top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Opel Corsa

Στους δρόμους της Φρανκφούρτης πήραμε μια πρώτη γεύση από το νέο Opel Corsa, το οποίο μετά από πέντε γενιές συμπληρώνει 32 χρόνια παρουσίας στην αγορά!

Ταξιδέψαμε στη Γερμανία, όπου και είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε το νέο Corsa τόσο στους δρόμους στο κέντρο της Φρανκφούρτης, όσο και σε αυτούς έξω από αυτή, αποκομίζοντας τις πρώτες μας εντυπώσεις από την 5η γενιά του γερμανικού μοντέλου.

Οι άνθρωποι της Opel ουσιαστικά βελτίωσαν αρκετά σημεία και τομείς του νέου Corsa, κάποιους σε σημαντικό βαθμό, και παρουσίασαν μία εξέλιξη του αυτοκινήτου. Τα συστατικά της συνταγής παρέμειναν ίδια, με τη βασική φιλοσοφία που θέλει άφθονους χώρους σε συμπαγές και μικρό αμάξωμα, να παραμένει αναλλοίωτη. Από εκεί και πέρα, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην αναβάθμιση του εσωτερικού, ενώ σημαντική ήταν και η προσθήκη νέων κινητήρων, και συγκεκριμένα του υπερτροφοδοτούμενου συνόλου των 1.000 κ.εκ. που γνωρίσαμε πριν από μερικές εβδομάδες στο Opel Adam Rocks.

Ξεκινώντας από την σχεδίαση, οι καταβολές είναι ξεκάθαρα γερμανικές και δεν αμφιβάλλει κανείς ότι πρόκειται για γόνο της οικογένειας Opel. Πολλά τα κοινά στοιχεία με τα υπόλοιπα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας, με αποτέλεσμα οι ρίζες του να είναι εμφανείς. Σίγουρα, είναι νεανικό, ενώ ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι διαφοροποιείται σημαντικά το 3θυρο από το 5θυρο αμάξωμα, με το πρώτο να φέρνει κατά κάποιο τρόπο σε κουπέ αμάξωμα. Σε αυτό ευθύνεται πέρα από την απουσία των πίσω θυρών και η σχεδίαση των παραθύρων. Σε κάθε περίπτωση το νέο Corsa είναι φρέσκο και δυναμικό σχεδιαστικά προκαλώντας κολακευτικά σχόλια στο δρόμο. Αντίστοιχη εικόνα, όμως, συναντά κανείς και στο εσωτερικό, το οποίο και είναι αναβαθμισμένο σε σχέση με το παρελθόν. Η κεντρική κονσόλα στην οποία και δεσπόζει η οθόνη αφής, έχει οριζόντια διάταξη, σε αντίθεση με την προηγούμενη γενιά που είχε κάθετη, με μαλακά πλαστικά στο μεγαλύτερο μέρος της. Τελείως καινούργιος είναι και ο πίνακας οργάνων, αλλά και η σχεδίαση του τιμονιού. Σίγουρα, η εικόνα είναι διαφορετική σε σχέση με το παρελθόν, κερδίζοντας με την απλότητα της, την ώρα που η ποιότητα κατασκευής είναι υψηλού επιπέδου.

Αναφορικά με το πλαίσιο, αυτό είναι ανασχεδιασμένο και έχει μία σειρά από σημαντικές αλλαγές. Είναι πιο άκαμπτο και ενισχυμένο, ενώ χαμηλότερο κατά 5 χλστ. είναι το κέντρο βάρους. Η εμπρός ανάρτηση έχει νέα γεωμετρία, ενώ το ενισχυμένο υποπλαίσιο αυξάνει την στρεπτική ακαμψία. Διαφοροποιημένη είναι φυσικά η ρύθμιση του συνδυασμού ελατηρίων αμορτισέρ, ενώ ανασχεδιασμένος είναι και ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω, στον οποίο και έχει προστεθεί μία βελτιωμένη αντιστρεπτική για μεγαλύτερη ακαμψία. Σημειώστε, ότι το Corsa θα διατίθεται με δύο διαφορετικά set up, τα Comfort και Sport, με το τελευταίο να διαθέτει πιο σκληρά ελατήρια και αμορτισέρ, αλλά και διαφορετική χαρτογράφηση του συστήματος διεύθυνσης. Νέο παράλληλα είναι και το σύστημα διεύθυνσης, όπου για να βελτιώσουν την κατευθυντικότητα του τιμονιού, οι μηχανικοί της Opel άλλαξαν τα σημεία έδρασης του άξονα της κρεμαγιέρας και βελτιστοποίησαν τη γεωμετρία της, διαθέτοντας παράλληλα και νέα χαρτογράφηση.

Βέβαια, το κερασάκι στην τούρτα είναι η νέα σειρά κινητήρων των 1.000 κ.εκ. που γνωρίσαμε εξάλλου πρώτα στο Adam Rocks. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι στη χώρα μας το Corsa θα διατίθεται με τον 1.000άρη τούρμπο σε δύο αποδόσεις (90 & 115 ίπποι), σε έκδοση 1.200 κ.εκ. απόδοσης 70 ίππων, αλλά και ατμοσφαιρικό 1.4 και ισχύ 90 ίππων. Σημειώστε, ότι η μοναδική έκδοση με πετρελαιοκινητήρα που θα εισαχθεί στη χώρα μας θα είναι αυτή με την ιπποδύναμη των 95 ίππων. Στη Φρανκφούρτη, δεν είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε την πετρελαιοκίνητη εκδοχή, και ουσιαστικά δώσαμε περισσότερη προσοχή στο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 1.000 κ.εκ. με απόδοση 115 ίππων. Η συγκεκριμένη εκδοχή διαθέτει περί τα 17 χλγμ. ροπής, και μάλιστα διαθέσιμα από τις 1.800 σ.α.λ. Με τον νέο κινητήρα, παρουσιάστηκε και ένα νέο κιβώτιο έξι σχέσεων, με το οποίο και θα συνοδεύεται αποκλειστικά. Φυσικά, όπως σας είχαμε αναφέρει και στο Adam Rocks, τεράστια προσοχή έχει δοθεί από τους γερμανούς τεχνικούς στην κατασκευή του κινητήρα, ο οποίος και ζυγίζει μόλις 106 κιλά, έτσι ώστε το τρικύλινδρο σύνολο να διατηρήσει πολύ χαμηλά επίπεδα θορύβου. Πάντως, αξίζει να σημειώσετε ότι μέχρι το 2018 η Opel σχεδιάζει να παρουσιάσει συνολικά 18 νέους κινητήρες!

Από την πρώτη στιγμή επαφής με το νέο Corsa αισθάνεσαι άνετα στο εσωτερικό, βρίσκοντας εύκολα τη σωστή θέσης οδήγησης, αν και τα καθίσματα είναι λίγο πιο σκληρά από όσο θα θέλαμε. Η ποιότητα υλικών και τα μαλακά πλαστικά δίνουν άλλον αέρα, και σίγουρα η εικόνα που βλέπει ο οδηγός τον ικανοποιεί. Μόλις τεθεί σε ζωή ο κινητήρας, αμέσως ξεχνάς στοιχεία όπως θόρυβος ή κραδασμοί. Το τρικύλινδρο σύνολο διαθέτει εντυπωσιακά χαμηλά επίπεδα θορύβου για μοντέλο του είδους και θα μπορούσαμε να πούμε πιο ήσυχο από το μέτρο σύγκρισης στην κατηγορία μέχρι σήμερα, το Ford Fiesta. Αντίστοιχη είναι και η εικόνα σε πλήρη επιτάχυνση, αλλά ακόμα και όταν κινηθήκαμε στην αγαπημένη μας άουτομπαν με τον δείκτη κοντά στα 180 χλμ./ώρα! Σε απόδοση, υπολείπεται σε σχέση με το σύνολο της Ford, αλλά όχι σε λειτουργία. Είναι ελαστικός και ζωντανός από χαμηλά, χωρίς να δείχνει σημάδια κόπωσης στις ψηλές στροφές. Αισθητά βελτιωμένος είναι και ο νέος επιλογέας των έξι σχέσεων, ο οποίος είναι σαφής, διαθέτοντας και μικρότερες διαδρομές σε σχέση με το παρελθόν. Αντίστοιχη είναι και η αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο σου μεταφέρει με αμεσότητα που σημαδεύουν οι εμπρός τροχοί. Και στις δύο περιπτώσεις, βέβαια, καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για αυτοκίνητο της Opel, αφού δεν ξεφεύγουν από την γενικότερη αίσθηση που προκαλούν τα μοντέλα της γερμανικής εταιρίας. Εξαιρετική είναι και η ποιότητα κύλισης, αφού η ανάρτηση λειτουργεί σωστά, αποσβαίνοντας τις ανωμαλίες, αν και το πως θα τα καταφέρει στους ελληνικούς δρόμους με τις κακοτεχνίες είναι ένα άλλο ερώτημα που θα το ανακαλύψουμε σύντομα! Πάντως, είναι άνετο, χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβαίνοντες, την ώρα που η οδική του συμπεριφορά στους εξαιρετικούς γερμανικούς δρόμους είναι ουδέτερη, χωρίς να προβληματίσει και εμφανίζοντας μόνο κάποιες ελαφριές κλίσεις του αμαξώματος σε συνθήκες πίεσης.

Το νέο Corsa δεν είναι ένα νέο επαναστατικό μοντέλο, με τεράστιες αλλαγές (όπως έγινε παλιότερα από την 3η στην 4η γενιά), αλλά ούτε ένα απλό φέις λιφτ. Το γερμανικό μπεστ σέλερ είναι βελτιωμένο σχεδόν σε όλους τους τομείς, όντας καλύτερο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Με σημαντικό ατού τη νέα γενιά κινητήρων, την ποιότητα κατασκευής και το νεανικό χαρακτήρα, θα διεκδικήσει σημαντικό μερίδιο της αγοράς. Στη χώρα μας θα διατίθεται από τον Νοέμβριο και η τιμή του ξεκινάει από τα 10.906 ευρώ με απόσυρση._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ