top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Lexus RX 450h

Με ατού της την τεχνογνωσία της στα υβριδικά μοντέλα, η Lexus ανανεώνει το RX, με την έκδοση 450h να έχει φυσικά την τιμητική της.

 

Πρόκειται για την τέταρτη γενιά του μεγάλου SUV της Lexus, που μετά από 17 χρόνια στις αγορές σαφώς και έχει καταφέρει να κάνει το πολυτελές παρακλάδι της Toyota ταυτόσημο με την υβριδική κίνηση στην αυτοκίνηση. Ήδη από το 1998, οπότε και το λανσάρισμά του, το RX κατάφερνε να ξεχωρίζει για το τολμηρό -για τα δεδομένα της κατηγορίας του- σχήμα, όπως και για την πολυτέλεια και την τεχνολογία που πάντα “κουβαλούσε”. Στόχος της εταιρείας ήταν η νέα γενιά να διατηρησει αυτά της τα χαρακτηριστικά, αλλά και να τα παντρέψει με μια πιο σπορτίφ φιλοσοφία. 
Το αποτέλεσμα από πλευράς σχεδιασμού εξωτερικά είναι ένα μοντέλο με εμφανή τα σχεδιαστικά τολμηρά πρότυπα που πέρυσι είδαμε και στο μικρότερο ΝΧ, την ίδια ώρα που εντός, η πολυτέλεια είναι δεδομένη αναφορικά με τα υλικά και τη συναρμογή τους, αν και με κάποιες υπερβολές σε ό,τι έχει να κάνει με την ποσότητα διακοπτών και χειριστηρίων. Αν μη τι άλλο πάντως, την παράσταση κλέβει η τεράστια οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, στις 12,3 ίντσες  της οποίας (8 ίντσες στη βασική έκδοση) προβάλλονται όλες οι λειτουργίες του συστήματος infotainment και τα βασικά στοιχεία λειτουργίας του RX. Αναφορικά με τους διαθέσιμους χώρους για πέντε επιβάτες ούτε λόγος, ενώ ο κερδισμένος είναι ο οδηγός που στη διάθεσή του έχει μια απόλυτα ικανοποιητική θέση οδήγησης αλά κόκπιτ, χάρη στην υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα. Αν κάπου χάνει στο συγκεκριμένο τομέα το RX, είναι στο χώρο των αποσκευών, που υπολείπεται του ανταγωνισμού, πλην της αντίστοιχης BMW X5. Η μεταφορική του ικανότητα, πάντως, κάθε άλλο από αμελητέα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί, αφού μπορεί να φιλοξενήσει 539 λίτρα αποσκευών στην υβριδική και 553 στις απλές εκδόσεις. Οι τελευταίες με δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο ή V6 κινητήρα βενζίνης δεν θα εισαχθούν στην ελληνική αγορά, 
Για “εμάς” προορίζεται μόνο το 450h, δηλαδή η υβριδική έκδοση με τον ατμοσφαιρικό V6 των 3,5 λίτρων. Το εικοσιτετραβάλβιδο σύνολο αποδίδει 262 ίππους/6.000 σ.α.λ. και με την αρωγή ενός ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 167 ίππων που βρίσκεται εμπρός και ενός δεύτερου 68 ίππων, που είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς όταν χάσουν πρόσφυση, συνδυαστικά “ανεβαίνει” στους 313. Στάνταρ και παραδοσιακά πλέον, η συγκεκριμένη έκδοση εξοπλίζεται με ένα κιβώτιο CVT, που ένα προκειμένω έχει έξι προεπιλεγμένες σχέσεις.
Στην Πορτογαλία, όπου και η παρουσίαση του Lexus RX 450h, στη διάθεσή μας είχαμε την έκδοση F Sport, που όπως και στο μικρότερο ΝΧ, διαφοροποιείται οπτικά χάρη κυρίως στην πιο επιθετική μάσκα, αλλά και στους μεγαλύτερης διάστασης τροχούς (20 ίντσες), στις απολήξεις της εξάτμισης, στα μαρσπιέ κ.ά.
Στο δρόμο, το πρώτο που “σημειώνεις” είναι την εντυπωσιακή βελτίωση του συστήματος διεύθυνσης σε σχέση με εκείνο του προκατόχου του και τη δουλειά που έχει γίνει στην ανάρτηση. Με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πισω, ουσιαστικά έχει δεχτεί επεμβάσεις όπως η μεγαλύτερη αντιστρεπτική και τα σφιχτότερα σινεμπλόκ εμπρός/πίσω, καθώς και τα επίσης πιο σφιχτά ελατήρια πίσω. Το αποτέλεσμα είναι ο περιορισμός (όχι η απάλειψη) των κλίσεων του αμαξώματος των δυο τόνων, αλλά, κυρίως, το αποτελεσματικό φιλτράρισμα των ανωμαλιών του οδοστρώματος η πολύ καλή ποιότητα κύλισης του μοντέλου. Από εκεί και πέρα, χωρίς βέβαια να έχουμε όργανα μετρήσεων στη διάθεσή μας, δεν είχαμε τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε κάποια εκρηκτικότητα, παρά τα 7,7 δλ. που δίνει ο κατασκευαστής για τα 0-100 χλμ./ώρα. Το σίγουρο είναι ότι ι ισχύς και η ροπή σαφώς αρκούν για το μοντέλο, το οποίο τελικά “προδίδεται” από το αργό στις αλλαγές CVT κιβώτιο, ακόμα και στη χειροκίνητη λειτουργία.
Περισσότερα ωστόσο σύντομα επίθεση ελληνικού εδάφους, με την πορεία του RX 450h να ξεκινάει άμεσα, με τη βασική του έκδοση να κοστίζει 79.900€, τιμή εντός του μέσου όρου της κατηγορίας του.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ