top icon
Παρουσιάσεις

BMW M Event

Οδηγούμε στην Αυστρία, στην πίστα Wachauring, όλα τα μοντέλα της σειράς BMW M, όπου σε ειδικά διαμορφωμένες ασκήσεις πήραμε μια γεύση των δυνατοτήτων των Μ135i, M3, M5, M6, X5 M και Χ6 Μ.

Το γράμμα Μ στο αυτοκινητιστικό αλφάβητο είναι άμεσα συνδεδεμένο με τις καθαρόαιμα σπορ εκδόσεις των μοντέλων της BMW. Στη διάρκεια μιας πορείας που ξεπερνά τις τέσσερις δεκαετίες, το ειδικό τμήμα Μ Division έχει δημιουργήσει μοντέλα που αγγίζουν ανεξίτηλα την καρδιά και το μυαλό ως αποτέλεσμα μιας φιλοσοφίας που συνδυάζει την τεχνολογική αρτιότητα με το πάθος. Και βέβαια η επιτυχία αυτής συνταγής αποδεικνύεται από τα ίδια τα μοντέλα Μ που αν και σαν βάση τους χρησιμοποιούν τα γνωστά μοντέλα παραγωγής της BMW καταφέρνουν να έχουν χαρακτήρα και δυνατότητες αντίστοιχες πραγματικών supercars. Για δε τους οδηγούς η ευκαιρία να βρεθούν πίσω από το τιμόνι μιας BMW Μ αποτελεί πραγματική εμπειρία. Πόσω μάλλον δε η οδήγηση όλης της σημερινής σειράς μοντέλων Μ όπως είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποίησε η BMW στην Αυστρία, στην πίστα Wachauring όπου σε ειδικά διαμορφωμένες ασκήσεις/δοκιμασίες πήραμε μια γεύση των δυνατοτήτων των Μ135i, M3, M5, M6, X5 M και Χ6 Μ. 
Σε κάθε περίπτωση τα στοιχεία που σε αιχμαλωτίζουν έχουν να κάνουν αφενός με τον εξαιρετικά ανταποδοτικό οδηγοκεντρικό προφίλ και αφετέρου με την εντυπωσιακή τεχνολογία που συνοδεύει κάθε μοντέλο Μ. Σε ότι αφορά το πρώτο, επί της ουσίας λίγη σημασία έχει το αν θα κάτσεις πίσω από το τιμόνι της «μικρής» Μ135i ή της θηριώδους Χ5 Μ αφού κάθε μοντέλο έχει μια σχεδόν μαγική ικανότητα να χαράζει στο πρόσωπο του οδηγού το χαμόγελο αναπτύσσοντας με αυτόν μια σχέση σχεδόν ερωτική. Ικανότητα που προέρχεται από το εξαιρετικό ζύγισμα, την αμεσότητα και την ακρίβεια των δυναμικών χαρακτηριστικών αλλά και από την καθαρότητα της επικοινωνίας ανθρώπου και μηχανής, χαρακτηριστικά που συνάδουν με έναν πραγματικά σπορ, καθαρόαιμο χαρακτήρα. Και βέβαια θαυμάζεις το μηχανολογικό υπόβαθρο που κρύβεται κάτω από κάθε κατασκευή ως αποτέλεσμα της διαχείρισης των δυνατοτήτων που προσφέρει η κορυφαία σύγχρονη τεχνολογία, από ανθρώπους με πάθος και πραγματική αυτοκινητιστική κουλτούρα. Και το ανθρώπινο στοιχείο είναι αυτό που κάνει τη διαφορά και εν τέλει δίνει στα μοντέλα Μ προσωπικότητα και χαρακτήρα και που ουδέποτε θα μπορέσει να αντικατασταθεί από την αλάθητη αλλά ψυχρή λογική οποιουδήποτε υπολογιστή.
Με τον καθαρόαιμο σπορ προσανατολισμό να αποτελεί τον κοινό παρονομαστή, κάθε BMW M διαμορφώνει τον δικό της ιδιαίτερο χαρακτήρα και προσανατολισμό._Γιάννης Χαρπίδης
 
Μ 135i
Τυπικά δεν ανήκει στην οικογένεια των BMW M καθώς πρόκειται για την πρώτη βενζινοκίνητη πρόταση της σειράς M Performance που τοποθετείται ανάμεσα στις συμβατικές και τις καθαρόαιμες εκδόσεις Μ. Ωστόσο η Μ 135i είναι συνολικά αναβαθμισμένη σύμφωνα με την φιλοσοφία του M Division. Καρδιά της είναι ο γνωστός 3λιτρος 6κύλινδρος Twin Power που χάρη σε αλλαγές στο σύστημα ψύξης και την χαρτογράφηση έχει ανέβει από τους 306 στους 320 ίππους με την ροπή να ξεπερνά τα 45 χλγμ. Στο ίδιο μήκος κύματος η ανάρτηση, διαθέτει διαφορετική γεωμετρία, πιο σκληρές ρυθμίσεις και χαμηλότερο κατά 10 χλστ. ύψος, «φορά» την κρεμαγιέρα μεταβλητού βήματος Variable Sports Steering ενώ τα φρένα διαθέτουν 4πίστονες δαγκάνες εμπρός. Η μετάδοση – φυσικά στους πίσω τροχούς – γίνεται μέσω ενός νέου χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων ξηρού κάρτερ ή, εναλλακτικά, από το γνωστό εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων της BMW που αποδεικνύεται ιδανικό ακόμα και στην οδήγηση μέσα στην πίστα όπου η Μ 135i συνδυάζει σε ιδανικές αναλογίες τις εκρηκτικές επιδόσεις με την οδηγική πιστότητα επιβεβαιώνοντας απόλυτα τον σπορ προσδιορισμό της.
 
Μ3
Σήμερα πρόκειται για το «μεγαλύτερο» σε ηλικία μοντέλο της σειράς Μ, εξ ου και το ότι είναι το μοναδικό με ατμοσφαιρικό κινητήρα. Κάθε άλλο παρά ξεπερασμένη βέβαια καθώς παραμένει η πλέον σκληροπυρηνική και καθαρόαιμη Μ, που χάρη και στο πλεονέκτημα του χαμηλότερου βάρους σε σχέση με τις μεγαλύτερες Μ5 και Μ6, έχει και τα περισσότερο οξυμένα σπορ δυναμικά χαρακτηριστικά με κυριότερο το αξεπέραστο ζύγισμα που ακόμα και στο όριο σε κάνει να αισθάνεσαι πως την φοράς συνδυάζοντας την αποτελεσματικότητα με την ομοιογένεια. Από την μεριά του ο ατμοσφαιρικός 4λιτρος V8 των 420 ίππων φλερτάρει με άνεση με τις 8.500 σ.α.λ. δίνοντας μια σχεδόν αγωνιστική αίσθηση που σε προκαλεί να αντιμετωπίσεις την Μ3 πιο επιθετικά. Και σε καμία περίπτωση δεν θα σε απογοητεύσει έχοντας σαν σύμμαχο το άπαιχτο σύστημα διεύθυνσης με ακρίβεια ξυραφιού και βέβαια την high tech μετάδοση με το 7αρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Μ-DCT και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό Μ-Diff. Η Μ3 είναι λοιπόν εδώ αποτελώντας αιχμή του δόρατος του Μ Division και όχι μόνο λόγω της εμπορικής της επιτυχίας αλλά και ως αυτή που σηματοδότησε την επιστροφή της BMW στο DTM μετά από 20 χρόνια με τον πλέον επιτυχημένο τρόπο δίνοντας ο 2012 στον Καναδό Bruno Spengler τον τίτλο στο Πρωτάθλημα Οδηγών, ενώ στην ομάδα BMW Team Schnitzer και στην BMW τους αντίστοιχους τίτλους στα Πρωταθλήματα Ομάδων και Κατασκευαστών.
 
Μ5
Η 5η γενιά Μ5 εκπλήσσει σε κάθε επίπεδο απόδοσης και αποτελεσματικότητας κάνοντάς σε να βγάζεις το καπέλο στους γερμανούς τεχνικούς που κατάφεραν να προσδώσουν μια πραγματικά σπορ διάσταση σε ένα σεντάν που πλησιάζει σε μήκος τα 5 μέτρα και σε βάρος τους δύο τόνους. Δεν μπορείς μάλιστα παρά να σταθείς στον 4.3 V8 M Twin Power Turbo κινητήρα που εκφράζει με απόλυτη ακρίβεια την νέα εποχή του M Division σε αυτόν τον τομέα και που βέβαια εντυπωσιάζει τόσο με την τεχνολογία όσο και με την απόδοση των 560 ίππων και των 70 (!) χλγμ. ροπής. Στην πράξη προσαρμόζεται ιδανικά ακόμα και στο περιβάλλον της πίστας καταφέρνοντας έντεχνα να κρύβει βάρος και όγκο αποδεικνύοντας την αποτελεσματικότητα συστημάτων, όπως οι ηλεκτρονικές αναρτήσεις, η κρεμαγιέρα μεταβλητού βήματος και το ενεργό διαφορικό Μ diff.
 
M6
Πρακτικά η Μ6 μεταφέρει το τεχνολογικό πακέτο της Μ5 σε μια πιο politically correct για σπορ κατασκευή κουπέ σιλουέτα. Ωστόσο η Μ6 δεν μένει μόνο στην αισθητική διαφοροποίηση. Οριακά πιο ελαφριά, με χαμηλότερο όμως κέντρο βάρους και φαρδύτερα μετατρόχια αποδεικνύεται καλύτερα ζυγισμένη, πιο ακριβής και ομοιογενής και εν τέλει περισσότερο εύστοχη. Η ευκαιρία μάλιστα να την οδηγήσουμε μέσα αλλά και έξω από την πίστα ήταν ιδανική για να αποκαλύψει τον πραγματικά διττό χαρακτήρα που προσφέρουν οι επιλογές ρύθμισης σε ανάρτηση, κιβώτιο και κρεμαγιέρα οι οποίες επιτρέπουν στην Μ6 να μεταμορφώνεται από ένα εξαιρετικό GT σε ένα καθαρόαιμο κουπέ με δυνατότητες supercar εάν αυτό του ζητηθεί.
 
Χ5 Μ / Χ6 Μ
Μπορεί να μοιάζει οξύμωρος ο συμβιβασμός των δεδομένων ενός μεγάλου και ψηλού SUV όπως οι Χ5 και Χ6 με αυτά ενός σπορ μοντέλου. Και όμως οι  Χ5 και Χ6 Μ καταφέρνουν να βρουν σε μεγάλο βαθμό την ισορροπία ανάμεσα σε αυτά, με όπλα τους την πλέον εξελιγμένη και κατάλληλα προσαρμοσμένη έκδοση του συστήματος τετρακίνησης xDrive της BMW καθώς και τον V8 Μ Twin Power Turbo (ελάχιστα πιο αδύναμος απʼότι στις Μ5/Μ6, με 555 ίππους) με ο οποίος κάτω από το καπό των εκδόσεων Χ άνοιξε το δρόμο της υπερτροφοδότησης για το M Division. Σε εκπλήσσουν αρχικά με την κτηνώδη δύναμη που απελευθερώνεται σε κάθε πάτημα του γκαζιού όμως αυτό που σε κερδίζει είναι η ταχύτητα που καταφέρνουν να έχουν ακόμα και μέσα στην πίστα, το πλέον δηλαδή ακατάλληλο περιβάλλον για ένα SUV. Το ρόλο τους σε αυτό παίζουν οι ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις και αντιστρεπτικές όμως καταλυτικός είναι και ο ρόλος του συστήματος xDrive το οποίο στο μοντέλα Μ συνδυάζεται με το σύστημα Dynamic Performance Control. Σε αυτό το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα, που είναι ενσωματωμένο στο διαφορικό του πίσω άξονα, συνεργάζεται με το xDrive προσφέροντας την δυνατότητα ρύθμισης όχι μόνο της κατανομής ισχύος ανάμεσα σε εμπρός και πίσω άξονα, αλλά και ανάμεσα στους πίσω τροχούς. Χαρακτηριστικό που βελτιώνει τόσο τα δυναμικά χαρακτηριστικά, αλλά όπως είχαμε την δυνατότητα να διαπιστώσουμε αναβαθμίζει και τις δυνατότητες κίνησης σε επιφάνειες πολύ χαμηλής πρόσφυσης.

 

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ