top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Saab 9-5

Η σουηδική εταιρεία, μετά και την επίλυση των γνωστών πλέον προβλημάτων βιωσιμότητας της, επιστρέφει σήμερα δυναμικά με το νέο 9-5, το οποίο και οδηγούμε στη βρεγμένη για την περίσταση εγχώρια σκανδιναβική άσφαλτο.

Η σουηδική εταιρεία, μετά και την επίλυση των γνωστών πλέον προβλημάτων βιωσιμότητας της, επιστρέφει σήμερα δυναμικά με το νέο 9-5, το οποίο και οδηγούμε στη βρεγμένη για την περίσταση εγχώρια σκανδιναβική άσφαλτο.
 
Μέχρι πριν λίγους μήνες, το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης στο χώρο του αυτοκινήτου ήταν στραμμένο στη Saab, την ιστορική δηλαδή σουηδική εταιρεία, η οποία είχε βρεθεί πολύ κοντά στη χρεοκοπία και στην εξαφάνισή της από το χάρτη. Αυτή η «περιπέτεια» φαίνεται όμως ότι ανήκει στο παρελθόν και η γραμμή παραγωγής στο Τρόλχεταν, στην κεντροδυτική πλευρά της χώρας, κυλά και πάλι κανονικά. Ωστόσο, εκτός από τα ήδη γνωστά μοντέλα, από αυτό το εργοστάσιο βγαίνει πλέον ένα εντελώς καινούργιο: η σύγχρονη γενιά του 9-5. Με άλλα λόγια, η μεγάλη επιστροφή της Saab γίνεται με την επιστροφή ενός… μεγάλου (σε ό,τι αφορά την κατηγορία) αυτοκινήτου. Πάντως, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η νέα ναυαρχίδα των Σκανδιναβών είχε εμφανιστεί ήδη εδώ και πάνω από ένα χρόνο. Ωστόσο, επειδή στην πορεία προέκυψαν τα γνωστά οικονομικά προβλήματα και το ζήτημα της βιωσιμότητας της φίρμας, μόνο διάθεση για παρουσιάσεις και εμπορικά λανσαρίσματα δεν υπήρχε…
 
Αρκετά, όμως, με το παρελθόν. Σειρά έχει το παρόν και η δράση. Με μία φράση μπορούμε να πούμε ότι το νέο Saab 9-5 είναι πλέον μία πάρα πολύ καλή πρόταση στην κατηγορία. Στην παρούσα φάση και μέχρι την άφιξή του στην Ελλάδα το Σεπτέμβριο, εποχή που θα γίνουν γνωστές και οι τιμές των εκδόσεών του, οι όποιες συγκρίσεις με τη γνωστή γερμανική τριάδα (Audi A6, BMW Σειρά 5 και Mercedes E-Class) μπορούν να γίνουν σε ορισμένους μόνο τομείς, σε κάποιους από τους οποίους το σουηδικό μοντέλο επικρατεί και σε άλλους όχι. Για παράδειγμα, μπορεί στο 9-5 να τίθεται θέμα ποιότητας υλικών (δεν είναι κακή, αλλά δεν είναι και κορυφαία) ή αίσθησης τιμονιού (σε σχέση πάντα με την τρόικα), από την άλλη όμως, όποιος θελήσει να ξεχωρίσει σε αυτήν την κλάση, σε επίπεδο εμφάνισης, στιλ και φιλοσοφίας, το μεγάλο Saab θα ικανοποιήσει απόλυτα την επιθυμία του. Στο κάτω κάτω έχει να επιδείξει μια πλήρη λίστα εξοπλισμού, τόσο στάνταρντ όσο και προαιρετικού, μιλώντας είτε για την ασφάλεια είτε για την άνεση.
 
Είναι ένα πλήρες -απ’ όλες τις απόψεις- αυτοκίνητο, το οποίο μπορεί να σε… απογειώσει στην κορυφαία έκδοση Aero, με τον τούρμπο V6 των 2,8 λίτρων και των 300 ίππων (αποκλειστικά τετρακίνητο και με αυτόματο 6άρι κιβώτιο) ή να σου δώσει έναν… αέρα υπεροχής με το 2λιτρο (τούρμπο και πάλι) μοτέρ των 220 ίππων. Κι αν, έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση στη χώρα μας, κάποιος θέλει, αλλά δεν μπορεί, λόγω φορολογίας και άλλων χρηματοοικονομικών δυσκολιών, θα έχει στη διάθεσή του την έκδοση με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων -τούρμπο, φυσικά- που αποδίδει 180 ίππους. Οι εντυπώσεις από την πρώτη επαφή με το 9-5 στη Σουηδία είναι θετικές. Θα γίνουν πιο ολοκληρωμένες επί ελληνικού εδάφους, όπου η άσφαλτος δε θα είναι συνεχώς βρεγμένη, τα δε όρια ταχύτητας είναι λιγότερο αυστηρά…_Σ.Π.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ