Αγορά Ειδήσεις

Mια ιδιαίτερη παρουσία στην Α.Μακρής Α.Ε.

Ένα Skoda 130 RS του 1977 που θα λάβει μέρος στο 22ο Ιστορικό Ράλλυ Μόντε Κάρλο και θα πάρει εκκίνηση κάτω από την Ακρόπολη στις 30 Ιανουαρίου, βρέθηκε για λίγες ώρες στις εγκαταστάσεις της Α.Μακρής Α.Ε επί της οδού Μαρίνου Αντύπα 98, στη Νέα Ιωνία.

 

Πιο συγκεκριμένα, το εμβληματικό αγωνιστικό της ανατολικής Ευρώπης τη δεκαετία του '70 έμεινε στις εγκαταστάσεις της Α.Μακρής Α.Ε. από την Δευτέρα 28 Ιανουαρίου στις 17:00 έως την Τρίτη 29 Ιανουαρίου στις 14:00. Το παρών στο χώρο έδωσαν τα μέλη της ομάδας και το πλήρωμα. Συζητώντας με τους Karl Mach και Ian Blaha, που αποτελούν το πλήρωμα του Skoda 130 RS, μάθαμε ότι αυτή είναι η πρώτη φορά που έρχονται στην Ελλάδα. Μπορεί στη χώρα μας να είναι πρωτοεμφανιζόμενοι, ωστόσο έχουν ήδη συμπληρώσει μια επταετία με το 130 RS, ενώ αυτή θα είναι η έβδομη συμμετοχή τους με το αυτοκίνητο στο Ιστορικό Ράλλυ του Μόντε Κάρλο. Παράλληλα, οι παριστάμενοι είχαν τη δυνατότητα να δουν μία Skoda Fabia RS 2000 καθώς και τα αγωνιστικά Skoda της Α. Μακρής AE, που συμμετέχουν στο Fabia Cup. Σε κάθε περίπτωση ήταν μια όμορφη στιγμή, την οποία τίμησαν με την παρουσία τους ο κ. Μακρής, στελέχη της ελληνικής αντιπροσωπείας, αλλά και ο πρέσβης της Τσεχίας στην Ελλάδα.

Λίγα λόγια για το Skoda 130 RS

Το αγωνιστικό των Tσέχων προήλθε από την coupe έκδοση «110 R», που κατασκευάστηκε στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις του Kvasiny σε 57.000 μονάδες από το 1971 έως το 1980 και είχε την ίδια φιλοσοφία με τα υπόλοιπα μοντέλα της Skoda, που την εποχή εκείνη ακολουθούσαν τη λύση του «όλα πίσω» (μετάδοση κίνησης, θέση κινητήρα). Το «110 R», όπως πρόδιδε και η κωδική του ονομασία, διέθετε 4κύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 1.107 κυβικών εκατοστών, που απέδιδε 52 ίππους στις 4.650 στροφές ανά λεπτό και μπορούσε να αναπτύξει τελική ταχύτητα 145 χιλιομέτρων την ώρα. Καθόλου άσχημα για ένα coupe χαμηλού κυβισμού από την «σοσιαλιστική» Ευρώπη, που παράλληλα ήταν και όμορφο στο μάτι, με πιο χαρακτηριστικό στοιχείο του την κυρτή διαμόρφωση στο πίσω μέρος.

Η πρώτη εμφάνιση του Skoda 130 RS στη «Δύση» έλαβε χώρα στα τέλη του 1976, στο RAC της Μεγάλης Βρετανίας, με οδηγό τον Νορβηγό John Haugland και στο δεξί κάθισμα τον Fred Gallagher. Ο τελικός απολογισμός της προσπάθειας του πληρώματος ήταν ο τερματισμός στη 16η θέση της γενικής κατάταξης, αλλά και η νίκη στην κλάση, στην οποία είχε δηλωθεί το αυτοκίνητο. Ο Σκανδιναβός, που δεν αγωνιζόταν ως μέλος της επίσημης ομάδας, αλλά με τη χορηγία διάφορων αντιπροσωπειών της Skoda στην Ευρώπη, ήταν ο μόνος από τους οδηγούς του αυτοκινήτου που είχε κάποια διεθνή εμπειρία (την περίοδο 1973-1975 πήρε μέρος με τα Skoda «110 L» και «120 S» στα rally της Σουηδίας και της Φινλανδίας, καθώς και στο RAC με «130 S»). Εργοστασιακοί οδηγοί της Τσέχικης εταιρείας ήταν ο Miroslav Zapadlo και ο Vaclav Blahna, ενώ τις πιο πολλές εμφανίσεις με το «130 RS» ως συνοδηγός είχε ο Jiri Motal. Πιστοποιημένο στο Group 2 το αγωνιστικό της Skoda συμμετείχε σε 10 συνολικά αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, από το 1976 έως το 1981. Σε όλους, τουλάχιστον το ένα από τα δύο αυτοκίνητα, έφθασε στη ράμπα του τερματισμού. Βέβαια, πέρα από την αξιοπιστία τους σημείωσαν και ορισμένους πολύ καλούς τερματισμούς, όπως ήταν η 12η θέση των Blahna-Hlavka στο Monte Carlo (που συνοδεύτηκε με νίκη στην κλάση) και η 10η των Haugland-Berglund στη Φινλανδία το 1977. Όμως, οι καλύτερες εμφανίσεις και τα πιο επιτυχημένα αποτελέσματα προέκυψαν στις τρεις επισκέψεις της ομάδας στην Ελλάδα.

Το 1977 ήταν η πρώτη φορά που οι Έλληνες φίλοι του αυτοκινήτου είδαν τη Skoda σε πλήρη αγωνιστική εμπλοκή στα χώματά τους κι εντυπωσιάστηκαν πολύ. Ένα φορτηγό και πέντε μηχανικοί συνόδευαν τα δύο αυτοκίνητα, που ήρθαν στη χώρα μας με πληρώματα τους Zapadlo-Motal και Haugland-Nyborg. Tα «130 RS» απέδιδαν τότε 128 ίππους στις 7.000 σ.α.λ., με ροπή 13 χλγμ. στις 5.500 σ.α.λ., ενώ ο κινητήρας τους συνδυαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των 4 σχέσεων. Με αμορτισέρ της Koni και το ψυγείο νερού να έχει μεταφερθεί εμπρός (πίσω έμειναν μόνο τα ψυγεία του λαδιού), αλλά και με τα τρακτερωτά ελαστικά της Barum να εφαρμόζονται στις πανάλαφρες ζάντες που ετοίμασε η Skoda, τα δύο αυτοκίνητα τερμάτισαν χωρίς πρόβλημα στην 9η και τη 13η θέση της γενικής κατάταξης. Όσο για τους άμεσους «ανατολικούς» ανταγωνιστές τους Stasys Brundza και Arvydas Girdauskas με το Lada 1600, υποσκελίστηκαν και ολοκλήρωσαν στη δέκατη θέση.

Στο 26ο Ράλλυ Ακρόπολις (1978) η Skoda έδωσε και πάλι το «παρών», αυτή τη φορά όμως σημαντικά πιο πολυπληθής: Έξι αυτοκίνητα service και 14 μηχανικοί, μαζί με τους ανθρώπους της ελληνικής αντιπροσωπείας, ανέλαβαν να υποστηρίξουν τα δύο αγωνιστικά που ήρθαν από την Τσεχία. Ισχυροποιημένα στους 130 ίππους, με δύο διπλά 45άρια καρμπιρατέρ της Weber και ελαστικά της Dunlop κατάφεραν να φθάσουν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά σε ένα καλό αποτέλεσμα στην Ελλάδα, παρά την εγκατάλειψη του ενός αυτοκινήτου (Svatopluk Κvaizar-Jiri Κotek) με προβλήματα στην ανάρτηση. To έτερο «130 RS» των Blahna-Motal τερμάτισε τον αγώνα στην όγδοη θέση, δικαιώνοντας και τη φήμη που συνόδευε το συγκεκριμένο πλήρωμα για τις επιτυχίες του στους αγώνες της Ανατολικής Ευρώπης. Δύο χρόνια αργότερα ο Vaclav Blahna επανέλαβε το αποτέλεσμα του 1979 στον ελληνικό αγώνα, με συνοδηγό τον Pavel Schovanek, σε μια από τις τελευταίες «εξορμήσεις» του αυτοκινήτου στο εξωτερικό.

 

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου