top icon
Πωλήσεις

Aτυχήματα σε βενζινάδικα: Φταίει ο… Xατζηπετρής

Ο νόμος 2801/2000 απαγορεύει την λειτουργία πρατηρίων υγρών καυσίμων σε κτίρια που «άνωθεν αυτών περιλαμβάνουν κατοικίες και χώρους συνάθροισης κοινού, εξαιρουμένων των χρήσεων γραφείων και ξενοδοχείων». Για όσα πρατήρια όμως λειτουργούσαν πριν το έτος 2000 καθιερώθηκαν τέσσερα βασικά μέτρα ασφαλείας: Σύστημα ανίχνευσης και κατάσβεσης πυρκαγιάς, ύπαρξη τροχήλατου πυροσβεστήρα σκόνης, μονάδα ανάκτησης ατμών βενζίνης και ειδικές βαλβίδες πυρασφαλείας. Το σπουδαιότερο ίσως από αυτά είναι η μονάδα ανάκτησης ατμών, που αποτελεί ουσιαστικά ένα σύστημα σωλήνωσης και λειτουργεί ως εξής: Κατά την διάρκεια της προμήθειας καυσίμων από την μάνικα, που συνδέει δεξαμενή και βυτιοφόρο, ένας δεύτερος σωλήνας ρουφάει τις αναθυμιάσεις της βενζίνης και τις ξαναφέρνει στο βυτιοφόρο, για να μεταφερθούν τελικά στις εγκαταστάσεις των εταιρειών πετρελαιοειδών όπου καταστρέφονται. Ο νόμος έδωσε στα «παλιά» πρατήρια πίστωση ενός χρόνου για να εναρμονιστούν με τις νέες διατάξεις ασφαλείας, καθορίζοντας πως όποια από αυτά δεν «συμμορφωθούν» θα τους επιβληθεί αναστολή λειτουργίας ή υποχρεωτική απομάκρυνση από τα σημεία που ως τώρα δραστηριοποιούνταν. Μέχρι σήμερα ελάχιστα από τα προ του 2000 λειτουργούντα πρατήρια πιστεύεται πως έχουν ακολουθήσει τις υποδείξεις σε θέματα ασφαλείας, λόγω του ανεπαρκούς έως ανύπαρκτου κρατικού ελέγχου στο ευαίσθητο αυτό θέμα. Οι απόψεις μάλιστα διίστανται, όσον αφορά στον καταμερισμό των ευθυνών για την συνεχιζόμενη παραβατικότητα των πρατηρίων υγρών καυσίμων: Η Ένωση Βενζινοπωλών λέει πως «τα πρατήρια είναι έτοιμα σε ποσοστό 95% να εφαρμόσουν το σύστημα ανάκτησης ατμών, όμως συχνά τα βυτιοφόρα και οι εταιρείες δεν είναι έτοιμα να το λειτουργήσουν». Από την πλευρά της η Ομοσπονδία Βυτιοφόρων Υγρών Καυσίμων αναφέρει πως «έχουμε τοποθετήσει τη μονάδα ανάκτησης από το 2000, όμως η μέθοδος δεν εφαρμόζεται συχνά επειδή και οι εταιρείες δεν έχουν ακόμη τοποθετήσει τη δεύτερη μάνικα που χρειάζεται». Και για να μη νομίσετε πως η απόσειση των ευθυνών σταματάει εδώ, συμπληρώνουμε πως ο Σύνδεσμος των εταιρειών δηλώνει ότι «οι εγκαταστάσεις των εταιρειών έχουν ήδη προσαρμοστεί στις προδιαγραφές που επέβαλε η Ε.Ε. μέσα στις νόμιμες ημερομηνίες». Kαταλήγοντας, εμείς θα προσθέσουμε ότι μόνο σε τρία ατυχήματα μέσα στον τελευταίο χρόνο σε πρατήρια υγρών καυσίμων της Αθήνας, του Νευροκοπίου και της Κοζάνης έχασαν την ζωή τους επτά άτομα.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ