Αγορά Ειδήσεις

Λάδι κινητήρα - ορυκτό, συνθετικό ή πλήρως συνθετικό;

Το λάδι κινητήρα έχει εξελιχθεί από ένα απλό λιπαντικό σε ένα υγρό υψηλής τεχνολογίας. Ταυτόχρονα έχει αυξηθεί πολύ ο αριθμός των ειδών και των προδιαγραφών του.

Τα λάδια κινητήρα διακρίνονται σε δύο κατηγορίες: ορυκτά και συνθετικά λάδια. Τα ορυκτά λάδια καθίστανται ολοένα και λιγότερο σημαντικά για τα αυτοκίνητα, επειδή δεν είναι τόσο αποδοτικά. Οι σύγχρονοι κινητήρες έχουν περισσότερες απαιτήσεις από το λάδι συγκριτικά με τους παλιότερους. Αυτές οι απαιτήσεις καλύπτονται μόνο από τα συνθετικά λάδια, αλλά μπορεί κάποιος να αναμίξει ένα ορυκτό με ένα συνθετικό λάδι. Ωστόσο, τέτοια μερικώς συνθετικά λάδια παίζουν ολοένα και μικρότερο ρόλο στην αγορά, επειδή η απόδοσή τους δεν είναι αρκετά υψηλή λόγω του ορυκτού ποσοστού.

Υπάρχουν δύο διαφορετικοί τρόποι παρασκευής συνθετικών λαδιών. Με τον έναν τρόπο στο τέλος λαμβάνουμε το λεγόμενο λάδι PAO. Αυτό είναι το κλασικό συνθετικό λάδι, που κυκλοφόρησε στην αγορά τη δεκαετία του '70. Είναι πολύ καθαρό χημικά και επομένως πολύ αποδοτικό, ωστόσο είναι πολύ ακριβό να παρασκευαστεί. Με τον άλλο τρόπο, το λάδι παρασκευάζεται μέσω Hydro-Cracking, γι αυτό και στην αργκό του κλάδου αυτά τα λάδια αποκαλούνται λάδια HC. Τα λάδια HC είναι πιο σύγχρονα και κυκλοφόρησαν τη δεκαετία του '90. Σήμερα προσφέρουν την καλύτερη δυνατή απόδοση για όλους τους σύγχρονους κινητήρες. Σχεδόν όλη η παραγωγή λαδιών σήμερα λαμβάνει χώρα με βάση τα λάδια HC. Πολλές προδιαγραφές λαδιού πληρούνται μόνο με λάδια HC.

Engine_oil

Στις ΗΠΑ, τόσο τα λάδια PAO όσο και τα λάδια HC επιτρέπεται να χαρακτηρίζονται ως πλήρως συνθετικά, ωστόσο στη Γερμανία αυτό επιτρέπεται μόνο για τα λάδια PAO. Γι αυτόν τον λόγο, στα λάδια HC χρησιμοποιούμε τη σήμανση Synthese Technology. Άλλοι παρασκευαστές λαδιών χρησιμοποιούν όρους όπως 100% synthetic ή synthetic mix, όπου δεν είναι σαφές τι σημαίνει αυτό.

Δεν έχει σημασία ποιο λάδι είναι υποθετικά καλύτερο. Αυτό που έχει σημασία είναι το λάδι να πληροί τις προδιαγραφές που έχει θέσει ο κατασκευαστής για το μοντέλο του αυτοκινήτου του. Αυτές μπορεί κάποιος να τις δει στο εγχειρίδιο του αυτοκινήτου. Σε κάθε περίπτωση, τα πακέτα πρόσθετων αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη σημασία. Σήμερα αποτελούν το σημαντικότερο συστατικό ενός λαδιού κινητήρα μετά το ίδιο το λάδι. Φροντίζουν για ένα μεγάλο μέρος της απόδοσης του λαδιού κινητήρα. Σε ορισμένα πολύ σύγχρονα λάδια κινητήρων το ίδιο το λάδι δεν είναι τίποτα άλλο από το υγρό που φέρει τα πακέτα των πρόσθετων (πηγή: Liqui Moly)

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου