top icon
Παρουσιάσεις

Νέο Kia Ceed: Το οδηγούμε στη Βαρκελώνη

Μία μόλις εβδομάδα πριν τα επίσημα αποκαλυπτήρια του και σχεδόν έναν μήνα πριν την πρεμιέρα του στο Σαλόνι της Γενεύης, οδηγούμε στη Βαρκελώνη το νέο, 5θυρο Kia Ceed και ευπειθώς αναφέρουμε.

Η νέα και τρίτη κατά σειρά γενιά του μικρομεσαίου μοντέλου της Kia (σ.σ.: η πρώτη παρουσιάστηκε το 2006 και η δεύτερη το 2012) μπορεί να απεμπόλησε την αμφιλεγόμενη απόστροφο στην επίσημη ονομασία του (σ.σ.: πλέον θα αναγράφεται ως Ceed και όχι Cee’d), όχι όμως και το γνώριμο χαρακτήρα του παρελθόντος. Έτσι, όντας «ενισχυμένο» στους τομείς του σχεδιασμού, της ποιότητας κατασκευής, της οδικής συμπεριφοράς αλλά και των κινητήριων συνόλων, το νέο μικρομεσαίο οικογενειακό μοντέλο των Κορεατών ρίχνεται με περισσότερες αξιώσεις και εφόδια στην αρένα της κατηγορίας C απέναντι στα ευρωπαϊκά και όχι μόνο… μεγαθήρια του είδους.

Με την 3θυρη έκδοση του μοντέλου να μπαίνει οριστικά στο χρονοντούλαπο της ιστορίας άμα τη εμφανίση της νέας γενιάς, οι ιθύνοντες της Kia αναμένεται να ρίξουν το βάρος τους όχι μόνο στην 5θυρη έκδοση, αλλά παράλληλα και σε μια εντελώς νέα εκδοχή αμαξώματος (πιθανότατα μια shooting brake;) που θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά, μαζί με την εικονιζόμενη, υπό τη μορφή πρωτοτύπου στη Διεθνή Έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης, η οποία ανοίγει επίσημα τις πύλες της στις αρχές Μαρτίου.

Έως τότε ας παραμείνουμε στο νέο και 5θυρο Kia Ceed, το οποίο βασίζεται στο δάπεδο του ομόσταβλου Hyundai i30. Κάτι που μόνο κακό δεν είναι με δεδομένα τα υψηλά διαπιστευτήρια που έχει ήδη καταθέσει το τελευταίο όχι μόνο στον τομέα των χώρων, αλλά και σε εκείνον της «οδηγισιμότητας». Σε επίπεδο αισθητικής, το μονοπάτι που ακολουθείται έχει για μία ακόμα φορά ευρωπαϊκή αύρα, καθώς το νέο Ceed εξελίχθηκε και σχεδιάστηκε εξολοκλήρου στη γηραιά ήπειρο με γνώμονα της ανάγκες και τα γούστα των αγοραστών της.  Μπορεί το καμουφλάζ του αυτοκινήτου που οδηγήσαμε στα περίχωρα της πρωτεύουσας της Καταλονίας να κρύβει επιμελώς σημαντικές λεπτομέρειες της εξωτερικής του περιβολής, εντούτοις άμεσα διακριτές είναι οι επιρροές στο σύνολο της σιλουέτας του από το Stinger. Κυρίως, στο εμπρός μέρος.

Στο εσωτερικό, η σχεδιαστική ομάδα της Kia ακολούθησε τη συνταγή που είδαμε να υιοθετείται και στο μικρότερο Rio. Οι ευθείες γραμμές ενισχύουν το αίσθημα πλάτους στην καμπίνα, με την οθόνη του συστήματος infotainment πάνω από την κεντρική κονσόλα, στο μέσον ακριβώς του ταμπλό, να διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο σε επίπεδο αισθητικής. Φυσικά, τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού που γνωρίσαμε στο αδελφό μοντέλο θα δώσουν και εδώ το «παρών», όπως ασφαλώς θα συμβεί και με τις καθιερωμένες ηλεκτρονικές και όχι μόνο ανέσεις.

Στον τομέα των κινητήρων, και δη εκείνων που καταναλώνουν βενζίνη, η γκάμα του νέου Ceed θα περιλαμβάνει τον γνωστό 3κύλινδρο 1.000άρη, έναν ατμοσφαιρικό 1.400άρη, έναν νέο 1.400άρη τούρμπο με 140 ίππους που αντικαθιστά τον ατμοσφαιρικό 1.6, καθώς και τον κορυφαίο, επίσης 1.600άρη, των 200 ίππων. Την παλέτα των διαθέσιμων εκδόσεων θα συμπληρώνουν και δύο ντίζελ κινητήρες στα 1,6 λίτρα.

Ακόμα καλύτερο

Ήταν εκείνο το Cee’d 1.6 ντίζελ με τους περίπου 140 ίππους. Το έβαζες δίπλα σε 308 και Giulietta. Καμία σχέση με ιεροσυλία. Στα ίσια και παλικαρίσια. Σήμερα η Kia επιστρέφει και να η ευκαιρία να δοκιμάσουμε σε έκδοση προ-παραγωγής το νέο σασί με τον νέο 1.400άρη κινητήρα βενζίνης των 140 ίππων που συνδυάζεται με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο. Σε ειδική διαδρομή στη Βαρκελώνη, στα πλαίσια της διεκδίκησης του COTY από το Stinger. Αυτή η Κορεατική «5άρα» που κέρδισε την εμπιστοσύνη 55 ευρωπαίων ειδικών. 

Να μείνουμε, όμως, στο εντελώς νέο Ceed με τον «φρέσκο» κινητήρα, ενώ δυστυχώς δεν καταφέραμε να το δοκιμάσουμε με τον 1,6 των 200 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο. 

Στο δικό μας λοιπόν και ο νέος κινητήρας δένει περίφημα με το πλαίσιο και χωρίς το κοφτερό τιμόνι που συναρπάζει, είναι η πρώτη φορά που μας άρεσαν οι δρόμοι στα περίχωρα της Βαρκελώνης. 

Σε χρώματα καμουφλάζ το δικό μας Ceed τελευταίας γενιάς δεν περνάει απαρατήρητο, ενώ έχοντας δει την τελική εκδοχή που θα παρουσιαστεί στις 15 Φεβρουαρίου είμαστε σίγουροι ότι θα αρέσει και σε δογματικούς. Λάτρεις της σύγχρονης, της μοντέρνας ευρωπαϊκής σχολής. Η νέα πλατφόρμα επιτρέπει αύξηση χώρων και αν αρχικά σχολιάσεις πως θυμίζει λίγο i30, αμέσως αναθεωρείς. Κυρίως οδηγώντας με τη σφικτή ανάρτηση που όμως απορροφάει, να σε παραπέμπει στην κορυφή της κατηγορίας.

Ατού ο κινητήρας που ξεπερνάει το θαμπό σύνολο της VW (1.5 TSI) και σε σχέση με την κατανάλωση δεν μπορούμε να καταδικάσουμε πριν μετρήσουμε. Το σίγουρο ότι σου δίνει τη δυνατότητα να ακουμπήσεις στο πλαίσιο ακόμα και σε άγνωστο δρόμο. Με το γκάζι και τη λειτουργία του κινητήρα που είναι πλήρης σε πολύ μεγάλη γκάμα στροφών, μπορείς και να διορθώσεις ή να κινηθείς πολύ γρήγορα. Βρήκε το 308 αντίπαλο; Μακριά από εμάς τέτοια επιπόλαια συμπεράσματα και η αξιοποίησή του εμπορικά εξαρτάται από την εισαγωγική εταιρεία. Ευθύνη της να το ξεχωρίσει από το Leon και το i30 με αναμετρήσεις από 1000 έως 1600 κυβικά, με βενζίνη και ντίζελ.

 Ευχάριστα διλήμματα, κακοτοπιές για ικανούς και είμαστε σίγουροι πως έχουν τις απαντήσεις._Σ.Χ. 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ