Infotainment για ιθαγενείς

Το να βάλεις μια οθόνη σε ένα αυτοκίνητο μπορεί να εντυπωσιάζει, όμως στις περισσότερες περιπτώσεις τα συστήματα infotainment δυσκολεύονται να ανταγωνιστούν ένα κινητό των 100 ευρώ.

Είναι αστείο, αλλά δε φτάνει που όλη μέρα είμαστε κολλημένοι σε μια οθόνη, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έσπευσαν να την ενσωματώσουν και στο περιβάλλον του οδηγού, εκεί δηλαδή όπου ακόμα και το ανοιγόκλεισμα των βλεφάρων ύστερα από ένα φτάρνισμα μπορεί να αποβεί μοιραίο.

«Δεν τις θέλουμε εμείς», μας είχε δηλώσει ο πρόεδρος μιας γαλλικής εταιρείας, δείχνοντας την Google και την Apple ως υποκινητές αυτής της μόδας.

Ο κόσμος αγοράζει αυτοκίνητο με βάση το infotainment, λένε οι άνθρωποι της αγοράς, και το εύλογο ερώτημα είναι, εμείς πώς πρέπει να σταθούμε απέναντι σε αυτήν τη μαζική ψύχωση; Πάντως, δε μας παραξενεύει η συγκεκριμένη εξέλιξη, γιατί ο καταναλωτής μοιάζει μερικές φορές με ιθαγενή που μπορεί να μαγευτεί από ένα καθρεφτάκι.

Έχουμε αναφερθεί και πάλι παλαιότερα στο ότι η αυτοκινητοβιομηχανία πυροβολεί τα πόδια της όταν δίνει τον πρώτο λόγο για την προώθηση των προϊόντων της όχι στις δυνατότητες του αυτοκινήτου αυτού καθαυτό (hardware), που εξελίσσεται εδώ και πάνω από έναν αιώνα, αλλά στο λογισμικό το οποίο εμπιστεύτηκε σε 20χρονους «nerd», που το πιθανότερο είναι να έχουν μηδενική οδηγική εμπειρία. Και ύστερα φορτώνουν το αυτοκίνητο με ηλεκτρονικά συστήματα για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της απόσπασης της προσοχής του οδηγού!

Θα μπορούσε το πρόβλημα να μετριαστεί αν ο σχεδιασμός του λογισμικού αντιλαμβανόταν πώς λειτουργεί ο χρήστης, πράγμα δύσκολο, αν κρίνει κανείς από το γεγονός ότι εννέα στους δέκα κατασκευαστές δεν είναι καν σε θέση να φτιάξουν ένα αξιοπρεπές κλειδί όπου οι διακόπτες για το άνοιγμα και το κλείδωμα των θυρών να γίνονται αντιληπτοί απλώς ψηλαφώντας το.

Το σημαντικότερο από αυτά είναι πως η πλειονότητα των συστημάτων infotainment δεν μπορεί να τα βάλει με τη λειτουργικότητα που προσφέρει ένα κινητό τηλέφωνο.

Πάρτε για παράδειγμα την πλοήγηση της Google. Η εισαγωγή της διεύθυνσης και η εύρεση του προορισμού γίνεται πολύ πιο γρήγορα και αποτελεσματικά σε σύγκριση με σχεδόν το σύνολο των υλοποιήσεων που έχουμε δοκιμάσει σε οχήματα όλων των κατηγοριών. Η χαρτογράφηση στα αυτοκίνητα είναι πολλές φορές προβληματική (τα μισά δεν έχουν τη διεύθυνση του σπιτιού μου - μόλις ένα τετράγωνο από το Ολυμπιακό Στάδιο!), η εισαγωγή της διεύθυνσης είναι για γερά νεύρα - ούτε λόγος για φωνητική αναζήτηση στα ελληνικά, ενώ στον υπολογισμό του χρόνου άφιξης δε λαμβάνεται υπόψη η κυκλοφορία στους δρόμους.

Τέλος, η ενημέρωση των χαρτών από μια περίοδο και μετά κοστίζει σημαντικά στον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου, και φυσικά δεν τολμάμε να σκεφτούμε ποιο θα είναι το κόστος αντικατάστασης της οθόνης αν αυτή παρουσιάσει βλάβη.

Ίσως, λοιπόν, η καλύτερη υλοποίηση οθόνης θα ήταν εκείνη που θα διέθετε ένα ικανό αυλάκι, ώστε να στηρίζεται επαρκώς μπροστά της το φθηνό αλλά σαφώς πιο ικανό κινητό μου._ Μ. Σ.