Σημαντικό είναι ότι εξελίσσουν παράλληλα και το νέο i20 WRC για το 2015. Βλέπετε, μοιάζει αδιανόητο να προτείνουν αλλαγή κανονισμών από το 2016 και έπειτα, έχοντας τον κορεάτικο κολοσσό να έχει εξελίξει ένα νέο αυτοκίνητο και επενδύοντας παράλληλα στην υπάρχουσα μορφή των κανονισμών. Η αίσθηση μας είναι ότι η κορυφαία κατηγορία θα διατηρηθεί τουλάχιστον για μία τριετία ακόμα στην υπάρχουσα μορφή της, και οι όποιες αλλαγές ΑΝ υπάρξουν, θα εξαρτηθούν από το ενδιαφέρον και την ενδεχόμενη εμπλοκή νέων Κατασκευαστών στο θεσμό. Αν αυτοί εν τέλει κάνουν την εμφάνιση τους, όπως φημολογείται γενικότερα, αλλά και ειδικότερα ακόμα και από τη μεριά της Media House που έχει αναλάβει την προώθηση του θεσμού._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ