top icon
Blog

Track days: Να ζεις

Δεν είναι ελληνική πατέντα τα track days, ούτε έτσι απλά ένα παιχνίδι εκτόνωσης. Συμμετέχουμε στην οικογενειακή εκδήλωση των Συντρόχων στο Μέγαρο και ευπειθώς αναφέρουμε, με σεβασμό στα off the record της διαδικασίας.

Οικογενειακή υπόθεση, λοιπόν, η συγκεκριμένη συνάντηση, που γνωρίζοντας τους ανθρώπους -ο υψηλός συντελεστής της διαφοράς- ξέρεις πως ο όρος «prive» τους προσβάλλει. Δεν αντικατοπτρίζεται στο μέγεθός τους, και αρκεί η φιλία με τον οργανωτή για τη συμμετοχή – και αν ο Λυμπέρης Παπάζογλου έχει την ευθύνη ως οικοδεσπότης της ημέρας στο σπίτι του Αναστασιάδη, δε θα πάμε παρακάτω σε ονόματα.

Πρόκειται για την απόλυτη έκφραση του track day στην touring διάσταση. Χωρίς ευκαιριακό ανταγωνισμό, με χρονόμετρα αποκλειστικά επί προσωπικού και για τη βελτίωση μακριά από την επίδειξη, και ο καθένας ξέρει. Έχει ταξιδέψει στο Μέγαρο για να συναναστραφεί με φίλους και να προπονηθεί με ασφάλεια, δοκιμάζοντας και τη μηχανή του σε ιδανικές συνθήκες.

Στα professional track days του μετρ Κωνσταντίνου Λεκάκη απαιτείται οργανωμένη γραμματεία, επιστρατεύονται κριτές, ενώ έχουν δουλειά και οι χρονομέτρες.

Track days

Στους Συντρόχους, το θεσμό που ίδρυσε και καθιέρωσε ο Ιταλός φίλος Λυμπέρης Παπάζογλου έχοντας την εμπιστοσύνη πραγματικών φίλων του, η διαδικασία εξελίσσεται διαφορετικά, και μας άρεσε πολύ που επιστρέψαμε. Φίλοι μας δοκίμασαν δύο από τα αυτοκίνητα δοκιμής του περιοδικού, συνδυάζοντας την ευθύνη με την ευχαρίστηση, ενώ κάποιοι είχαν τη χαρά να οδηγήσουν έχοντας δίπλα τους τον «ΕΛ-ΕΜ» και τον Δημήτρη Βαζάκα, ή και αντίστροφα.

Γονείς στο πηδάλιο και συνοδηγοί τα παιδιά τους σε σύγχρονα και σε κλασικά αυτοκίνητα, ακόμα και σε αγωνιστικά, και στη συνέχεια αντίστροφοι οι ρόλοι, οπότε η εμπειρία συνδυάζεται με τον νεανικό ενθουσιασμό, με κοινό παρονομαστή την ευθύνη, το σημείο αναφοράς για όλους.

Σχολείο αυτή η διαδικασία, και δύσκολα αντιλαμβάνεσαι το μέγεθός της αν δε συμμετέχεις με συνέπεια, ώστε να διαχειριστείς το από πού ξεκίνησες και πού καταλήγεις μέσα από την εξέλιξή σου. Έπειτα από κάθε γύρο και από κάθε συμμετοχή σου μέσα στο χρόνο.

Όσο η εμπειρία αυξάνεται, τόσο και οι απαιτήσεις σε ένα συγκλονιστικό κρεσέντο εξέλιξης ανθρώπου-μηχανής, με προσοχή στο περιβάλλον, ελέγχοντας και την «κυκλοφορία». Πρόκειται για μια εξαιρετική παρέα, υπεράνω ηλικίας. Άλλωστε, εδώ η αποθέωση συνδέεται με το να απολαμβάνεις ώριμους της δημιουργικής ηλικίας των πενήντα να ανακαλύπτουν τον τροχό που λατρεύεις, να ανταποκρίνονται, να εξελίσσονται και με ευγένεια να αποκαλύπτονται, χωρίς να χάνουν το momentum.

Εκδηλώσεις όπου μετράς φίλους, και ουδείς μπορεί να σου χαλάσει τη διάθεση, ακόμα και αν βρεθεί σε κρίση εμπάθειας, που ενίοτε χαρακτηρίζει εμάς του εγωισμού. Σε κάθε περίπτωση, όντας προσκεκλημένοι, δεν είμαστε καταδικασμένοι ευγενείς, έχοντας και ευθύνη για ό,τι εκπροσωπούμε.

Απλώς, είναι τόσο ψηλά το επίπεδο των συντελεστών και των φίλων μας, ώστε το μόνο που σκέπτεσαι και σε απασχολεί συνδέεται με το «γιατί στο χέρι μου να δυσανασχετεί ο επιλογέας της ΗF;». Οπότε και χάθηκε η ευκαιρία να ζήσεις το όνειρό σου.

Lancia Fulvia HF

Η γνωστή ως «Fanalone», η 52χρονη του 1969, με τα μεγάλα διπλά φανάρια σε πολεμικά χρώματα και με την προσοχή σε λεπτομέρειες που βελτιώνουν την αίσθηση και τις επιδόσεις. Την έχεις απολαύσει στο Τατόι στα χέρια του Benny, ενώ έχεις διαβάσει για αυτήν του Βόρειου στη ΒΕ. Το κυριότερο, την έχεις ονειρευτεί μέσα από το άρθρο του Κ.Κ., που χάρη στον αείμνηστο Χρήστο Δαμάσκο της Λάμδα, οδήγησε την αγωνιστική του Σίμο Λάμπινεν!

Track days

Άρθρο που έχεις αποστηθίσει, και δεν κοσμεί τυχαία η «δική μας», η κόκκινη, πλέον του Classic Garage, τους 4Τ Δεκεμβρίου. Με την ευκαιρία της κάλυψης του Ράλλυ Δαναών, με χορηγό επικοινωνίας το περιοδικό μας, όπως μας προτάθηκε και με ευγένεια ανταποκριθήκαμε.

Με αυτό το προσθιοκίνητο όνειρο, λοιπόν, στο Μέγαρο, και καμιά φορά οι περιορισμοί λειτουργούν θετικά ώστε να ζήσεις τη στιγμή, απολαμβάνοντας έστω για λίγο τον ελαστικό κινητήρα και τα εξαιρετικά φρένα, ενώ είσαι σε διαρκή αναζήτηση της αξιοποίησης του ελεγχόμενου διαφορικού. Εδώ, βλέπετε, λειτουργεί με τον αρσενικό τρόπο, καμία σχέση με το πώς στις σύγχρονες εκδοχές.

Συνολικά, πρόκειται για ένα γνήσιο, ένα πραγματικό αυτοκίνητο, που σε παρασύρει και λειτουργείς γράφοντας τροχιές, απολαμβάνοντας το πλαίσιο και αφήνοντας σε δεύτερη προτεραιότητα την επίδοση. Η απόλυτη έκφραση της συμμετοχής σε αγώνες Sporting ή Regularity, οπότε με τέτοια μηχανή έχεις την υποχρέωση να την αφήσεις να πρωταγωνιστεί καταρχήν στην ψυχή σου.

Όπως στην περίπτωση της «δικής μας», απαιτείται η ευφυΐα σε συνδυασμό με την κουλτούρα του ιδιοκτήτη της, παλιού συνεργάτη 4T των ’70s, ώστε να προκύπτει συνεννόηση με τα μέταλλα.

Track days

Να πηγαίνετε στα track days

Με ενημέρωση από το site της πίστας, που παραμένει ενεργό, παρά την απουσία του Αναστάση Χ. Αναστασιάδη στα ξένα για ιερό σκοπό, ή από τη σελίδα του ΗΤΤC, έργο Λεκάκη, ξέρεις το πότε όπως και το ύφος της εκδήλωσης, αλλά και το κόστος. Ύφος οι συμμετέχοντες δεν έχουν, και μπορείς να δεθείς μαζί τους και να συνυπάρξεις με χαμόγελο, είτε οδηγείς βελτιωμένο Yugo είτε σύγχρονη McLaren.

Το κυριότερο, μετακινείσαι με άξονα τον Μερκούρη και τα όποια λιμανάκια, και δεν έχεις λόγο να οδηγείς εκεί, στα απαγορευμένα. Ως petrolhead, οφείλεις να μην υπερβάλλεις σε ανοιχτούς δρόμους. Σημαντικό ότι το value for money χαρακτηρίζει τα track days στο Μέγαρο, μια γκαζιά από το κέντρο της πρωτεύουσας. Καλή διασκέδαση._ Σ. Χ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ