top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το Μazda 6 2.2 Turbo Diesel

‘Ενας βελτιωμένος κινητήρας ντίζελ στα 2,2 λτ. σε τρεις εκδόσεις, από πλευράς ισχύος, ενισχύει πλέον τη γκάμα του Mazda 6.

Λίγο σχετικά διάστημα μετά την παρουσίαση του νεότερου Mazda 6, ο ιάπωνας κατασκευαστής φαίνεται πως εισάκουσε τα αιτήματά μας για περισσότερη δύναμη και επέστρεψε με ένα βελτιωμένο κινητήρα ντίζελ στα 2,2 λτ. σε τρεις εκδοχές, από πλευράς ισχύος. Η διαφορά στις ιπποδυνάμεις έγκειται σε διαφορά της χαρτογράφησης για το «μικρό» και τον «μεσαίο» και σε βελτιωμένο υπερσυμπιεστή για τον «μεγάλο». (125/163/185 ίπποι/3.500 σ.α.λ. – ροπή: 310 Nm/1.800-2.600 σ.α.λ. / 360 Nm/1.800-3.000 σ.α.λ. /400 Nm/1.800-3.000 σ.α.λ.).

Ο νέος κινητήρας έχει δεχθεί αρκετές βελτιώσεις έτσι ώστε παρά την αυξημένη χωρητικότητά του να διαθέτει τις ίδιες διαστάσεις και το ίδιο βάρος με τον προηγούμενο κινητήρα των 2,0 λτ.! Βασίζεται στην τεχνολογία common rail, με αυξημένη πίεση στα 200 MPa και νέους ψεκαστήρες με 10 οπές. Είναι εξολοκλήρου αλουμινένιος, διαθέτει αντικραδασμικό άξονα και ο ιμάντας των εκκεντροφόρων έχει αντικατασταθεί από αλυσίδα, για μεγαλύτερη αξιοπιστία του συνόλου.

 
Στην πράξη είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τις δύο πιο δυνατές εκδόσεις οι οποίες ήταν διαθέσιμες στην επίσημη παρουσίαση, τις «Mid» και «High Power» όπως τις ονομάζει η Mazda. Η άποψή μας είναι πως η ενδιάμεση έκδοση με τους 163 ίππους ταιριάζει περισσότερο με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου και παράλληλα εμφανίζει λίγο καλύτερη ροπή στις χαμηλότερες στροφές. Ουσιαστικά βέβαια, και οι δύο κινητήρες είναι σίγουρο ότι θα χαρίζουν χαμόγελα ικανοποίησης στους ιδιοκτήτες τους, καθώς ταιριάζουν απόλυτα στο έτσι κι αλλιώς καλοστημένο αυτοκίνητο.
 
Όμως οι νέες «λεπτομέρειες» δεν αναλώνονται μόνο σε επίπεδο κινητήρα. Η Mazda έχει ακόμα να επιδείξει ένα νέο κεραμικό φίλτρο μικροσωματιδίων (DPF) στην εξαγωγή, το οποίο υπόσχεται μειωμένους ρύπους. Μάλιστα, είναι η πρώτη φορά σε παγκόσμιο επίπεδο που ένα τέτοιο φίλτρο μπαίνει σε αυτοκίνητο παραγωγής. Τέλος, μία ακόμα πρωτιά για τη Mazda αποτελεί το RVM System, (Σύστημα παρακολούθησης της επερχόμενης κυκλοφορίας).
 
Το RVM στηρίζει τη λειτουργία του σε δύο ραντάρ μικροκυμάτων που βρίσκονται τοποθετημένα μέσα από τις γωνίες του πίσω προφυλακτήρα. Το σύστημα λειτουργεί από τα 60 χλμ/ώρα και πάνω και καλύπτει μία περιοχή 50 περίπου μέτρων πίσω από το αυτοκίνητο. Ανιχνεύει άλλα οχήματα που κινούνται με μεγαλύτερη ταχύτητα από το δικό μας και βρίσκονται σε κάποια από τις δύο λωρίδες αριστερά ή δεξιά και όχι ακριβώς από πίσω.

Στην περίπτωση αυτή, ειδοποιεί με μία διακριτική φωτεινή ένδειξη που βρίσκεται τοποθετημένη στο εσωτερικό της βάσης του αντίστοιχου καθρέφτη. Εάν στο διάστημα που κάποιο άλλο όχημα ετοιμάζεται να μας προσπεράσει επιχειρήσουμε να βγάλουμε φλας προς την ίδια κατεύθυνση, τότε το σύστημα μας ειδοποιεί και με ηχητική ένδειξη. Στην πράξη βρήκαμε το RVM αρκετά βοηθητικό και διακριτικό, χωρίς να γίνεται υπερβολικό ή ενοχλητικό έτσι ώστε να αποσπά την προσοχή μας ή να δημιουργεί εκνευρισμό. 

 
Στην Ελλάδα θα είναι διαθέσιμες και οι τρεις εκδόσεις από τα μέσα Φεβρουαρίου. Οι τιμές τους δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί. _Γ.Κυρ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ