Τα εμβληματικά μοντέλα της Alfa Romeo εκσυγχρονίστηκαν σε ορισμένες επιμέρους λεπτομέρειες, διατηρώντας στο ακέραιο το οδηγικό τους ταμπεραμέντο.

Από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκαν τόσο η Giulia όσο και η Stelvio, κατάφεραν να θέσουν νέα στάνταρντ σε θέματα απόδοσης και οδικής συμπεριφοράς. Παράλληλα όμως υπήρξαν κάποιες γκρίνιες σε επιμέρους θέματα, σε σύγκριση με αυτά που προσφέρονταν από κορυφαίους ανταγωνιστές. Τέτοια θέματα είχαν να κάνουν με την εργονομία, τη συνδεσιμότητα, τα συστήματα πολυμέσων και υποβοήθησης του οδηγού, και σε αυτά επικεντρώθηκαν οι βελτιώσεις των μοντέλων για την ερχόμενη χρονιά.

dash

Εξωτερικά δεν υπάρχουν κάποιες αλλαγές, αφού ακόμα και σε ό,τι αφορά τους προβολείς, η εταιρεία δε θέλησε να υιοθετήσει τεχνολογία full LED, μιας και κάτι τέτοιο θα συνεπαγόταν αλλαγές στη σχεδίαση και την εμφάνιση του ρύγχους. Εσωτερικά στο κέντρο του πίνακα οργάνων δεσπόζει μία οθόνη 7 ιντσών, που παρέχει ευκρινέστερη πρόσβαση σε μία σειρά πληροφοριών.

instruments

Σε ό,τι αφορά το σύστημα πολυμέσων, το οποίο εξελίχθηκε από τη Marelli, στόχος ήταν να αυξηθούν οι δυνατότητες και να γίνει πιο φιλικό για τον χρήστη. Διαθέτει μία οθόνη αφής 8,8 ιντσών, ενώ συνεχίζει να προσφέρεται το κλασικό περιστροφικό χειριστήριο. Τα γραφικά έχουν αναβαθμιστεί, ενώ το νέο λειτουργικό περιλαμβάνει παραμετροποιήσιμα εικονίδια με ζωντανό περιεχόμενο. Αναφορικά με τη συνδεσιμότητα, πέρα από την αναγνώριση φωνής και τη συμβατότητα με εφαρμογές Apple CarPlay και Android Auto, οι υπηρεσίες Alfa Connected παρέχουν πακέτα υπηρεσιών γύρω από ενημέρωση σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, σύνδεση μέχρι και οκτώ συσκευών στο Διαδίκτυο, έλεγχο από απόσταση μέσω κινητού διαφόρων λειτουργιών, παρακολούθηση της κατάστασης του αυτοκινήτου και της συντήρησης, ειδοποιήσεις σε περιπτώσεις απόπειρας κλοπής, διαχείριση εταιρικών στόλων.

multimedia

Τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης έχουν εξελιχθεί σε συνεργασία με την Bosch και δίνουν στα νέα μοντέλα της Alfa Romeo δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. Οι νέες δυνατότητες περιλαμβάνουν ενεργό cruise control με δυνατότητα stop & go με υποβοήθηση σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος και κίνησης στον αυτοκινητόδρομο, ενεργή διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας και αναγνώρισης τυφλών σημείων, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και κόπωσης οδηγού.

console

Σε σχέση με τη εργονομία, έχουν γίνει αλλαγές στο σχέδιο του τιμονιού και στη διάταξη της κεντρικής κονσόλας, με πιο αξιοποιήσιμες θήκες, ειδικό χώρο ασύρματης φόρτισης και ένα νέο επιλογέα για το κιβώτιο επενδεδυμένο με δέρμα, στη βάση του οποίου φιλοξενείται πλέον ένα λογότυπο με την ιταλική σημαία. Η ιταλική εταιρεία ακολουθεί μία νέα φιλοσοφία σε ό,τι αφορά το χτίσιμο της γκάμας των εκδόσεων, με τις Super, Business και Ti να δίνουν έμφαση στην πολυτέλεια, ενώ οι Sprint, Veloce και Veloce Ti εστιάζουν στο σπορτίφ χαρακτήρα. Προστέθηκαν ορισμένα νέα χρώματα για το αμάξωμα, άλλα πιο διακριτικά, όπως το κυπαρισσί, και άλλα λιγότερο, όπως ένα ιδιαίτερα φανταχτερό χρυσαφί.

wheels

Όπως καταλαβαίνει κανείς, οι όποιες μηχανολογικές αλλαγές περιορίστηκαν σε επιμέρους λεπτομέρειες, όπως την αίσθηση του τιμονιού και την ηχομόνωση, ενώ υπήρξαν μικρές βελτιώσεις αναφορικά με την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Το χειροκίνητο κιβώτιο είχε καταργηθεί προ πολλού, ενώ η βενζινοκίνητη έκδοση των 280 ίππων προσφέρεται πλέον και σε δικίνητη παραλλαγή. Η αρχική βενζινοκίνητη έκδοση συνεχίζει να αποδίδει 200 ίππους, ενώ ο 2.2 ντίζελ θα προσφέρεται στην ελληνική αγορά σε εκδόσεις με 160, 190 και 210 ίππους.

Πρόθεση των διοργανωτών της εκδήλωσης ήταν να συνδυαστεί το ταμπεραμέντο της Alfa Romeo με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ιταλικής υπαίθρου, για αυτό και η παρουσίαση διοργανώθηκε στις περιοχές γύρω από το Μπάρι, ενώ οι διαδρομές περνούσαν μέσα από παραδοσιακές τοποθεσίες, όπως το Αλμπερομπέλο. Μάλιστα, δεν έχουν περάσει παρά μόνο μερικοί μήνες από τότε που το περιοδικό μας είχε βρεθεί σε αυτά τα μέρη κατά τη διάρκεια ενός οδοιπορικού στη Νότιο Ιταλία, με Alfa Romeo Stelvio μάλιστα.

stelvio rear

Μόνο που αυτήν τη φορά, καθώς μεσολάβησε η Alfa Romeo, τα στάνταρντ σε ό,τι αφορά τη διαμονή και την (αεροπορική) μετακίνηση, κυριολεκτικά εκτοξεύθηκαν. Μπορεί οι προηγούμενες εμπειρίες μας από την Alitalia να μην ήταν και οι καλύτερες δυνατές, αυτήν τη φορά όμως το επίπεδο εξυπηρέτησης ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, ενώ και οι καθυστερήσεις ήταν περιορισμένες. Η επόμενη έκπληξη είχε να κάνει με το κατάλυμα Borgo Egnazia, όπου δίπλα από ένα γήπεδο γκολφ έχει κατασκευαστεί μία καστροπολιτεία επιπέδου Μονεμβασιάς (φυσικά μιλάμε από πλευράς αρχιτεκτονικής, και όχι φυσικού κάλλους). Η διαδρομή της πρώτης ημέρας είχε κυρίως τουριστικό χαρακτήρα, ενώ την επόμενη ημέρα, ανηφορίζοντας προς Αλμπερομπέλο και Μονόπολη, οι ορεινές και επαρχιακές διαδρομές απέκτησαν μεγαλύτερο οδηγικό ενδιαφέρον. Όλες αυτές οι Giulia και Stelvio, παρατεταγμένες η μία δίπλα στην άλλη (ενώ παραδίπλα οι άνθρωποι της εταιρείας είχαν φροντίσει να βγάλουν από το μουσείο της Alfa Romeo ορισμένα μοναδικά μοντέλα), σε κάνουν να νομίζεις ότι για μία στιγμή έχει βρεθεί σε κάποιο αυτοκινητιστικό παράδεισο.

group foto

Από όλα αυτά ξεχωρίσαμε και φροντίσαμε να εξασφαλίσουμε τα κλειδιά της απόλυτης πρόκλησης (τουλάχιστον μέχρι την έλευση της QV). Μία πισωκίνητη Veloce με το βενζινοκινητήρα των 280 ίππων και μπλοκέ διαφορικό Q2. Μπορεί τη δική μας να μην την αγοράζαμε ποτέ σε αυτό το πολύ προκλητικό νέο χρυσαφί χρώμα, εδώ όμως έχουμε βρεθεί για να οδηγήσουμε. Παρά τη συνεχόμενη βροχή των προηγούμενων ημερών, ο ήλιος που φέραμε με τις αποσκευές είχε στεγνώσει την άσφαλτο, και έτσι μπορούσες να ανεβάσεις ρυθμό, έχοντας και τη σιγουριά ότι το σύστημα πλοήγησης θα σε ειδοποιούσε έγκαιρα για φωτογραφικά ραντάρ. Το πρώτο που αντιλαμβάνεσαι είναι το fine tuning του τιμονιού, το οποίο, χωρίς να χάσει καθόλου από την παροιμιώδη αμεσότητά του, έχει τώρα πιο γραμμική αίσθηση, όντας λίγο πιο σφιχτό γύρω από τη θέση της ευθείας. Ο γαργαλιστικός ήχος σε προκαλούσε διαρκώς, ενώ το σφιχτό set-up (με ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ) της ανάρτησης με τους θηριώδεις 19άρηδες τροχούς, αντιδρούσε στις ουκ ολίγες ατέλειες του οδοστρώματος, αλλά διατηρούσε τον απόλυτο έλεγχο. Κάπου εκεί, ένα αόρατο χέρι σου έπαιρνε την... μπουκιά από το στόμα, όπου το αόρατο χέρι δεν είναι άλλο από το μη απενεργοποιούμενο ESP, και η μπουκιά περιλαμβάνει όλα εκείνα που θα μπορούσε να κάνει αυτή η εν δυνάμει μικρή Μ3.

giulia rear

Τουλάχιστον δε θα χρειαστεί να περιμένουμε πολύ για μία χορταστικότερη δόση οδηγικής απόλαυσης εντός έδρας, μιας και το λανσάρισμα των Giulia και Stelvio MY2020 στην ελληνική αγορά έχει προγραμματιστεί για τον ερχόμενο Ιανουάριο, οπότε θα ανακοινωθούν και τα σχετικά κοστολόγια._ Σ. Τ.

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα κατακτήσει φέτος τον τίτλο «Car of The Year 2020»;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά