top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε την Porsche Cayman S

.

Η Porsche αποφάσισε να γεφυρώσει το «χάσμα» μεταξύ της Boxster και της 911, δημιουργώντας την Cayman (αλιγάτορας) S. Πρόκειται για ένα διθέσιο σπορ μοντέλο, χτισμένο πάνω στο πάτωμα της Boxster με κινητήρα τοποθετημένο στη μέση και κίνηση στους πίσω τροχούς. O 6κύλινδρος επίπεδος κινητήρας βασίζεται στο μπλοκ της Boxster και στις κυλινδροκεφαλές της 911, έχει κυβισμό 3.4 λίτρα και αποδίδει 295 ίππους στις 6250 σ.α.λ. με ροπή 34.6 χλγμ. που εμφανίζονται από τις 4400-6000 σ.α.λ.(!).
 
Η μετάδοση του έργου αυτού γίνεται στους πίσω τροχούς μέσω 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου (0-100 σε 5.4’’), ή 5τάχυτου Tiptronic (0-100 σε 6.1’’), ενώ το βάρος των 1340 κιλών (κενό αμάξωμα) σταματά μέσω τεράστιων αεριζόμενων δίσκων, που κατόπιν παραγγελίας μπορεί να είναι κατασκευασμένοι από κεραμικά υλικά.
 
Οδηγήσαμε την Cayman S, στους δύσκολους δρόμους της Τοσκάνης και ομολογούμε πως μείναμε με τις καλύτερες εντυπώσεις, τόσο καλές που στην… υποθετική επιλογή μας ανάμεσα σε Cayman και 911, μάλλον θα επιλέγαμε την πρώτη. Οι λόγοι πολλοί και έχουν να κάνουν κυρίως με τη χρηστικότητα και την φιλικότητα που προσφέρει η Cayman στον οδηγό της.
 
Πανέμορφο, με συντελεστή οπισθέλκουσας 0.29 και απίστευτη στρεπτική ακαμψία, το αμάξωμα της Cayman μπορεί το ίδιο εύκολα να κινηθεί σε ρυθμούς βόλτας, όσο και αγωνιστικούς (ιδιαίτερα με το 6τάχυτο κιβώτιο). Αξίζει να σημειώσουμε πως ο Walter Rohrl (μόνιμος συνεργάτης στην εξέλιξη των Porsche) μας είπε ότι μέσα στο σιρκουί του Νιρμπουργκρινγκ η Cayman χάνει μόλις για 7’’ από την 911, ενώ κερδίζει για 6’’ τη Boxster.
 
Ξέχωρα όμως από τις άριστες εντυπώσεις του γκουρού των ράλιμεν, διαπιστώσαμε πως πολύ εύκολα η ράθυμη βόλτα (η μεγάλη ροπή επιτρέπει να κινείσαι απροβλημάτιστα με 6η και 50-60 χλμ/ώρα), μπορεί να μεταβληθεί σε καταιγιστικό ρυθμό, αν διατηρείς τις στροφές πάνω από τις 4500, εκμεταλλευόμενος την οδική συμπεριφορά και τα κορυφαία φρένα. Το τιμόνι ακολουθεί σε σβελτάδα, παρέχοντας ανά πάσα στιγμή ακριβή πληροφόρηση, το πλαίσιο, θυμίζει μονοθέσιο σε ακαμψία και ο θόρυβος ξεσηκώνει ακόμα και τον πλέον… φιλήσυχο χρήστη να προσπαθήσει για το κάτι παραπάνω.
 
Η οδική συμπεριφορά χωρίς να διεκδικεί χαρακτηρισμούς του τύπου «σαν τρένο», αποδεικνύεται μακράν η καλύτερη που έχουμε συναντήσει σε αυτοκίνητο με τον κινητήρα στη μέση και με διαφορά πιο προβλέψιμη και φιλική από αυτή της 911.
Με άλλα λόγια η Porsche κατάφερε με την Cayman να δώσει στην αγορά ένα πολύ πιο «καθημερινό» από την 911 μοντέλο, που επιτρέπει στον οδηγό του να κινηθεί εύκολα σε γρήγορους ρυθμούς, καθώς η συμπεριφορά του είναι πιο προβλέψιμη και γραμμική από εκείνη του πισωκίνητου θρύλου, ενώ την ίδια στιγμή υπολείπεται ελάχιστα σε επιδόσεις.
 
Προσωπικά η Cayman είναι η Porsche που θα επιλέγαμε μετά την Carrera RS και ένα από τα λίγα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας που θα θέλαμε να έχουμε.
 
Όσο για εσάς δεν έχετε παρά να περιμένετε μέχρις τις 27 Νοεμβρίου οπότε και αρχίζουν οι πωλήσεις σε τιμή ενδιάμεση μεταξύ Boxster και 911. Στη Γερμανία πάντως θα κοστίζει περί τα 58.000 ευρώ._Ν.Τ.
 
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ