Οδηγούμε στη Γερμανία το Grandland X Hybrid4, το plug in υβριδικό SUV της Opel των 300 ίππων.

To Grandland X Hybrid4 είναι ένας πολύ σημαντικός κρίκος στο πλάνο της εταιρείας, σύμφωνα με το οποίο όλες οι σειρές μοντέλων της Opel, θα έχουν εξηλεκτριστεί (με αμιγώς ηλεκτρικές ή plug in υβριδικές εκδόσεις) μέχρι το 2024. Μέσα στα πλαίσια του γκρουπ PSA, η Opel έχει πρόσβαση σε μία πλούσια γκάμα πρώτων υλών, που συνοδεύουν την πλατφόρμα ΕΜΡ2 του ομίλου PSA. Αυτό δεν αφορά μόνο τα καθαυτά συστήματα που υπάρχουν σε κάθε όχημα, αλλά και την ευέλικτες δυνατότητες που διασφαλίζει η πλατφόρμα προκειμένου να προσαρμόζεται άμεσα η γραμμή παραγωγής στην εκάστοτε ζήτηση.  

front

Το τεχνολογικό υπόβαθρο στην προκειμένη περίπτωση είναι ιδιαίτερα εξελιγμένο. Ο 1.600άρης τούρμπο βενζινοκινητήρας αποδίδει 200 ίππους και με την συνεισφορά δύο ηλεκτρικών μοτέρ εμπρός (110 ίππων) και πίσω (113 ίππων) δημιουργεί ένα σύστημα με συνδυαστική απόδοση 300 ίππων και 500 Nm ροπής, όπου χρέη συντονιστή εκτελεί ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.

technical layout

Για την υποστήριξη των ηλεκτροκινητήρων υπάρχει μία μπαταρία 13,2 kWh η οποία φορτίζεται μέσω εξωτερικής πηγής (σε 7 ώρες από πρίζα, σε 4 ώρες από φορτιστή 3,7 kW ή σε λιγότερο από 2 ώρες σε φορτιστή 7,4 kW), ενώ υπάρχει και σύστημα για την ανάκτηση της ενέργειας από την πέδηση. Το αποτέλεσμα μεταφράζεται σε εντυπωσιακές επιδόσεις (0-100 χλμ/ώρα σε 6,1 δλ. και 235 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας), με μέση κατανάλωση 1,3 λτ./100 χλμ. και μόλις 29 γρ./χλμ. εκπομπές CO2, σύμφωνα μάλιστα με το αυστηρότερο πρότυπο WLTP, ενώ η μέγιστη αυτονομία αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση φθάνει στα 59 χλμ..

screen

Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας που βρίσκεται στο πίσω μέρος και σχηματίζει μία ενιαία μονάδα με το διαφορικό και την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, χαρίζει χαρακτηριστικά τετρακίνησης, βελτιώνοντας τις εκτός δρόμου δυνατότητες, αλλά και τα χαρακτηριστικά της οδικής συμπεριφοράς. Στο δεύτερο μισό της χρονιάς αναμένεται ή προσθιοκίνητη υβριδική έκδοση, όπου στο πίσω μέρος δεν θα βρίσκεται παρά μόνο ένας ημιάκαμπτος άξονας, με την συνδυαστική απόδοση του κινητήρα και του ενός ηλεκτρικού μοτέρ, να ανέρχεται στους 224 ίππους.  

drive programmes

Ο οδηγός μέσω ενός διακόπτη που βρίσκεται δίπλα από τον επιλογέα του κιβωτίου, μπορεί να επιλέξει κάποιο από τα τέσσερα προγράμματα οδήγησης. Το Electric είναι το στάνταρ πρόγραμμα, όπου η κίνηση δίνεται από το πίσω μοτέρ, συνεπικουρούμενο από το εμπρός όταν χρειάζεται επιπλέον ισχύς. Στο Hybrid το σύστημα αναλαμβάνει να επιλέγει τον αποτελεσματικότερο συνδυασμό ανάλογα με την περίσταση, ενώ στο Sport αξιοποιείται το μέγιστο δυναμικό και των τριών πηγών και ο οδηγός μπορεί αλλάζει τις σχέσεις του κιβωτίου μέσω των paddles στο τιμόνι. Στο All Wheel Drive ο οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες της ηλεκτρικής τετρακίνησης (το σύστημα φροντίζει να υπάρχει πάντα ένα μίνιουμ επίπεδο φόρτισης για αυτό το σκοπό), με την μέγιστη ταχύτητα να περιορίζεται στα 135 χλμ./ώρα , όπως συμβαίνει και στο πρόγραμμα Electric. Από εκεί και πέρα υπάρχει η επιλογή e-save (προκειμένου να επιλέξει ο οδηγός πότε θα χρησιμοποιήσει την αποθηκευμένη ενέργεια), ενώ υπάρχουν και δύο βαθμίδες ανάκτησης της ενέργειας πέδησης (η στάνταρ με τον επιλογέα στην θέση D, ενώ στην θέση Β το κιβώτιο δημιουργεί περισσότερη ανάσχεση).

dashboard

Εξωτερικά πέρα από την διχρωμία του αμαξώματος (έξτρα) και το σχετικό σήμα στο πίσω μέρος, τίποτε δεν προδίδει την διαφορετικότητα της συγκεκριμένης έκδοσης. Ανάλογα μικρές είναι οι διαφορές και στο εσωτερικό. Στον πίνακα οργάνων ξεχωρίζει ένα ισχυώμετρο που έχει αντικαταστήσει το στροφόμετρο (και δείχνει πότε γίνεται ανάκτηση της ενέργειας πέδησης, πότε ο οδηγός κινείται οικονομικά και πότε αξιοποιεί την επιπλέον ισχύ), ενώ δίπλα στο δείκτη καυσίμου, υπάρχει αντίστοιχη ένδειξη για την φόρτιση της μπαταρίας. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος (στάνταρ είναι το σύστημα πολυμέσων Navi Intellilink 5.0 με οθόνη αφής 8 ιντσών), ενώ οι χώροι των επιβατών έχουν μείνει αμετάβλητοι, μιας και η μπαταρία βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα, χωρίς να επηρεάζει το σχεδόν επίπεδο δάπεδο στις πίσω θέσεις. Μία σημαντική επίπτωση είχαμε στην χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, η οποία μειώθηκε στα 390 λίτρα (έναντι 514 λίτρων των συμβατικών εκδόσεων), με την μέγιστη τιμή να φθάνει στα 1.528 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Θα πρέπει πάντως να σημειώσουμε ότι οι όποιες μειώσεις αφορούν το χώρο κάτω από το επίπεδο κάλυμμα, όπου μάλιστα σε ειδικά διαμορφωμένες θήκες φιλοξενούνται το κιτ επισκευής ελαστικού και το καλώδιο φόρτισης.  

rear

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Opel Grandland X Hybrid4 σε διαδρομές στο νοτιότερο άκρο του Γερμανικού Μέλανα Δρυμού. Μπορεί ο καιρός στις περισσότερες περιπτώσεις να μην ήταν σύμμαχος μας, εντούτοις το SUV της Opel δεν έδειξε να προβληματίζεται σε κάποιο σημείο. Η δύναμη του υβριδικού συστήματος, η αμεσότητα στην απόκριση, η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων με τις σχετικά σφικτές ρυθμίσεις και τους τροχούς 19’, αντιμετωπίζουν με αποτελεσματικότητα το διόλου ευκαταφρόνητο βάρος που φθάνει στα 1.875 κιλά (συμπεριλαμβανόμενου οδηγού), προσφέροντας μία απολαυστική ποιότητα κύλισης (μένει πάντως να διαπιστώσουμε την προσφερόμενη άνεση του συνόλου στους δικούς μας δρόμους). Είναι πραγματικά εντυπωσιακό το πώς μπορούσε να διατηρεί υψηλές ταχύτητες στην αούτομπαν, ενώ ακόμα και σε σφικτές ανηφορικές διαδρομές μπορούσε να επιταχύνει με ευκολία, χωρίς να χάνει ποτέ πρόσφυση στο βρεγμένο οδόστρωμα.

badge

Στην χώρα μας το αυτοκίνητο αναμένεται προς τα τέλη Μαϊου, με το κόστος να βρίσκεται στα 49.900 ευρώ (έκδοση Exclusive), ενώ εμπίπτει φυσικά τις ευεργετικές διατάξεις που ισχύουν για εταιρικά αυτοκίνητα που εκπέμπουν λιγότερα από 50 γρ./χλμ. CO2 και λιανική τιμή προ φόρων κάτω από 40.000 ευρώ.   

Πιστεύετε πως και στο φετινό Αυτοκίνητο της Χρονιάς, από τους 7 φιναλίστ, ένα από τα ηλεκτρικά Porsche Taycan & Tesla Model 3, θα μπορούσε να επικρατήσει του συμβατικού ανταγωνισμού (BMW 1 Series, Ford Puma, Peugeot 208, Renault Clio & Toyota Corolla);

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά