top icon
Παρουσιάσεις

MINI: Οδηγούμε το ανανεωμένο 3θυρο, 5θυρο & Cabrio

Παίρνουμε μία πρώτη γεύση στους δρόμους της Αττικής από τα ανανεωμένα 3θυρα, 5θυρα και cabrio μοντέλα της MINI, τα οποία έχουν ανανεωθεί στα σημεία.

Οι αισθητικές επεμβάσεις και το φρεσκάρισμα είναι απαραίτητα συστατικά ακόμη και για τις πιο επιτυχημένες συνταγές. Με αυτό το σκεπτικό, στην MINI αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν ένα ρετούς στην γκάμα τους, το οποίο, με την πρώτη ματιά, δύσκολα το αντιλαμβάνεσαι. 

Στο ανανεωμένο MINI κάνει για πρώτη φορά την εμφάνιση του το νέο και πιο μίνιμαλ λογότυπο της εταιρείας που κοσμεί το αμάξωμα, το νέο τιμόνι και το κλειδί. Από εκεί και πέρα αναβαθμίστηκαν οι εμπρός προβολείς LED, οι οποίοι προαιρετικά προσφέρονται με λειτουργία Matrix στη μεγάλη σκάλα (η οποία έτσι μπορεί να παραμένει μόνιμα ενεργοποιημένη χωρίς να τυφλώνει τους υπόλοιπους οδηγούς). Με τους εμπρός προβολείς LED προσφέρονται και τα νέα πίσω φωτιστικά σώματα που στο εσωτερικό τους αποτυπώνουν τη βρετανική σημαία (σχέδιο “Union Jack. Επίσης, η εμπρός μάσκα έχει διαφορετικό περίγραμμα ανάλογα με την έκδοση και το επίπεδο εξοπλισμού, ενώ προσθήκες (Emerald Grey, Starlight Blue και Solarid Orange) έγιναν στην παλέτα των εξωτερικών χρωμάτων  αλλά και στα σχέδια των αλουμινένιων τροχών.

Στα εντός, μπορεί να εντοπίσει κανείς νέες ταπετσαρίες αλλά και διάφορες διακοσμητικές πινελιές σε ταμπλό και πόρτες. Οι πιο παρατηρητικοί θα σταθούν στην στάνταρ έγχρωμη οθόνη 6,5’, στον νέο δείκτη καυσίμου, αλλά και τον διακόπτη των προγραμμάτων οδήγησης (green, mid, sport) ο οποίος από το δακτυλίδι του επιλογέα του κιβωτίου, έχει μετακομίσει πλέον στην κεντρική κονσόλα, ενώ προαιρετικά προσφέρεται δυνατότητα ασύρματης φόρτισης του κινητού.

Κάτω από τα καπό τώρα, όλα τα μοτέρ εκπέμπουν πλέον μικρότερες κατά 5% ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα, ενώ βελτιώσεις έχουν γίνει στην αντλία λαδιού, στην εισαγωγή αέρα, στα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου τους, στο σύστημα ψύξης και την εξαγωγή. Με αυτές τις αλλαγές, αλλά και πολλές ακόμα αφανείς, όλοι οι κινητήρες της γκάμας είναι πλέον και ελαφρύτεροι.

Οι τρικύλινδροι βενζινοκινητήρες των MINI One και Cooper αντλούν την ισχύ τους από ένα σύνολο 1,5 λίτρων με αυξημένη κατά 10 Nm ροπή, που πλέον ανέρχεται στα 160 και 190 Nm αντίστοιχα. Η ισχύς του βρίσκεται στους 102 και 136 ίππους, ενώ καταργείται ο 1200αρης κινητήρας του προηγούμενου μοντέλου. Όλοι οι βενζινοκινητήρες έχουν άμεσο ψεκασμό, με μέγιστη πίεση αυξημένη από 200 σε 350 bar και φτερωτή υπερσυμπιεστή από υλικό πολύ ανθεκτικό στη θερμότητα. Οι μεγαλύτερες εκδόσεις Cooper S και Cooper S JCW τροφοδοτούνται από τον 2λιτρο κινητήρα, με απόδοση 192 και 231 ίππων αντίστοιχα.

Όσο αφορά τους κινητήρες diesel, o άμεσος ψεκασμός και η κοινή γραμμή τροφοδοσίας (common rail), εξασφαλίζει ότι το καύσιμο ψεκάζεται στους θαλάμους καύσης με ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια. Για το σκοπό αυτό, η μέγιστη πίεση ψεκασμού στους τρικύλινδρους κινητήρες των MINI One D και Cooper D έχει αυξηθεί στα 2.200 bar και η ισχύς του ανέρχεται στους 95 και 116 ίππους.

Η κορυφαία έκδοση Cooper SD τροφοδοτείται από τον 2λιτρο τετρακύλινδρο σύνολο των 170 ίππων, που διαθέτει υπερσυμπιεστή δύο σταδίων. Σημειώστε εδώ ότι το MINI Cabrio διατίθεται ως One, Cooper, Cooper S, Cooper D και Cooper SD.

Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές του ανανεωμένου MINI έχουμε στο θέμα του αυτόματου κιβωτίου. Την θέση του κλασικού αυτόματου των έξι σχέσεων, παίρνει τώρα μία νέα μονάδα διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, ώστε να ενισχυθεί ακόμη πιο πολύ ο σπορ χαρακτήρας του μοντέλου. Με την γνώριμη και από τα μοντέλα της BMW ονομασία, Steptronic, εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Getrag. Το εν λόγω σύστημα μετάδοσης συνοδεύεται από έναν κομψό επιλογέα (όχι όμως και από paddles αλλαγής των σχέσεων πίσω από το τιμόνι), ο οποίος «επιστρέφει» στην αρχική του θέση μετά την επιλογή των D, N ή R. Η επιλογή Parking γίνεται με το πάτημα του αντίστοιχου μπουτόν το οποίο βρίσκεται στο επάνω μέρος του, ενώ με τη μετακίνησή του προς τα αριστερά, ο οδηγός επιλέγει το πρόγραμμα Sport και την σειριακή λειτουργία.

Στην καρδιά του κιβωτίου Steptronic βρίσκονται δύο ελαιόψυκτοι συμπλέκτες, με τον πρώτο να είναι «υπεύθυνος» για τις μονές σχέσεις και την όπισθεν (1, 3, 5, 7 και R) και το δεύτερο για τις ζυγές (2, 4, 6). Κατά τη διάρκεια που το αυτοκίνητο κινείται, ο ένας συμπλέκτης είναι ανοιχτός και ο άλλος κλειστός, με την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου, η οποία αναλύει διαρκώς δεδομένα που αφορούν στον ρυθμό περιστροφής του κινητήρα, στη θέση του πεντάλ του γκαζιού και στην ταχύτητα κίνησης του οχήματος, να γνωρίζει εκ των προτέρων ποια είναι η πιο κατάλληλη για τις δεδομένες περιστάσεις επόμενη σχέση που πρέπει να επιλεχθεί. Οι κορυφαίες 2λιτρες πετρελαιοκίνητες εκδόσεις Cooper SD θα συνεχίσουν να συνδυάζονται στάνταρ με το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων, που παραμένει ένα μοναδικό χαρακτηριστικό για αυτή την κατηγορία. Όλα τα κιβώτια Steptronic που διατίθενται για τα νέα 3θυρα και 5θυρα MINI και το νέο MINI Cabrio επιτρέπουν τη χρήση της λειτουργίας coasting σε MID και GREEN mode καθώς και της τελευταίας γενιάς της λειτουργίας auto start/stop.

Εξατομικεύοντας το ΜΙΝΙ σας

Οι πελάτες της εταιρείας θα έχουν την δυνατότητα να βάλουν την προσωπική του πινελιά στο όχημα τους, με την γκάμα να περιλαμβάνει ένθετα φλας, διακοσμητικές λωρίδες για το εσωτερικό στην πλευρά του συνοδηγού, φωτιζόμενα μαρσπιέ (LED) και προβολάκια LED στις πόρτες.. Μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας MINI Yours Customised έχουν τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ διαφόρων χρωμάτων, μοτίβων, φινιρισμάτων και εικόνων, καθώς και της προσθήκης δικών τους κειμένων ακόμα και μιας πινελιάς προσωπικού στυλ στη σχεδίαση. Τα εξατομικευμένα αυτά προϊόντα κατασκευάζονται στις εγκαταστάσεις της MINI, μέσω προηγμένων τεχνικών τρισδιάστατης εκτύπωσης, χάραξης με λέιζερ, ενώ ακολουθεί και βαφή με το χέρι

Οι πρώτες οδηγικές εντυπώσεις στην Αθήνα αλλά και τις γύρω περιοχές, εστιάζονται στην ωραία ποιότητα κύλισης, τα χαμηλά επίπεδα θορύβου, αλλά και την πολύ καλή λειτουργία του νέου αυτόματου κιβωτίου. Ένα μικρό ερωτηματικό έχουμε σε ότι αφορά την αίσθηση του τιμονιού, ειδικά γύρω από την θέση της ευθείας (πάντοτε σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο), αλλά σε αυτό θα επανέλθουμε άμεσα με την αναλυτική δοκιμή του αυτοκινήτου.

Οι τιμές ξεκινούν από τα 19.740 ευρώ, ενώ για αναλυτικότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στον επισυναπτόμενο τιμοκατάλογο.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ