Φαβορί και αουτσάιντερ...

Ας θεωρήσουμε ότι αυτό το πολύ... προχώ Toyota Mirai μας πηγαίνει πολλά χρόνια μπροστά και μας βάζει σε μελλοντικές σκέψεις με τα στοιχεία ρεαλισμού και ποιότητας που χαρακτηρίζουν τον Ιάπωνα κολοσσό. Από εκεί και πέρα αρχίζουν τα δύσκολα.

Ξανά στο Τάνις λοιπόν, εκεί, μια ώρα από το Άλμποργκ οδηγώντας, το οποίο είναι μια ώρα από την Κοπεγχάγη πετώντας. Η διαδικασία-τρόπος ζωής τα τελευταία 25 χρόνια, έχει να κάνει με την αξιολόγηση των αυτοκινήτων που διεκδικούν τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς.

Με κοινό παρονομαστή το Mirai λοιπόν και από εκεί και πέρα έχουμε την ήρεμη δύναμη της «συλλογής» όπως εκφράζεται απο το Audi Α4 και το Opel Astra. Δε βρίσκεις ψεγάδι στο πρώτο που κρύβει μέσα στο συμβατικό από πλευράς σχεδίασης αμάξωμά του τεχνολογία αιχμής και ποιότητα κορυφής, ενώ στο δεύτερο, στο Opel, έχει γίνει δουλειά και στο πλαίσιο, και δεν κρύβεται. Πετάει το 1000αρι στα χέρια σου και έχεις λόγους να πιστεύεις πως κοιτάει και το Golf και το 308, σκοπεύοντας και τα Focus και Auris. Θα ζήσουμε καιρό με δαύτο και κάθε άλλο παρά απαρατήρητο περνάει στην αναμέτρηση. Με τη σιγουριά ότι θα είναι στην 7αδα που θα ανακοινωθεί το Δεκέμβριο, θα έχουμε πολλά να πούμε για το Astra, εν όψει και της τελικής αναμέτρησης το Φεβρουάριο.

Συνεχίζοντας με τα φαβορί, όσες επιφυλάξεις και αν έχεις λόγω μεγέθους και ύφους, σε συνδυασμό με τα χάλια μας ως χώρα, δεν μπορείς να μην υποκλιθείς στους Σουηδούς μηχανικούς, που έχουν δημιουργήσει το XC90. Έχουν έρθει εδώ, στη Δανία, σε πλήρη σύνθεση και με όλες τις εκδοχές, καταθέτοντας την τεχνογνωσία τους που εκφράζεται στη μέγιστη διάσταση μέσα από τις προδιαγραφές, και κυρίως από τη συμπεριφορά αυτού του αρχοντικού SUV κορυφής, που βλέπει τους Γερμανούς στα μάτια και μάλιστα με ατού. Βλέπετε είναι περίφημο και με τους δίλιτρος κινητήρες και σε εμπνέει και όταν κυλάει και όταν το οδηγείς.

Όσον αφορά το τελευταίο, την οδήγηση δηλαδή, εδώ στη Δανία έχεις τη σωστή πρόταση που δεν είναι άλλη από τη νέα έκδοση του Μazda ΜΧ-5. Πάντα ξεχωρίζαμε το πρώτο και το τρίτο με τον δίλιτρο κινητήρα, σήμερα μας άρεσε πολύ το αντίστοιχο, ενώ κάθε άλλο παρά μας δυσαρέστησε το μικρό. Παιδεύονται οι Ιταλοί, αλλά είναι οι Ιάπωνες που δημιουργούν στα δικά τους χωράφια με ένα καλά φτιαγμένο σπορ διθέσιο, ελιξίριο ζωής. Από τις περιπτώσεις που δε σε χαλάει το ότι έρχεσαι εδώ πάνω από την Αθήνα. Το οδηγείς, ναι σωστά διαβάσατε, ακόμα και εδώ που όλα είναι καλά ισορροπημένες ευθείες, αλλά θα βρεις τα κατάλληλα κομμάτια για να διαταράξεις την ηρεμία των Δανών. Τουλάχιστον αυτοί ενοχλούνται αλλά δεν το εκφράζουν με τη ρουφιανιά που χαρακτηρίζει τους Γερμανούς... Όμορφη στιγμή; Όταν με ένα δάκτυλο κλείνεις την οροφή. Έτσι απλά.

 

Η συνέχεια;

Έρχεται με την πετρελαιοκίνητη GLC 250 που εντυπωσιάζει με το πάτημά της θυμίζοντας πώς πρέπει να συμπεριφέρεται μια σύγχρονη Mercedes. Σχολιάζεις πως είναι η Χ5 της μικρότερης κατηγορίας σε ποιότητα κύλισης, έχεις τη σιγουριά πως υπερέχει της X3 και του Q5 και καταλήγεις πως υπεράνω τιμών και άλλων μετρήσεων, σε ποιότητα κύλισης έχει ανταγωνιστή μόνο τη Macan, τη μικρή Cayenne. Διαβάζοντας μάλιστα τη Γνωριμία της Ελένης Ξενάκη που την ταξίδεψε σε χωματόδρομο ενισχύεται η άποψη μας.

Ότι μας άρεσε πολύ, κάτι που δεν κρύβεται, δε σημαίνει και ότι έχουμε αποφασίσει πως θα τη συμπεριλάβουμε στη δική μας μικρή λίστα με τις επτά επιλογές, κατι που ισχύει τόσο για τη Jaguar XE (μας άρεσε πολύ στην Ελλάδα), όσο και για την προσθιοκίνητη ΒΜW Χ1 που ανεβάζει τους τόνους στα ύψη σε σχέση με το Q3.

Τι άλλο μας απασχολεί και μας σπάει το κεφάλι για τις θέσεις 6-7 ;

Το HR-V. Μπορεί να σε κερδίζει το CX 3 της Mazda σχεδιαστικά, αλλά είναι το Honda που σε βάζει σε θετικές σκέψεις. Αυτοκίνητο φτιαγμένο και για τον ελληνικό δρόμο και για τον Έλληνα χερά που θα χαρεί την ποιότητά του και θα διασκεδάσει με τον επιλογέα ταχυτήτων. Κάτι σαν Ιαπωνικό ανέκδοτο. Η Honda τιμά το παρελθόν της με τη θέση και τη λειτουργία του επιλογέα. Θα σας αρέσει. Άλλωστε είναι καλά φτιαγμένο και άνετο σε κύλιση και –αναλογικά- σε χώρους.

Αύριο; Θα το χαρούμε. Θα πάμε βόλτα με τον Μιχάλη και τον Μανώλη στο μαγευτικό Άλμποργκ με τη ναυαρχίδα του στόλου. Τη νέα 7άρα με κινητήρα με 450 ίππους. Ε ναι, με ΒΜW 750 Li xDrive θα πάμε. Με την αυτοκράτειρα. Μείνετε συντονισμένοι._ Σ. Χατζηπαναγιώτου

 

ΥΓ. Οδήγησα και Type R. Θα γελάστε, θα στεναχωρήσω και τον Γιαννάκο και τον Π.Τ., αλλά δεν τρελάθηκα. Το turbo σκότωσε τον... Χοντισμό που μας ανέθρεψε.

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Τουρκίας;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου