top icon
Δοκιμές ελαστικών

Δοκιμάζουμε το ελαστικό SportContact 7 της Continental στην πίστα του Portimao

Συνδυάζοντας χαρακτηριστικά που μοιάζουν αντικρουόμενα, η Continental κατάφερε με το SportContact7 να δημιουργήσει ένα κορυφαίο ελαστικό υψηλών επιδόσεων για κάθε σπορ αυτοκίνητο.

To 2021 ήταν μια χρονιά ορόσημο για την περίφημη εταιρεία ελαστικών, αφού όχι μόνο γιόρτασε τα 150ά γενέθλιά της, αλλά εν μέσω μιας δύσκολης περιόδου συνέχισε να παρουσιάζει νέα ελαστικά, όπως τα UltraContact (ένα θερινό ελαστικό που προσφέρει μέγιστη διάρκεια ζωής, με χαρακτηριστικά ασφαλούς χειρισμού και χαμηλή αντίσταση κύλισης), τα WinterContact TS 870 (το χειμερινό ελαστικό που συνδυάζει εξαιρετικές επιδόσεις σε χιονισμένες και υγρές επιφάνειες, με περαιτέρω μείωση της αντίστασης κύλισης και αύξηση στο χιλιομετρικό ωφέλιμο), με το αδιαφιλονίκητο αστέρι από πλευράς ενδιαφέροντος να είναι το SportContact 7.

Προκειμένου λοιπόν να γνωρίσουμε τις ικανότητες αυτού του νέου σπορ ελαστικού, βρεθήκαμε επί πορτογαλικού εδάφους και στην προδιαγραφών Formula 1 πίστα του Portimao, προσκεκλημένοι της ΕΜΑ, επίσημου αντιπροσώπου της Continental για την ελληνική αγορά.

Αναλυτικές πληροφορίες από την επίσημη παρουσίαση του Continental SportContact7 μπορείτε να δείτε εδώ. Επιγραμματικά να τονίσουμε τα κυριότερα χαρακτηριστικά που συνθέτουν τα κορυφαία χαρακτηριστικά απόδοσης αυτού του νέου ελαστικού.

Continental

Το νέο SportContact 7 είναι ο διάδοχος του δοκιμασμένου, δημοφιλούς SportContact 6, το οποίο παρουσιάστηκε πριν από περίπου έξι χρόνια, σχεδόν όσο διήρκεσε δηλαδή η εξέλιξη του νέου ελαστικού της εταιρείας. Τα ελαστικά μπορεί να μην αλλάζουν στη βασική τους μορφή, όπως συμβαίνει με τα αυτοκίνητα, δεν ισχύει όμως το ίδιο για την τεχνολογία στην οποία βασίζονται, που αποτελεί το βασικό μέσο για τη διαρκή βελτίωση της απόδοσης σε όλους τους τομείς.

Οι τρεις πυλώνες εξέλιξης του Continental SportContact7

Μια συνολική βελτίωση όμως ενέχει αντικρουόμενα χαρακτηριστικά, αφού από τη μία μεριά βρίσκεται η βελτίωση των χαρακτηριστικών πρόσφυσης σε στεγνή και βρεγμένη επιφάνεια, ενώ από την άλλη πρέπει να αυξηθεί η χιλιομετρική απόδοση, με παράλληλη βελτίωση των οικολογικών επιδόσεων και της αντίστασης κύλισης. Για αυτόν το σκοπό η Continental αξιοποίησε την πλέον σύγχρονη τεχνολογία, θεμελιώνοντας την εξέλιξη του SportContact 7 πάνω σε τρία βασικά χαρακτηριστικά:

Continental SportContact 7

1. Προσαρμοζόμενο πέλμα

Το βασικότερο χαρακτηριστικό έχει να κάνει φυσικά με το πέλμα, το οποίο στην προκειμένη περίπτωση υιοθετεί έναν ασύμμετρο, προσαρμοζόμενο σχεδιασμό, που μεγιστοποιεί την απόδοση σε στεγνό και βρεγμένο. Όταν, λοιπόν, το αυτοκίνητο κινείται σε βρεγμένο οδόστρωμα, το αποτύπωμα επαφής του ελαστικού με το δρόμο εκτείνεται μέχρι το σημείο του πέλματος με την πιο έντονη αυλάκωση, εξασφαλίζοντας αυξημένη αποβολή νερού και καλύτερη πρόσφυση.

Στο στεγνό οδόστρωμα, όμως, αναπτύσσονται μεγαλύτερες πλευρικές δυνάμεις που παραμορφώνουν το ελαστικό, με αποτέλεσμα το αποτύπωμα επαφής να αυξάνεται προς την εξωτερική πλευρά, όπου βρίσκονται αυτές οι νέες ελλειπτικά διαμορφωμένες εσοχές (αυτή είναι και η πλέον οφθαλμοφανής διαφορά σε σχέση με τις ομοιόμορφες οριζόντιες αυλακώσεις του SportContact 6), οι οποίες επιτρέπουν στα τακούνια του SportContact 7 να ασφαλίζουν μεταξύ τους, προκειμένου να διαχειριστούν μεγαλύτερες δυνάμεις, ελαχιστοποιώντας τις παραμορφώσεις.

Continental

Το πέλμα του SportContact 7 (αριστερά) σε σύγκριση με εκείνο του SportContact 6 (δεξιά)

2. Εξατομικευμένη σχεδίαση για διαφορετικές κατηγορίες οχημάτων

Οι απαιτήσεις που έχει κάθε αυτοκίνητο αναλόγως βάρους, ισχύος, επιδόσεων και μετάδοσης διαφέρουν, οπότε δεν μπορούν να καλυφθούν εξίσου καλά από το ίδιο ελαστικό. Έτσι, το SportContact 7, που καλείται να καλύψει ένα εύρος διαστάσεων από 18 έως 24 ίντσες, προσφέρεται σε μια γκάμα διαφοροποιημένων χαρακτηριστικών, όπου δεν αλλάζει μόνο το μέγεθός του, αλλά και στοιχεία όπως η σκληρότητα του σκελετού και η σύσταση της γόμας.

Έτσι, μπορεί να προσαρμοστεί η σταθερότητα του πλευρικού τοιχώματος, η πρόσφυση σε συγκεκριμένες συνθήκες φορτίου, η οδική συμπεριφορά καθώς και η απόδοση σε υψηλές ταχύτητες σε κάθε κατηγορία οχήματος, που μπορεί να ξεκινάει από ένα δυνατό προσθιοκίνητο χάτσμπακ και να φθάνει μέχρι ογκώδη ηλεκτρικά τετρακίνητα SUV ή βελτιωμένα supercar, όπως είναι η Lamborghini Huracan Performante των 1.180 ίππων της KlasenMotors.

Continental

3. Νέα σύνθεση μείγματος καουτσούκ Black Chili

Μόνο ένα τέτοιο ελαστικό υπέρ υψηλών επιδόσεων θα μπορούσε να υποστηρίξει μια τόσο μαλακή γόμα. Η τεχνολογία μείγματος Black Chili με τη βελτιωμένη χημική σύσταση έχει καταστήσει δυνατό τον συνδυασμό πολύ μαλακής γόμας με έναν εξαιρετικά άκαμπτο σκελετό με χαμηλό προφίλ. Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζεται πολύ υψηλή πρόσφυση χωρίς παραμορφώσεις και αλλοίωση του σχεδίου του πέλματος, εξασφαλίζοντας ακρίβεια, σταθερότητα και ομοιογένεια της συμπεριφοράς ακόμα και στα πιο έντονα δυναμικά φορτία.

Continental

Οι βελτιώσεις του Continental SportContact 7 σε αριθμούς

Όλα τα παραπάνω έχουν επιτρέψει στα Continental SportContact 7 να ξεπεράσουν σε κάθε παράμετρο απόδοσης τα προηγούμενα SportContact 6. Οι επιδόσεις του SportContact 7 στην αγωνιστική πίστα έχουν αυξηθεί κατά 10%, σε σύγκριση με του προηγούμενου μοντέλου. Οι αποστάσεις φρεναρίσματος σε βρεγμένο και στεγνό οδόστρωμα έχουν μειωθεί κατά 8% και 6%, αντίστοιχα, ενώ βελτιώσεις υπήρξαν στην πρόσφυση τόσο σε στεγνή όσο και σε βρεγμένη επιφάνεια.

Continental

Μπορεί αυτά τα ποσοστά σε απόλυτα νούμερα να φαίνονται μικρά, στην πραγματικότητα όμως πρόκειται για πολύ καθοριστικές βελτιώσεις, ειδικά μάλιστα εάν αναλογιστεί κανείς ότι όλα αυτά επιτεύχθηκαν με μια αύξηση στη χιλιομετρική απόδοση της τάξεως του 17%. Μάλιστα, αν και πρόκειται για ελαστικά υπερυψηλών επιδόσεων (UUHP) με βασικό στόχο την υψηλότερη πρόσφυση, έχουν πιστοποιηθεί στην κατηγορία C σε ενεργειακό επίπεδο, αποδεικνύοντας τη βελτίωση και στην οικονομία καυσίμου (όταν τα περισσότερα ανταγωνιστικά ελαστικά αυτού του επιπέδου βρίσκονται στις κατηγορίες D και E), ενώ για το φρενάρισμα στο βρεγμένο το SportContact 7 έχει λάβει πιστοποίηση κατηγορίας Α.

Στην πίστα με το Continental SportContact 7

Προκειμένου να διαπιστώσουμε τις ικανότητες του ελαστικού το οποίο, όπως ισχυρίζεται η εταιρεία, είναι το καλύτερο ελαστικό που δημιούργησε ποτέ, είχαμε στη διάθεσή μας τέσσερις διαφορετικές δοκιμασίες.

Continental

Η συνοδήγηση με μια αγωνιστική BMW M4 σε μια τόσο απαιτητική πίστα αποδεικνύει τις ικανότητες του SportContact 7, καθιστώντας περιττή την όποια συζήτηση γύρω από την αναγκαιότητα χρήσης ημισλίκ από ορισμένους οδηγούς. Αν ένα τέτοιο αγωνιστικό αυτοκίνητο στα χέρια ενός επαγγελματία οδηγού και σε αυτό το περιβάλλον μπορεί να αποδώσει κατ’ αυτό τον τρόπο, τότε δεν υπάρχει κανένα νόημα χρήσης ημισλίκ ελαστικών, ακόμα και σε δυνατά αυτοκίνητα (πέρα από ένα απαιτητικό trackday), ειδικά αν αναφερόμαστε σε καθημερινές συνθήκες και έναν μέσο οδηγό, όπου οι διαφορές είναι απλώς χαώδεις.

Continental

Αποκαλυπτική των βελτιωμένων δυνατοτήτων ήταν η δοκιμή ακινητοποίησης με Golf GTI, από τα 80 χλμ./ώρα, τόσο με το SportContact 7 όσο και με τον πρόγονό του, το SportContact 6. Καθώς μάλιστα τα αυτοκίνητα ήταν εξοπλισμένα με καταγραφικά όργανα, είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε την ποσοτική βελτίωση, η οποία ήταν της τάξεως των 1 έως 2,5 μέτρων (κατά μέσο όρο γύρω στα 22 μ. χρειαζόταν το SC7, έναντι των περίπου 24 μ. του SC6).

Continental

Δυστυχώς, λόγω της ροής του προγράμματος, το πλέον συναρπαστικό κομμάτι, που ήταν η οδήγηση με τις Porsche 911 4S, μας έτυχε να είναι με σχετικά κουρασμένα ελαστικά. Ακόμα και έτσι, όμως, η εμπιστοσύνη που εισπράτεις από τα ελαστικά είναι σχεδόν πρωτόγνωρη, παρά τη δύναμη του γερμανικού supercar.

Continental

Μπορεί η «911» να ήταν η συναρπαστικότερη, η τελευταία δοκιμασία όμως με τα Hyundai i30 N Performance pack ήταν η πλέον αποκαλυπτική, μιας και, όπως στο φρενάρισμα στο βρεγμένο, έτσι και εδώ είχαμε την ευκαιρία για την εξαγωγή συγκριτικών συμπερασμάτων μεταξύ SportContact 7 και SportContact 6, όπου κάναμε τρεις γρήγορους γύρος με τον κάθε τύπο ελαστικού. Το SC7, σε σχέση με το SC6, προσφέρει περισσότερη πρόσφυση μέσα στη στροφή και καλύτερη αίσθηση στο τιμόνι, αλλά εκεί όπου εντοπίσαμε τη μεγαλύτερη διαφορά ήταν στη σταθερότητα κατά τη διάρκεια ενός οριακού φρεναρίσματος, με το πίσω μέρος να εμπνέει μεγαλύτερη σιγουριά.

Continental

Πραγματικά ανυπομονούμε να δοκιμάσουμε εντός έδρας το νέο αυτό ελαστικό, για να δούμε πώς μπορεί να συνεργαστεί με τις ιδιαιτερότητες της ελληνικής ασφάλτου. Βλέπετε, το νέο τέκνο της Continental έχει επιλεγεί ως ελαστικό πρώτης τοποθέτησης από μία πλειάδα κατασκευαστών, όπως είναι η Maserati, για τις Levante και την Quattroporte, αλλά και η Ford για το Puma.

Το Continental SportContact 7 είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, σε μια γκάμα διαστάσεων που σταδιακά θα καλύψουν ένα εύρος από 18 έως και 24 ίντσες, με το οικονομικό τίμημα να μη διαφοροποιείται ουσιαστικά σε σχέση με το SportContact 6, το οποίο θα συνεχίσει να είναι διαθέσιμο σε συγκεκριμένες διαστάσεις.

Continental

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Continetal SportContact 7
  • Continental SportContact 7
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ