top icon
Δοκιμές

Οδηγούμε το ανανεωμένο Mitsubishi ASX 1.6 2WD

Η Mitsubishi ανανεώνει το ASX σε μια προσπάθεια να ενισχύσει τη θέση και το ρόλο του στην πολυσχιδή αρένα των crossover μοντέλων.

Το ASX είναι ένα γνώριμο για τα ελληνικά δεδομένα κόμπακτ crossover, το οποίο για πρώτη φορά παρουσιάστηκε στο ευρωπαϊκό κοινό το μακρινό 2010. Έκτοτε, και μ’ ένα μικρό επίσης facelift να μεσολαβεί το 2015, το Active Sports Crossover των Ιαπώνων κατάφερε με άρμα το ισχυρό όνομα των δημιουργών του στις κατά τόπους αγορές της υφηλίου να κατακτήσει την εμπιστοσύνη 900.000 αγοραστών, οι οποίοι δικαίως «επένδυσαν» σε συγκριμένα χαρακτηριστικά της οδηγικής και όχι μόνο ιδιοσυγκρασίας του. Όπως η αξιοπιστία, που για πολλούς είναι το «άλφα και το ωμέγα», η φιλική συμπεριφορά στο δρόμο, οι επαρκείς χώροι και για αρκετούς εξ ημών το «συμπαθητικό» εξωτερικό παρουσιαστικό του. Σήμερα, με δεδομένη την έντονη πίεση του ανταγωνισμού στην κατηγορία των C-SUV’s, αλλά και τη μεταβατική περίοδο που ακολουθεί ώστε όλα τα μοντέλα της Mitsubishi να περάσουν… ειρηνικά και ομαλά στη νέα εποχή που σηματοδοτεί η πρόσφατη εξαγορά-διάσωση των Ιαπώνων από τη συμμαχία των Renault-Nissan, ήρθε η ώρα για ένα μικρής έκτασης φρεσκάρισμα. Σε εμφάνιση, εξοπλισμό, αλλά και σε αφανείς λεπτομέρειες στα μηχανικά μέρη της μίας και μοναδικής –πλέον- διαθέσιμης έκδοσής του. Και αυτό, γιατί από εδώ και στο εξής το μικρό crossover των Ιαπώνων δεν θα είναι διαθέσιμο σε πετρελαιοκίνητες και τετρακίνητες για την περίσταση εκδόσεις, παρά μόνο με τον γνώριμο από τα παλιά 1.600άρη κινητήρα βενζίνης MIVEC της Mitsubishi, ο οποίος μεταφέρει την κίνηση αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς με την αρωγή ενός συμβατικού 5τάχυτου κιβωτίου.

Σε επίπεδο αισθητικής οι επεμβάσεις περιορίζονται στη νέα μάσκα, η οποία προσαρμόζεται χάρη στη χρωμιωμένες μπάρες της στην αισθητική Dynamic Shield της Mitsubishi, στο νέο πίσω προφυλακτήρα, στα διαφορετικά φώτα LED ημέρας στην πλουσιότερη έκδοση Invite Plus, καθώς και στο σχήμα της κεραίας τύπου… πτερυγίου καρχαρία. Το «πακέτο» ολοκληρώνει μια ενισχυμένη παλέτα εξωτερικών χρωματισμών και οι διαφορετικές σε αισθητική ζάντες ελαφρού κράματος. Στο εσωτερικό, οι επεμβάσεις ακολουθούν σε έκταση τις εξωτερικές, μιας και ο σχεδιασμός παρέμεινε ως είχε. Εδώ, χρειάζεται ένα αρκετά… εκπαιδευμένο μάτι ώστε να εντοπίσει κανείς τα διαφορετικά καθίσματα, ενώ πιο ορατή είναι τόσο η διαφορετική διάταξη των θηκών για ποτήρια πίσω από τον επιλογέα του κιβωτίου, όσο είναι η νέα κεντρική κονσόλα, στην οποία φιλοξενείται το σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης της Mitsubishi (βασικός εξοπλισμός στην έκδοση Invite Plus). Από εκεί και πέρα, οι «αέρας» για τα πόδια των πίσω, χωρίς να συγκαταλέγεται στους μεγαλύτερους του είδους, δεν θα προβληματίσει ακόμα και υψηλόσωμους επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών των 406 λίτρων (1.206 με τα καθίσματα αναδιπλωμένα) επαρκεί ώστε να μεταφερθούν για μια εξόρμηση εκτός των τειχών όλα τα απαραίτητα «μπαγκάζια». Θετικές σε γενικές γραμμές είναι και οι εντυπώσεις που αποκομίζει κανείς και από την γενικότερη εργονομία της καμπίνας, η οποία όμως δείχνει εμφανώς πλέον την ηλικία της εξακολουθώντας να απαρτίζεται από σκληρά πλαστικά. Στοιχείο που σε συνδυασμό με τον άχρωμο έως και συντηρητικό, θα λέγαμε, σχεδιασμό της, σίγουρα δεν προδιαθέτουν θετικά σε μια απευθείας σύγκριση με αυτό που εισπράττει κανείς σήμερα τόσο με την αφή, όσο και με το μάτι από την πλειοψηφία των μοντέλων του ανταγωνισμού –ευρωπαϊκού και μη.

Σε ότι αφορά στον εξοπλισμό, η Mitsubishi προσφέρει το ανανεωμένο ASX σε δύο εκδόσεις: τις Inform και Invite Plus. Η πρώτη διαθέτει μεταξύ άλλων Active Stability Control (ASC) με σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης (TCL), Hill Start Assist και φυσικά ABS, 7 αερόσακους, start&stop, air condition, ηχοσύστημα, αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, σύστημα ελέγχου της πίεσης ελαστικών (TPMS), ζάντες αλουμινίου, καθώς και όλες τις καθιερωμένες ηλεκτρικές ανέσεις κα ευκολίες. Η Invite Plus διαθέτει επιπρόσθετα δερμάτινη επένδυση σε επιλογέα και τιμόνι, cruise control και χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, κάμερα οπισθοπορείας καθώς και το σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης MGN της Mitsubishi, φώτα ημέρας με αισθητήρα, 6 αντί για 4 ηχεία καθώς αυτόματο κλιματισμό. Στην πρώτη περίπτωση, η τιμή ορίζεται στα 17.120 ευρώ και στη δεύτερη στα 19.740 ευρώ, ενώ όλες συνοδεύονται από 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης και ίσης διάρκειας παροχή δωρεάν οδικής βοήθειας.

Σε ότι αφορά στα μηχανικά μέρη, το ανανεωμένο ASX εξακολουθεί να διατίθεται με τον γνωστό 1.600άρη MIVEC κινητήρα των Ιαπώνων, που με φυσική αναπνοή, νέο σύστημα εξαγωγής και μειωμένες εσωτερικές τριβές, είναι σύννομος με τις προδιαγραφές Euro 6b αποδίδοντας ισχύ 117 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 154 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Στο δρόμο, παρ’ όλο που ο ανταγωνισμός των C-SUV’s μας έχει πλέον… κακομάθει σε πιο «ροπάτα» σύνολα (ελέω υπερτροφοδότησης, ασφαλώς), ο ατμοσφαιρικός 4κύλινδρος της Mitsubishi τα καταφέρνει αρκετά καλά, αν και στην πράξη το δυνατότερο σημείο του είναι οι ρυθμοί περιστροφής άνω των 3.500 σ.α.λ. Η χροιά του εν γένει, χάρη και στη βελτιωμένη κατά 10% ηχομόνωση της καμπίνας, δεν ενοχλεί στο ταξίδι, κάτι που ενισχύεται και από τους «λογικούς» σε ένταση και ποσότητα αεροδυναμικούς θορύβους στο ταξίδι. Από εκεί και πέρα, με δεδομένη την απουσία τούρμπο, θα λέγαμε ότι τραβά θετικά στις μεσαίες στροφές, ενώ σε μικτές συνθήκες κίνησης θα καταναλώσει περί τα 8 λίτρα για κάθε 100 χλμ., Με ελαφρύ δεξί πόδι δε, ο MIVEC των Ιαπώνων, ο οποίος πλέον απαιτεί περιοδική συντήρηση κάθε 20.000 χλμ., είναι εφικτό να περιορίσει έτι περαιτέρω τη δίψα του σε καύσιμο ξεπερνώντας κατά τι τα 7 λιτ./100 χλμ.

Στο δρόμο, το ανανεωμένο ASX είναι ακριβώς όπως το ξέραμε. Ευκολοδήγητο, καθώς καταφέρνει να «κρύβει» το μέγεθός του, προβλέψιμο και με ήπιες αντιδράσεις στην υπερβολή. Η αίσθηση του τιμονιού είναι ίσως το μοναδικό στοιχείο που δείχνει τα… χρόνια της κατασκευής, με την πληροφόρηση που φτάνει στα χέρια σου να υπολείπεται εκείνης του ανταγωνισμού. Από εκεί και πέρα, οι κλίσεις διατηρούνται σε λογικά επίπεδα, με την υποστροφή να έρχεται όταν ακριβώς την περιμένεις. Μέσα στην πόλη, το ASX είναι άνετο, με την ανάρτηση να μην διαθέτει σπορτίφ βλέψεις. Κάτι που φυσικά δεν εκπλήσσει κανέναν. Έτσι, η πλειοψηφία των ανωμαλιών του δρόμου απορροφώνται σε ικανοποιητικό βαθμό και μόνο στα πολύ… σκληρά τερέν της ελληνικής αστικής ασφάλτου αντιλαμβάνεται κανείς τη σχετική υστέρηση των αμορτισέρ να «σβήσουν» τις όποιες αναταράξεις.

Συνολικά, το ASX παραμένει και στην ανανεωμένη του εκδοχή πιστό στην αρχική του φιλοσοφία, όντας μια τίμια πρόταση στο πολύχρωμο πλέον πάνθεον της κατηγορίας η οποία «μιλά» πολύ περισσότερο στη λογική παρά στο συναίσθημα. Σίγουρα, κουβαλά πλέον αρκετά χρόνια στην πλάτη της, ενώ η απουσία των εκδόσεων ντίζελ αποτελεί ένα σημαντικό πλήγμα για τους λάτρεις του συγκεκριμένου τύπου κινητήρα. Όμως, η προσθιοκίνητη και βενζινοκίνητη έκδοση των 1,6 λίτρων, χωρίς να διαθέτει τρανταχτά μειονεκτήματα, καταφέρνει να αποτελέσει ένα επαρκές, θα λέγαμε, αντίδοτο προσφέροντας δοκιμασμένη αξιοπιστία, όντας μια 100% «Made in Japan» πρόταση, σε συνδυασμό με αξιοπρεπείς επιδόσεις και φιλική συμπεριφορά στο δρόμο. Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθούν ασφαλώς και οι ανταγωνιστικοί χώροι, μα πρωτίστως, η προσιτή τιμή αγοράς, στοιχείο που σίγουρα είναι πολύ δύσκολο να αγνοήσει κανείς στις μέρες μας._Χ.Α.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – Κυβισμός: 1.590 κ.εκ. Μέγιστη ισχύς 117 ίπποι/6.000 σ.α.λ. Μέγιστη ροπή 153 Νm/4.000 σ.α.λ. Ανάρτηση εμπρός Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός Ανάρτηση πίσω Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ. 4.365×1.770×1.630 χλστ. Μεταξόνιο 2.670 χλστ. Βάρος 1.260 κιλά 0-100 χλμ./ώρα* 11,7 δλ. Τελική ταχύτητα* 183 χλμ./ώρα Μέση κατανάλωση 8,0 λίτρα/100 χλμ. Εκπομπή CO2 131 γρ./χλμ. *εργοστασιακές τιμές

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ