top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε BMW i3

Πόσες φορές δεν έχουμε γράψει για επαναστατικά αυτοκίνητα και να που με το i3 η BMW έρχεται να μας αναγκάσει να το πάρουμε πίσω για κάθε φορά ξεχωριστά.

Με το i3 ουσιαστικά ξεκινά η δραστηριότητα του παρακλαδιού “i” της BMW, κάτω από τη σκέπη του οποίου στο άμεσο μέλλον θα τοποθετηθούν τα μοντέλα με τα οποία η φίρμα κοιτάζει προς το μέλλον της αυτοκίνησης. Και ήδη, από την πρώτη επαφή μας με το μικρότερο ηλεκτρικό premium πόλης των Βαυαρών, δεν έχουμε παρά να βγάλουμε το καπέλο για την ιδέα, την υλοποίηση και τελικά το αποτέλεσμα, που ουδεμία σχέση έχει με ό,τι ηλεκτρικό πόλης έχει παρουσιαστεί μέχρι τώρα.

Εδώ δεν έχουμε απλά ένα αυτοκίνητο μηδενικών εκπομπών ρύπων, αλλά ό,τι πιο φουτουριστικό στο είδος, για την κατασκευή του οποίου στήθηκε μια νέα γραμμή παραγωγής στη Λειψία, όπου χρησιμοποιούνται 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, οι ανάγκες σε νερό είναι μειωμένες κατά 70% έναντι ενός συμβατικού εργοστασίου, ενώ μέριμνα έχει ληφθεί υπόψη και για τους εργαζόμενους στη γραμμή παραγωγής, όπου το επίπεδο θορύβου έχει περιοριστεί κατά 50%.
Πίσω από την εμφάνιση του i3, που ομολογουμένως δε θυμίζει κανένα απολύτως μοντέλο της BMW, βρίσκεται μια σχεδιαστική ομάδα η οποία δημιουργήθηκε ειδικά για τα ηλεκτρικά της BMW.

Εξωτερικά τελικά το αν αρέσει ή όχι είναι θέμα γούστου, ωστόσο όλοι θα συμφωνήσουν πως με αυτό το look το i3 σαφώς υποστηρίζει την τεχνολογική του ιδιότητα, τη στιγμή που και σε επίπεδο χώρων δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από ένα οποιοδήποτε αυτοκίνητο πόλης. Το αντίθετο μάλιστα. Τόσο η απουσία κεντρικού τούνελ πίσω, όσο και κεντρικής κολώνας εμπρός (θυμίζουμε ότι δεν έχει κιβώτιο), ελευθερώνουν χώρο, τη στιγμή που οι αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες εξυπηρετούν τα μέγιστα στην είσοδο/έξοδο των πίσω επιβατών. Όσο για το χώρο αποσκευών, μπορεί να περιορίζεται στα 260 λίτρα λόγω της τοποθέτησης του ηλεκτροκινητήρα στο πίσω μέρος του αμαξώματος, τι παραπάνω να χρειαστείς όμως εντός πόλης;.

Το i3 βασίζεται σε ένα νέο πλαίσιο από πλαστικό, ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), που φέρει την ονομασία «LifeDrive», εξοικονομώντας 50% στο βάρος έναντι ενός χαλύβδινου πλαισίου και 30% από ένα αλουμινένιο. Πρόκειται για την πρώτη προσπάθεια υιοθέτησης των ανθρακονημάτων σε μαζική παραγωγή για την κατασκευή του πλαισίου του αυτοκινήτου. Από ανθρακονήματα είναι κατασκευασμένη και η καμπίνα, η οποία δεν παραμορφώνεται διατηρώντας άθικτο το ζωτικό χώρο των επιβατών σε περίπτωση τρακαρίσματος.

Η BMW επενδύει πάνω από 2 δις ευρώ προκειμένου να βάλει για πρώτη φορά ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε μαζική παραγωγή. Η αρχή γίνεται με το i3, ένα αυτοκίνητο πόλης που μέχρι τα 100 χλμ./ώρα υπόσχεται επιδόσεις και αίσθηση αντίστοιχες μιας 335i!
Πέραν των όποιων άλλων εκπλήξεων, το i3 εντυπωσιάζει και οδηγικά, και συγκεκριμένα καταφέρνει να παντρεύει τα οδηγικά χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων της φίρμας με την… πραότητα που βγάζει κάθε ηλεκτροκινητήρας.
Ο εν λόγω ηλεκτροκινητήρας βέβαια, αποδίδει 170 ίππους και 25,5 χλγμ. ροπής και… εκτοξεύει το πισωκίνητο i3 από στάση στα 100 χιλιόμετρα την ώρα σε 7,2 δευτερόλεπτα, αναπτύσσοντας τελική ταχύτητα 150 χιλιόμετρα ανά ώρα. Οι 22 μπαταρίες ιόντων-λιθίου, που είναι κατασκευασμένες από την Samsung και αποτελούνται από 96 στοιχεία, έχουν τοποθετηθεί κάτω από την καμπίνα των επιβατών, εξασφαλίζοντας έτσι στο αυτοκίνητο ένα ιδιαίτερα χαμηλό κέντρο βάρους. Παρότι το βάρος τους φτάνει τα 230 κιλά, χάρη στο πανάλαφρο πλαίσιο, το i3 ζυγίζει μόλις 1.195 κιλά, τα οποία κατανέμονται ισόποσα στους δύο άξονες.
Σε πραγματικές κυκλοφοριακές συνθήκες η BMW υπόσχεται αυτονομία μεταξύ 130 και 160 χλμ., ενώ έχοντας επιλέξει το πρόγραμμα ECO PRO+, όπου αδρανοποιούνται ενεργοβόρες λειτουργίες, όπως το ηχοσύστημα ή ο κλιματισμός, η αυτονομία ξεπερνά τα 200 χιλιόμετρα. Το 80% τη φόρτισης των μπαταριών, σε οικιακό δίκτυο επιτυγχάνεται μέσα σε περίπου 8 ώρες, ενώ σε ταχυφορτιστές σε λιγότερο από 30′.
Για όσους, απαιτούν μεγαλύτερη αυτονομία, το i3 θα διατίθεται και στην έκδοση REX (Range Extender) που διαθέτει ένα δικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 647 κ.εκ. (δανεισμένο από το σκούτερ της εταιρείας C650 GT) με απόδοση 34 ίππων για πρόσθετη φόρτιση των μπαταριών. Στην προκειμένη περίπτωση η εμβέλεια του i3 αγγίζει τα 340 χιλιόμετρα, ωστόσο κάπου εδώ αρχίζει να νοθεύεται η έννοια του αυτοκινήτου μηδενικών ρύπων.

Όσα εντυπωσιακά είναι τα στοιχεία, το ίδιο ή και περισσότερο εντυπωσιακή είναι και η εικόνα του μοντέλου στο δρόμο. Με τιμόνι δανεισμένο από την επόμενη γενιά Mini (2,5 στροφές απ’ άκρη σ’ άκρη και κύκλο στροφής, 9,86 μ.), γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, το μόνο που σε κάνει προς στιγμήν να ξεχνάς ότι οδηγείς BMW είναι η παντελής απουσία μηχανικών θορύβων. Το μόνο που ακούγεται είναι οι ιδιαίτερα στενοί, για τον περιορισμό της αντίστασης κύλισης, αλλά και της αεροδυναμικής αντίστασης τροχοί των 19 ιντσών (155/70) και κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι, που σε οποιοδήποτε “νορμάλ” αυτοκίνητο απλά καλύπτονται από τον ήχο του κινητήρα.
Η πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης είναι υποδειγματική, η ανάρτηση αποσβένει τα πάντα και τα όρια πρόσφυσης είναι εντυπωσιακά υψηλά παρά το σχετικά ψηλό αμάξωμα (ας όψεται το ζύγισμα και το χαμηλό κέντρο βάρους). Σαφώς τη μεγαλύτερη αίσθηση προκαλεί ο ακαριαίος τρόπος που επιταχύνει, αφού εδώ δεν υπάρχουν οι συνηθισμένες απώλειες ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης και η άνεση με την οποία μπορεί να κινείται κοντά στην τελική του ταχύτητα, ενώ η μοναδική εξοικείωση που απαιτείται έχει να κάνει με το “άσε” του δεξιού πεντάλ που έχει σαν επακόλουθο το προοδευτικό φρενάρισμα του αυτοκινήτου. Αυτό μπορεί να αποφευχθεί και το i3 να ρολάρει σαν να έχει “νεκρά”, μόνο αν οδηγός διατηρήσει μια πολύ ελαφριά πίεση στο γκάζι. Όπως και να ‘χει η εξοικείωση με αυτό το on/off του ηλεκτροκινητήρα θα αποδειχτεί ευεργετική για τη μακροζωία των φρένων, αφού τελικά το πάτημα του πεντάλ τους αποδεικνύεται ότι χρειάζεται σε λιγότερες από τις μισές των περιπτώσεων συγκριτικά με ένα απλό αυτοκίνητο.

Η γκάμα των ηλεκτρικών BMW στην Ελλάδα θα διατίθεται μέσω της ΒΜW Σπανός, με την αρχή να γίνεται στα μέσα Νοεμβρίου με το i3, με τιμή εκκίνησης 36.150 ευρώ. Μέσα στο 2014 θα ακολουθήσει το i8, ενώ στο μεσοδιάστημα αναμένεται και ένα ηλεκτρικό σκούτερ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ