top icon
Παρουσιάσεις

Honda FCX Clarity

Το FCX Clarity είναι ο τελευταίος μέχρι στιγμής σταθμός στην πορεία της Honda, για απολύτως καθαρά αυτοκίνητα, με τη χρήση κυψελών υδρογόνου.

Το FCX Clarity είναι ο τελευταίος μέχρι στιγμής σταθμός στην πορεία της Honda, για απολύτως καθαρά αυτοκίνητα, με τη χρήση κυψελών υδρογόνου.
 
Μια πορεία που ξεκίνησε το 1999 με τα πρωτότυπα (FCX-V1 και FCX-V2) που χρησιμοποιούσαν υδρογόνο για την κίνησή τους. Το Clarity, το σημερινό όχημα ενεργειακών κυψελών της Honda δεν είναι μόνο ένα πιο εξελιγμένο όχημα, είναι ένα υπαρκτό, «πραγματικό» μεσαίο οικογενειακό του οποίου η κίνηση δεν παράγει σαν ρύπους αλλά νερό. Η νέα συστοιχία κυψελών υδρογόνου που έχει εγκαταστήσει στο Clarity η Honda είναι πιο μικρή και ελαφριά από ότι στο παρελθόν και ταυτόχρονα πιο αποδοτική. Παράγει 100 kW (136 ίππους) και 26,1 χλγμ. ροπής και βέβαια επειδή μιλάμε για ηλεκτρικό κινητήρα η απόδοση δεν αντιστοιχίζεται σε στροφές όπως έχουμε συνηθίσει σε θερμικούς κινητήρες. Αυτό κατορθώθηκε κυρίως μέσω της νέας σχεδίασης των κυψελών καυσίμου (V Flow FC stack). Τα κυματοειδή κανάλια ροής καθιστούν την συστοιχία ελαφρύτερη και πιο ικανή στην παραγωγή ενέργειας και λόγω της λεπτότερης σχεδίασης είναι παράλληλα και πιο σταθερότερη η παραγωγή ηλεκτρισμού.
 
Κατά τα άλλα στα 4,8 μ. μήκους του Clarity έχει χώρους για τέσσερις επιβάτες, εσωτερικά η σχεδίαση έχει γεύση από το Insight αλλά με πιο ποιοτικά υλικά και αίσθηση. Μόνο ο χώρος του πόρτ μπαγκάζ δεν είναι αυτό που περιμένεις αφού στο χώρο αποσκευών υπάρχει το βαρελάκι που αποθηκεύεται το υδρογόνο.
 
Το πιο εντυπωσιακό είναι όμως το πώς κινείται. Κυλάει με ποιότητα και κυρίως ησυχία μοναδική. Ο ηλεκτροκινητήρας κάνει ένα ιδιαίτερα λεπτό αμυδρό ήχο που δεν θυμίζει τα όσα ξέραμε μέχρι σήμερα. Η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 160 χλμ./ώρα ενώ το πάτημα του γκαζιού τινάζει αρκετά έντονα το βαρύ αμάξωμα εμπρός από οποιαδήποτε ταχύτητα. Ωστόσο, το πρόβλημα του FCX Clarity είναι ότι βρίσκεται μπροστά από την εποχή του.
 
Υπάρχουν μόλις πάνω από 30 σημεία ανεφοδιασμού σε όλη την Ευρώπη που μπορούν να παρέχουν αέριο υδρογόνο συμπιεσμένο στα 350 bar εκ των οποίων τα 9 στην Γερμανία. Αυτή είναι και η δυσκολία του. Πάντως φαίνεται ότι τα αυτοκίνητα κυψελών υδρογόνου και το Clarity έχουν μεγάλο μερίδιο στην αυτοκίνηση του μέλλοντος.
 
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ