top icon
Δοκιμές

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 PS AWD

Οι Ιάπωνες χτυπούν ξανά με την πιο εξευρωπαϊσμένη εκδοχή του CR-V, που πέραν των αισθητικών στοιχείων διαθέτει και έναν κινητήρα-διαμάντι στα 1.600 κ.εκ.

ΑΠΟ… καταβολής του το Honda CR-V ξεχώρισε για τη φιλικότητα ως προς τη χρήση του και για το ότι κατάφερνε να κινείται στο άνω άκρο του πλαισίου της κατηγορίας, τόσο από πλευράς παρεχόμενων ανέσεων όσο και χάρη στην τεχνολογία του. Η άτιμη η κρίση, ωστόσο, το «έφαγε» κι αυτό, όπως και άλλους 2λιτρους -και βάλε- ομοϊδεάτες. Το αποτέλεσμα σήμερα είναι να μη μιλάμε για ολοκαίνουργιο μοντέλο, αλλά για την αναβάθμιση της τέταρτης γενιάς του μεγαλύτερου SUV της Honda, η οποία παρουσιάστηκε το 2012, αλλά ουσιαστικά στη χώρα μας ήρθε ένα χρόνο αργότερα, όταν για πρώτη φορά στην γκάμα του μπήκε ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 i-DTEC της σειράς Earth Dreams Technology με τους 120 ίππους, που παραμένει στην γκάμα, αλλά αποκλειστικά για τη δικίνητη έκδοση. Για τους τετρακίνητους το εργοστάσιο προέβλεπε μία 2λιτρη βενζινοκίνητη και μία έκδοση ντίζελ 2,2 λίτρων, που προφανώς το καθιστούσαν «απαγορευμένο».

Σήμερα, απέναντί μας έχουμε το CR-V 2015, το οποίο, χάρη στην υιοθέτηση του αναβαθμισμένου ντίζελ των 1,6 λίτρων στην τετρακίνητη έκδοση, έρχεται να ταράξει την ησυχία του ολοκαίνουργιου Nissan X-Trail, το οποίο τουλάχιστον, χάρη στο ντίζελ σύνολο των επίσης 1,6 λίτρων που κινεί την τετρακίνητη έκδοσή του, έχει κλείσει την πόρτα των πωλήσεων στο άλλοτε κραταιό Toyota RAV4, που με όποιο είδος καυσίμου εξακολουθεί να διατίθεται με κινητήρες από 2,0 λίτρα και πάνω.

Restart

Όπως συνηθίζεται σε κάθε ανάλογη περίπτωση, έτσι και εδώ παρατηρούμε όλες εκείνες τις μικρές αισθητικές αλλαγές που συνοδεύουν μια ανανέωση. Η πλέον αναγνωρίσιμη ανάμεσά τους αφορά τους προβολείς εμπρός, με τα εντυπωσιακά φώτα ημέρας LED, που μοιάζουν να είναι ενιαία με την επίσης ανασχεδιασμένη μάσκα, όπως και τους νέους προφυλακτήρες και τα επίσης ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα LED πίσω. Στο εσωτερικό, αντίστοιχα, όπου μαλακά υλικά έχουν χρησιμοποιηθεί για το εμπρός μέρος του ταμπλό, η συναρμογή κινείται στα γνωστά, καλά επίπεδα του εργοστασίου, ενώ σχεδιαστικά, παρά την προσθήκη ενός χρωμιωμένου φιλέτου που διατρέχει το κάτω άκρο του ταμπλό, δε θα έλεγε κανείς πως η εικόνα έχει δουλευτεί πολύ συγκριτικά με αυτήν του προηγούμενου μοντέλου. Τις οπτικές εντυπώσεις σαφώς κερδίζουν η νέα οθόνη αφής 7 ιντσών και το σύστημα συνδεσιμότητας Honda Connect, που τρέχει με λειτουργικό Android 4.0.4, το οποίο ωστόσο δεν είναι ό,τι ευκολότερο στη χρήση -και όχι μόνο- εν κινήσει.

Όσον αφορά τους διαθέσιμους χώρους, με μήκος 4.605 χλστ., πλάτος 1.820 χλστ. και ύψος 1.685 χλστ., εύλογα η άνετη μεταφορά επιβατών αποτελεί παιχνιδάκι για το CR-V, πολλώ δε μάλλον τη στιγμή που, παρά την τετρακίνηση, οι Ιάπωνες έχουν καταφέρει να αποφύγουν το κλασικό κεντρικό τούνελ στο δάπεδο, το οποίο είναι κοινό με αυτό των δικίνητων εκδόσεων. Όσον αφορά το χώρο αποσκευών με το μεγάλο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας, τα 589 έως και 1.669 λίτρα με την αναδίπλωση της δεύτερης σειράς καθισμάτων -μέσω του μηχανισμού magic seats, όπου τα πίσω καθίσματα πέφτουν σε επίπεδη θέση με το τράβηγμα ενός επιλογέα- λένε πολλά για τις μεταφορικές ικανότητες του ιαπωνικού SUV.

Το ζουμί…

Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, όμως, εστιάζεται στα μηχανικά μέρη, αφού πλέον η τετρακίνητη έκδοση συνδυάζεται με το νέο 1.600άρη ντίζελ κινητήρα, κάνοντας παρελθόν τον «θεωρητικό» 2.2 ντίζελ – ο 2λιτρος βενζινοκινητήρας εισάγεται μόνο κατόπιν παραγγελίας. Πρόκειται για εξέλιξη του συνόλου των 120 ίππων, κάτι που επιτεύχθηκε με την υιοθέτηση δύο υπερσυμπιεστών. Ο πρώτος, που είναι υψηλής πίεσης, είναι υπεύθυνος για την εισαγωγή αέρα στις χαμηλές στροφές, ενώ ο υπερσυμπιεστής χαμηλής πίεσης λειτουργεί στις υψηλές στροφές του κινητήρα. Στη μεσαία ζώνη στροφών και οι δύο υπερσυμπιεστές λειτουργούν παράλληλα. Ο υπερσυμπιεστής υψηλής είναι μεταβλητής γεωμετρίας (VGT), για διασφάλιση ταχείας απόκρισης του γκαζιού και μείωση των απωλειών ροής στις χαμηλές στροφές, ενώ ο υπερσυμπιεστής χαμηλής πίεσης ελέγχεται από μία συμβατική βαλβίδα διαφυγής (waste gate). Το αποτέλεσμα είναι 160 γεμάτοι ίπποι, χωρίς τα κλασικά ξεσπάσματα των ντίζελ, και 35,5 χλγμ. ροπής, που παίζουν το ρόλο τους στην άνετη μετακίνηση του αμαξώματος των περίπου 1,6 τόνων.

Η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων (προαιρετικά από τις αρχές της επόμενης χρονιάς θα είναι διαθέσιμο και ένα νέο αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων) και ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού συνεκτικής σύζευξης. Πέραν αυτού, ο οδηγός δεν έχει την παραμικρή δυνατότητα να παρέμβει στη λειτουργία της τετρακίνησης, κάτι που καταδεικνύει και τον προσανατολισμό του CR-V, που δεν είναι άλλος από τη χρυσή τομή μεταξύ αστικής καθημερινότητας, διάνυσης μεγάλων αποστάσεων και εξορμήσεων με… μέτρο.

Όλα αυτά τα διαπιστώνει εύκολα κανείς στην πράξη. Η κάπως ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης σε βάζει στο εκδρομικό κλίμα, από τη μία, αλλά παίζει και το θετικό ρόλο της στην ορατότητα εντός πόλης, όπου ωστόσο θα πρέπει να σημειώσουμε ότι οι φαρδιές πίσω κολόνες συχνά πυκνά σε κάνουν να εκτιμάς την ευκρινή κάμερα οπισθοπορείας κατά το παρκάρισμα. Κατά τα άλλα, το ελαφρύ αλλά καλό όσον αφορά την πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης και ο εξαιρετικός σε ακρίβεια, όπως και απόλυτα εργονομικά τοποθετημένος (ψηλά στην κονσόλα) επιλογέας παίζουν το ρόλο τους στο να «κρύβεται» το ογκώδες αμάξωμα ακόμα και εντός πόλης. Την ίδια στιγμή, όπως οφείλει κάθε SUV που σέβεται εαυτόν, έτσι και το CR-V διακρίνεται για την άνεση που παρέχει στους επιβάτες του, χάρη στη μαλακά ρυθμισμένη ανάρτηση και στα ελαστικά με το 65άρι προφίλ. Τα δεύτερα, βέβαια, θα «μαγουλιάσουν» εύκολα αν το ζορίσει κανείς σε κλειστές στροφές, εκεί που κινητήρας και κιβώτιο υπακούουν με χαρακτηριστική άνεση αν πιεστούν, κάτι που δεν ισχύει όμως και για το αμάξωμα με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (165 χλστ.), που δε θέλει και πολύ πριν πάρει κλίση.

Αναμενόμενα, όμως, αυτά για αυτοκίνητο του είδους, το οποίο σε κάθε περίπτωση ξεχωρίζει για το σφρίγος του κινητήρα του, και ειδικότερα για το ότι αυτό διακρίνεται και στο υψηλό φάσμα λειτουργίας, όπου συνήθως παρουσιάζεται η κάμψη στη δύναμη των πετρελαιοκινητήρων. Θα θέλαμε ίσως να «ξυπνάει» λίγο νωρίτερα, και όχι στις περίπου 1.250 σ.α.λ. (σ.σ.: πολλά ζητάμε…), και αυτό μόνο λόγω μιας σχετικής απροθυμίας του εκτός δρόμου, εκεί που πολλές φορές χρειάζεται να κινείσαι με ιδιαίτερα χαμηλή ταχύτητα, με αποτέλεσμα να καταφεύγεις αρκετά συχνά στην 1η σχέση, αφού ακόμα και η 2η σε ανηφόρες κρεμάει… Και μιας που για εκτός δρόμου κίνηση ο λόγος, προφανώς και μιλάμε μόνο για βατές διαδρομές, όπου και πάλι η ανάρτηση και οι τροχοί παίζουν το ρόλο τους στην αυξημένη άνεση. Σε κάθε έδαφος, και κυρίως στην άσφαλτο, όπου θα απαντάται και συχνότερα, αρκετά βελτιωμένη είναι η εικόνα του συστήματος πέδησης, τόσο σε σχέση με την αίσθηση του μεσαίου πεντάλ όσο και αναφορικά με την αποτελεσματικότητα.

Στο πνεύμα της εποχής

Με δεδομένο ότι ουδέποτε το CR-V «πουλούσε» εκτός δρόμου ικανότητες, παρά άνεση και ευχρηστία, με ασφάλεια μπορούμε να πούμε ότι αυτή η έκδοση, η τετρακίνητη με τον κορυφαίο 1.600άρη ντίζελ, είναι η πιο ολοκληρωμένη στην πλούσια ιστορία του. Και μάλιστα έρχεται σε μια εποχή που ο μοναδικός του απευθείας ανταγωνιστής είναι το αντίστοιχο Nissan X-Trail, που μπορεί να υπερέχει ελαφρώς σε επίπεδο ποιότητας κύλισης, χάνει όμως στα μηχανολογικά στοιχεία, και δε μιλάμε μόνο για τον κινητήρα, αλλά και για το πιο εύστοχο τιμόνι του CR-V, όπως και για το καλύτερο σε ακρίβεια κιβώτιο. Αν συνεχίσει κανείς να το ψάχνει, θα βρει αλλού να κερδίζει το ένα, αλλού το άλλο. Ωστόσο, μιλώντας για το SUV της Honda, δεν είναι άλλο από ένα άρτιο σύνολο που πρεσβεύει το αντίπαλο δέος του πλήθους premium μοντέλων τα οποία τείνουν να κυριαρχήσουν στη συγκεκριμένη κατηγορία._ 4Τ

ΥΠΕΡ/ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ/ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ/ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/ΧΩΡΟΙ

ΚΑΤΑ/ΚΛΙΣΕΙΣ/ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΟΣ ΘΟΡΥΒΟΣ (ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ)

Honda Connect

Το σύστημα επιτρέπει πρόσβαση σε πληροφορίες που αφορούν το όχημα, προβάλλει την κάμερα οπισθοπορείας και παρέχει πρόσβαση στο Ίντερνετ, σε δύο προεγκατεστημένες εφαρμογές, στο Honda App Centre και προαιρετικά στο σύστημα πλοήγησης Garmin. Επίσης, διαθέτει διαδικτυακό ραδιόφωνο, διεπαφή τηλεφώνου και συνδεσιμότητα με bluetooth.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ