top icon
Παρουσιάσεις

Oδηγούμε το νέο Honda CR-V

Η 4η γενιά του CR-V, ενός από τα αρχέτυπα της κατηγορίας των SUV όπως λένε οι υπεύθυνοι σχεδίασής του, ήρθε πιο σύγχρονη, πιο «φρέσκια» αλλά και μικρότερη σε διαστάσεις, όχι όμως και σε χώρους.

Η 4η γενιά του CR-V, ενός από τα αρχέτυπα της κατηγορίας των SUV όπως θέλουν να λένε οι υπεύθυνοι σχεδίασής του, ήρθε όντας πιο σύγχρονη, πιο «φρέσκια» αλλά και μικρότερη σε διαστάσεις, όχι όμως και σε χώρους. Η Honda σε αυτήν την τελευταία εκδοχή του CR-V προσπαθεί να «παντρέψει» τα συγκριτικά πλεονεκτήματα ενός SUV με τα χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου με καθαρά αστικό προφίλ. Σαν αποτέλεσμα αυτού του… γάμου έχουμε ένα όμορφο crossover, που θα συνεχίσει να συναρμολογείται στο Swindon της Μ. Βρετανίας και το οποίο ευελπιστεί να συνεχίσει την εμπορική πορεία των προηγουμένων CR-V, που αισίως ενίσχυαν τα ταμεία της Honda με έσοδα αντίστοιχα των 5 εκ. μονάδων που έχουν παγκοσμίως πουληθεί. 

 
Αρκούντως εντυπωσιακό εξωτερικά, το νέο CR-V υιοθετεί την πρόσφατη τάση της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Honda που «σπρώχνει» τη γρίλια εμπρός μέσα στα φωτιστικά σώματα, με πλαστικά προστατευτικά να περικλείουν το αμάξωμα με στόχο να του προσδώσουν έναν adventure χαρακτήρα, την ώρα που τα πίσω φωτιστικά κερδίζουν τις εντυπώσεις αν όχι περισσότερο, τουλάχιστον εξίσου με αυτά του Volvo XC60. Ναι, είναι σχεδόν copy-paste, γιατί να το κρύψωμεν άλλωστε…

 
Στις πλέον ουσιαστικές και λιγότερο ορατές δια γυμνού οφθαλμού αλλαγές, είναι και η μετακίνηση του παρμπρίζ κατά 60 χλστ εμπρός, όπως και η μείωση του χώρου κάτω από το καπό. Έτσι, ενώ οι εξωτερικές διαστάσεις μειώθηκαν, ο χώρος για τους επιβάτες είναι πλουσιότερος. Μια άλλη καλοδεχούμενη καινοτομία είναι το χαμηλότερο δάπεδο στον χώρο αποσκευών, που κάνει πολύ πιο εύκολη τη φόρτωση. Με το βλέμμα στραμμένο στα γούστα και τα πρότυπα της ευρωπαϊκής αγοράς και οι όποιες (και είναι αρκετές) αλλαγές στο εσωτερικό με νέα ποιοτικά υλικά, εργονομικά καλό σχεδιασμό, τρισδιάστατο σχεδιασμό του ταμπλό και πλούσιο εξοπλισμό άνεσης να χαρακτηρίζουν την όλη προσπάθεια. 

 
Κάτω από το καπό τώρα, η βασική έκδοση οριοθετείται από τον δίλιτρο κινητήρα βενζίνης των 155 ίππων, με τη δεύτερη πρόταση να είναι αυτή του 2,2 ντίζελ (i-DTEC) των 150 ίππων αλλά και των 35,67 χγρμ ροπής με κατανάλωση 5,6 λίτρων/100 χλμ. Ωστόσο, η εκπληξη (και συνάμα εμπορική πρόκληση) δεν θα έρθει νωρίτερα από τον Σεπτέμβριο του 2013. Πρόκειται για έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα ντίζελ 1,6 λίτρου με ισχύ 120 ίππων και ροπή 30,5 χλγρ που θα εκπέμπει μόλις 99 γραμ CO2/χλμ. Μάλιστα, το CR-V με τον συγκεκριμένο κινητήρα θα διατίθεται και ως προσθιοκίνητο και ως τετρακίνητο. 

 
Μέχρι τότε, οδηγώντας στους δρόμους πέριξ της Βαυαρικής πρωτεύουσας τις άλλες δύο εκδόσεις του CR-V, πιστοποιήσαμε του λόγου το αληθές των Ιαπώνων: Πως έφτιαξαν ένα SUV με οδική συμπεριφορά πολύ κοντά σε αυτήν ενός συμβατικού αυτοκινήτου, με σφιχτό γεροδεμένο αμάξωμα, πολύ καλή ανάρτηση (διάταξη Μακ Φέρσον εμπρός- πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) , ένα νέο ηλεκτρικό μεταβλητής υποβοήθησης σύστημα διεύθυνσης που δεν σε αφήνει με απορίες και παράπονα και με θέση οδήγησης που ίσως θα μπορούσε να είναι μια στάλα καλύτερη… 
Μπόλικα τα ηλεκτρονικά -οικολογικά καλούδια όπως το σύστημα Eco Assist (δανεισμένο από τα υβριδικά της εταιρίας), αλλά και το Econ Mode που παρεμβαίνει σε διάφορες λειτουργίες (γκάζι, κλιματισμός, κτλ) με στόχο την χαμηλότερη κατανάλωση. Φυσικά δεν λείπει και το Start and Stop που εδώ ονομάζεται Idle Stop. Σε ό,τι αφορά τέλος στο σύστημα τετρακίνησης , οι μηχανικοί της Honda το ελάφρυναν κατά 17% και μείωσαν τις τριβές κατά 59%, μειώνοντας έτσι αισθητά το ποσοστο συνεισφοράς του στην κατανάλωση. 

 
Το νέο CR-V λόγω σχεδίασης, σπορτίβ οδικής συμπεριφοράς, χώρων αλλά και λόγω καλής προϊστορίας θα μπορούσε κάτω από άλλες συνθήκες να κάνει καλή καριέρα στην ελληνική αγορά. Ωστόσο και μέχρι να έρθει η έκδοση με τον 1,6 ντίζελ, ο δίλιτρος βενζίνης και ο 2,2 πετρελαίου είναι μάλλον απαγορευτικοί, οπότε και πάρα το γεγονός ότι η τιμή του νέου μοντέλου δεν θα διαφέρει πολύ από αυτήν του απερχόμενου, η ελληνική αντιπροσωπία αποφάσισε να το διαθέτει μόνον κατόπιν παραγγελίας, με χρόνο παράδοσης που δεν θα ξεπερνά τους 2 μήνες. Οσοι πιστοί λοιπόν… _Θ.Τ.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ