top icon
Διάφορα

Pirelli Cinturato P4 & P6

Μετά από 30 χρόνια η Pirelli επαναφέρει στο προσκήνιο το θρυλικό όνομα «Cinturato», βαφτίζοντας με αυτό μια νέα οικολογική σειρά ελαστικών που προορίζονται για μικρά και μεσαία αυτοκίνητα.
 
Έχοντας ήδη κατακτήσει την κορυφή, στα ελαστικά υψηλών επιδόσεων με την οικογένεια P ZERO, και στα SUV με την οικογένεια Scorpion, το ιταλικό εργοστάσιο επανέρχεται στο προσκήνιο στην πιο εμπορική κατηγορία των μικρών και μεσαίων αυτοκινήτων με τα νέα Cinturato P4 και P6, τα οποία αντικαθιστούν τα P3000 και P6000 (το τελευταίο θα συνεχίσει να παράγεται σε περιορισμένο αριθμό). Τα νέα Cinturato δεν αποτελούν μια απλή εξέλιξη της υπάρχουσας γκάμας της Pirelli, αλλά μια εντελώς νέα, επαναστατική θα λέγαμε, προσέγγιση στο θέμα, εισάγοντας από τώρα τεχνολογίες που θα καταστούν υποχρεωτικές για όλους τους κατασκευαστές από το 2010 και μετά.
 
Συγκεκριμένα, τα νέα ελαστικά της Pirelli, προσφέρουν σε σχέση με τους προκατόχους τους, μείωση της κατανάλωσης καυσίμου (και των επιβλαβών εκπομπών ρύπων) κατά 4%, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής κατά 30%, ενώ ταυτόχρονα επιτυγχάνουν καλύτερες επιδόσεις τόσο στο στεγνό, όσο και στο βρεγμένο οδόστρωμα (σύμφωνα με την εταιρία, η απόσταση φρεναρίσματος των καινούριων Cinturato είναι κατά 11% μικρότερη των προκατόχων τους στη βροχή και κατά 5% μικρότερη στο στεγνό).
 
Εξίσου σημαντική παράμετρος είναι η χρήση μιας εντελώς νέας σύνθεσης γόμας η οποία δεν περιλαμβάνει αρωματικά παράγωγα του πετρελαίου. Αξίζει να σημειωθεί πως τα παράγωγα αυτά, τα οποία απελευθερώνονται συνεχώς στην ατμόσφαιρα όσο τα λάστιχα φθείρονται, αποτελούν μια από τις κύριες αιτίες αστικής ρύπανσης, παράμετρος η οποία πλέον σχεδόν εκμηδενίζεται χάρη στα νέα ελαστικά του ιταλικού εργοστασίου. Παράλληλα, τα νέα Pirelli έχουν παράγουν λιγότερο θόρυβο, ενώ προσφέρουν μεγαλύτερη ακρίβεια στην οδική συμπεριφορά.
 
Σύμφωνα με τους τεχνικούς της εταιρείας όλα τα παραπάνω επιτυγχάνονται με πολύπλευρη έρευνα και εξέλιξη σε όλους τα επιμέρους στοιχεία που αποτελούν το ελαστικό. Έτσι, πέρα από τη νέα σύνθεση της γόμας, ο σκελετός του ελαστικού είναι έτσι σχεδιασμένος ώστε να επιτυγχάνεται 20% χαμηλότερη τριβή κύλισης και ταυτόχρονα μεγαλύτερη αντοχή στα φορτία, ενώ ο σχεδιασμός του πέλματος (ασύμμετρος στο P4 και συμμετρικός στο P6) μεγαλύτερη αποχέτευση νερού και μειωμένο θόρυβο. Τα νέα ελαστικά της Pirelli κατασκευάζονται προς το παρόν σε 4 εργοστάσια της εταιρείας (Ιταλία, Ισπανία, Μ. Βρετανία και Τουρκία) και θα διατίθενται από τα τέλη Ιανουαρίου σε τιμές παραπλήσιες με τους προκατόχους τους, σε διαστάσεις 13¨, 14¨,  και 15¨ (για το Ρ4, με δείκτη ταχύτητας Τ) ή 14¨, 15¨ και 16¨ (για το Ρ6, με δείκτες ταχύτητας Η και V). Τέλος αξίζει να σημειωθεί πως η Pirelli έχει ήδη συνάψει συμφωνίες με τη Fiat, την VW, τη Seat, τη Mercedes και τη Peugeot για την παροχή των τύπων ως ελαστικά πρώτης τοποθέτησης, ενώ βρίσκεται στο τελικό στάδιο των διαπραγματεύσεων και με άλλους κατασκευαστές.
 
Ευαγόρας Παπαθέου
 
 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ