top icon
Blog

Motorsport Stories #17: Non motorsport story

Δεν μπορούμε πλέον να στέλνουμε υπερήφανα οδηγούς να τρέχουν στις καλύτερες πίστες του κόσμου και στην Ελλάδα να τους μαθαίνουμε τους αγώνες σε χωράφια και τσιμεντένια πάρκινγκ.

Δύσκολη εβδομάδα αυτή που ξεκίνησε για το ελληνικό motorsport. Σεβασμός, σιωπή και σοβαρότητα είναι ό,τι περισσότερο μπορούμε να προσφέρουμε τέτοιες στιγμές. Δυστυχώς είναι και σπάνιο.

Χωρίς διάθεση για αστεία, λογοπαίγνια και οτιδήποτε άλλο μπορεί να μοιάζει κρυάδα αυτήν την περίοδο, το Σαββατοκύριακο προσπάθησα να ξεχαστώ, με τους αμέτρητους αγώνες που υπήρχαν και πάλι προς παρακολούθηση. Ζωντανά, διαδικτυακά σε κάθε μεριά του πλανήτη και σε κάθε μορφή του motorsport.

Από το διεθνές ELMS στο Red Bull Ring της Αυστρίας και την ατυχία του Λασκαράτου που δεν πρόλαβε καν να μπει στο πρωτότυπο της 1 Aim, στη Βαλένθια και το… περίεργο EuroNascar, όπου ο Θωμάς Κρασώνης είχε ένα ενδιαφέρον Σαββατοκύριακο και σε εμπειρίες αλλά και σε επίπεδο αποτελέσματος. Φινάλε με Τζώρτζη Μαρκογιάννη στο Paul Ricard και την F4. Έβλεπες τα μονοθέσια του αγώνα και προσπαθούσες να κρατήσεις έναν λογαριασμό ή να βρεις τον δικό μας, τον Έλληνα… Δύσκολο! Ατελείωτες συμμετοχές σε ένα πρωτάθλημα που έχει κανακέψει σε τρυφερή ηλικία, ορισμένους από τους καλύτερους του κόσμου.

Σκεφτόμουν την προσπάθεια αυτών των ανθρώπων, των δικών μας και το πόσο δύσκολο πρέπει να είναι να έχουν φτάσει να κάνουν διεθνή καριέρα. Ξεκινώντας από μια χώρα, ανύπαρκτη στο motorsport. Όντας αναγκαίο να πείσουν για τις ικανότητες τους αλλά και για το υπόβαθρό τους… Δεν είναι ρατσιστικό το ζήτημα μην μας πιάνει κατ’ ευθείαν το πατριωτικό μας. Είναι πραγματικό. Αλλιώς λες Έλληνας οδηγός αγώνων, αλλιώς Γάλλος οδηγός αγώνων.

Πριν από όλα αυτά… Πριν από το Αγρίνιο, πριν από το Σαββατοκύριακο, διάβαζα το μήνυμα του Υφυπουργού κ. Λευτέρη Αυγενάκη με τον Μαρκογιάννη στα δεξιά του και τον 13χρονο, Αλέξανδρο Παπαευθυμίου, οδηγό καρτ, στα αριστερά του και σκεφτόμουν “Ρε λες;”! Λες να ασχοληθεί σοβαρά με τις υποδομές, όπως ασχολήθηκε με το Ακρόπολις και το έφερε ξανά; Λες να φτιάξει κανέναν χώρο να ασκείται το άθλημα με επίπεδο;

Σήμερα αισθάνομαι ότι δεν μπορεί να κάνει αλλιώς. Πρέπει να το κάνει! Δεν έχει νόημα να στηρίζει Έλληνες οδηγούς και να δίνει την ευχή του να πάνε να αγωνιστούν στα Ρικάρντο Τόρμο και στα Πολ Ρικάρντ και εμείς εδώ να έχουμε χωράφια, πάρκινγκ και τσιμέντα.

Είναι σαν να φωτογραφίζεται με την ομάδα πόλο του Ολυμπιακού που πάει στον τελικό του LEN Τσάμπιονς Λιγκ και στην Ελλάδα το πρωτάθλημα του πόλο, να γίνεται σε λασπωμένες γούρνες με ενάμισι μέτρο βάθος.

Και αν το θέμα πίστα είναι πολυέξοδο, ασύμφορο ή μεγαλεπήβολο (που φυσικά δεν είναι) ας ασχοληθεί με αυτά που μοιάζουν λεπτομέρειες. Τις μπαριέρες για παράδειγμα, στις αναβάσεις! Τον τοίχο στα dragster! Οτιδήποτε μπορεί να πλησιάσει στον ορισμό της υποδομής.

Ας ασχοληθεί με την παιδεία του motorsport. Τα παιδιά μας δεν μαθαίνουν ποτέ πως υπάρχει και ένα άθλημα που γίνεται με αυτοκίνητα ή μοτοσυκλέτες. Τα παιδιά μας μαθαίνουν να τους αρέσουν τα κωλοφτιαγμένα, χαμηλωμένα, αυτοκίνητα με φιμέ τζάμια. Από το Instagram και από το YouTube! Και αν είμαστε τυχεροί ως γονείς, όταν φτάσουν τα 25 έτη τους, ωριμάζουν και καταλαβαίνουν πόσο επικίνδυνες ήταν οι κόντρες στο Σχιστό και το κυνηγητό στην παραλιακή.

Ένα βράδυ ένας φίλος μου, μου είπε οτι δεν υπάρχει ελληνικό motorsport και τσακωθήκαμε, γιατί εγώ προσπάθησα να το υπερασπιστώ. Ξεκίνησε η 3η δεκαετία που ασχολούμαι με αυτό βλέπετε και δεν μπορώ να χωνέψω πως τις προηγούμενες δύο, κορόιδευα τον εαυτό μου και όλοι μαζί κοροϊδευόμασταν μεταξύ μας.

Σήμερα όμως, ο κόσμος μας ξεπερνάει! Δεν μπορούμε να γίνουμε μετά Χριστόν προφήτες και να φλομώσουμε τους άλλους στο “Τα ‘λεγα εγώ!”, όταν είμαστε απαθείς παρατηρητές για χρόνια. Ούτε μπορώ να ανεχτώ κανάλια, απίθανους ρεπόρτερ, μαχόμενους ερευνητές κατά τα άλλα να μου λένε οτι υπάρχουν μέτρα ασφαλείας και τηρούνται κιόλας. Δεν μπορούμε να υπερασπιστούμε τη σάπια πραγματικότητα επειδή μας βόλεψε 20 χρόνια.

Κάτι κάνουμε λάθος στους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτου και πρέπει να το διορθώσουμε!

Αυτό δεν ήταν Motorsport Story, αλλά δεν είναι όλες οι ημέρες ίδιες!

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ