top icon
Παρουσιάσεις

Παρουσιάστηκε το νέο Clio Renault Sport

Η Renault περνά στην αντεπίθεση και με το νέο Clio Renault Sport 

Η Renault περνά στην αντεπίθεση και με το νέο Clio Renault Sport αναβιώνει την εποχή που η γαλλική ταυτότητα ενός GTi ήταν συνώνυμη της οδηγικής πιστότητας και της απόλαυσης χωρίς περιορισμούς. Η Renault είναι μια από τις λίγες εταιρείες που για σχεδόν τριάντα χρόνια δίνει συνεχώς το παρόν στην κατηγορία των εκρηκτικών μίνι GTi. Αρχικά με το Renault 5 Alpine, αργότερα με το 5 GT Turbo και στην συνέχεια με το Clio, ξεκινώντας από το 16V και το θρυλικό Williams και φθάνοντας μέχρι την τελευταία γενιά του Clio RS. Η παράδοση λοιπόν συνεχίζεται με την έκδοση Renault Sport του Clio τρίτης γενιάς και μάλιστα αυτή τη φορά οι στόχοι των πρωταθλητών της Formula 1 φαίνεται πως είναι ιδιαίτερα υψηλοί στοχεύοντας στην δημιουργία ενός GTi με καθαρά οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Αυτό άλλωστε φανερώνουν και οι επιλογές σε κάθε επιμέρους τομέα του νέου Clio RS οι οποίες επιτρέπουν να μιλάμε για μια πραγματικά ειδική έκδοση και όχι απλώς για ένα πιο γρήγορο Clio με πιο σφικτή ανάρτηση και μερικές αισθητικές αλλαγές από τα απλά μοντέλα.
 
Σίγουρα λοιπόν ξεχωρίζει από την πρώτη ματιά, χάρη στα φουσκωμένα εμπρός και πίσω φτερά που είναι αναγκαία λόγω των αυξημένων μετατροχίων (κατά 48 και 50 χιλ. εμπρός και πίσω αντίστοιχα) και τους μεγάλους τροχούς 17 ιντσών. Μάλιστα η ιδιαίτερα επιθετική εμφάνιση καθώς και λεπτομέρειες, όπως οι αεραγωγοί στα εμπρός φτερά ή ο αεροδυναμικός διαχύτης στο τελείωμα του πίσω προφυλακτήρα, δεν είναι αποτέλεσμα προσπάθειας εντυπωσιασμού αλλά εξυπηρετούν λειτουργικές ανάγκες της αεροδυναμικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου.
 
Από εκεί και πέρα αντίστοιχα ριζικές είναι οι αλλαγές που έχουν γίνει στον τομέα της ανάρτησης και όχι μόνο σε επίπεδο ρυθμίσεων και γεωμετρίας (το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 10 χιλιοστά) αλλά και σε ότι αφορά την αρχιτεκτονική. Εμπρός λοιπόν τα κλασικά γόνατα ΜακΦέρσον των απλών εκδόσεων του Clio έχουν αντικατασταθεί από μια νέα διάταξη με ψαλίδια βάσης και ειδικά διαμορφωμένο διαξονικό στέλεχος η οποία προσφέρει το σημαντικό πλεονέκτημα της ανεξαρτητοποίησης της περιστροφής των τροχών, μέσω του συστήματος διεύθυνσης, από την λειτουργία και την κίνηση των αμορτισέρ. Έτσι οι κατευθυντήριοι τροχοί και το σύστημα διεύθυνσης δεν επηρεάζονται από τις εγκάρσιες δυνάμεις που δημιουργούνται κατά την επιτάχυνση ή την επιβράδυνση προσφέροντας καλύτερο έλεγχο της γεωμετρίας, βελτιωμένη πρόσφυση και ακρίβεια επάνω στη στροφή.
 
Η νέα ανάρτηση εδράζεται σε ενισχυμένο υποπλαίσιο που προέρχεται από το Megane RS ενώ πιο σκληροί είναι και οι ελαστικοί σύνδεσμοι τόσο εμπρός όσο και πίσω όπου βρίσκουμε μια ενισχυμένη έκδοση του ημιάκαμπτου άξονα του Clio. Τέλος για το «πάτημα» του Clio RS φροντίζουν αναβαθμισμένα, σκληρότερα αμορτισέρ-ελατήρια και μεγαλύτερης διαμέτρου αντιστρεπτικές (20 χιλ. εμπρός / 30 χιλ. πίσω). Ο λόγος από εκεί και πέρα για την «καρδιά» του Clio RS, που δεν είναι άλλη από τον γνωστό δίλιτρο κινητήρα που κινούσε και την προηγούμενη γενιά των γρήγορων Clio. Βέβαια και αυτός είναι σαφώς αναβαθμισμένος χάρη σε επεμβάσεις που έχουν να κάνουν με τον επανασχεδιασμό των αυλών εισαγωγής, την αλλαγή των εκκεντροφόρων με πιο «άγριους» για μεγαλύτερο άνοιγμα των βαλβίδων και την παράλληλη αναβάθμιση του συστήματος μεταβλητού χρονισμού, την ροϊκή εξέλιξη της κυλινδροκεφαλής, την αύξηση της συμπίεσης στο 11,5:1 και την τοποθέτηση ενισχυμένου και καλύτερα ζυγισμένου στροφάλου.
 
Το αποτέλεσμα των παραπάνω σίγουρα εντυπωσιάζει καθώς χωρίς την βοήθεια υπερτροφοδότησης η απόδοση φθάνει τους 197 ίππους στις 7.250 σ.α.λ. και η ροπή τα 21,9 χλγμ. στις 5.550 σ.α.λ. βάζοντας τον κινητήρα της Renault στην «ελίτ» των ατμοσφαιρικών κινητήρων που επιτυγχάνουν ειδική απόδοση 100 ίππων στο λίτρο. Ιδιαίτερα θετικό μάλιστα για τις επιδόσεις είναι και το γεγονός πως ο δυνατός κινητήρας συνδυάζεται και με ένα νέο κιβώτιο έξι σχέσεων με αρκετά κοντή κλιμάκωση που ενισχύει τον…άγριο χαρακτήρα του Clio RS. Τέλος, οι πολλά υποσχόμενες προδιαγραφές της νέας μικρής βόμβας της Renault συμπληρώνονται από το σύστημα πέδησης με την υπογραφή της Brembo που αποτελείται από τετραπίστονες δαγκάνες με δίσκους 315 χιλ. εμπρός και διπίστονες δαγκάνες με δίσκους 300 χιλ. πίσω.
 
Το χαμόγελο έρχεται βέβαια στον οδηγό από την στιγμή που θα κάτσει πίσω από το τιμόνι του νέου Clio RS και όχι μόνο λόγω της καλής θέσης οδήγησης με τα πολύ καλά μπάκετ καθίσματα. Όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε τόσο μέσα στην πίστα της Μπράγκα όσο και στους επαρχιακούς δρόμους της Πορτογαλίας όπου έγινε η παρουσίαση του νέου Clio RS το μεγάλο του όπλο είναι ο ιδανικό συνδυασμός των επιδόσεων με τα εξαιρετικά ζυγισμένα οδικά χαρακτηριστικά. Ο δυνατός και ομοιογενής κινητήρας φθάνει εύκολα στο όριο των 7.500 σ.α.λ. και σε συνδυασμό με το κοντά κλιμακωμένο κιβώτιο με τον σαφή επιλογέα πλαισιώνει ιδανικά τις υψηλές δυνατότητες του πακέτου πλαίσιο-ανάρτηση που ανταποκρίνεται απόλυτα στις απαιτήσεις του οδηγού από ένα οδηγικά ευχάριστο και αποτελεσματικό κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες GTi.
 
Φαίνεται λοιπόν πως οι Γάλλοι πέτυχαν το στόχο τους, προσφέροντας στον οδηγό ένα GTi που καλύπτει όλες τις σύγχρονες απαιτήσεις σε επίπεδο ποιότητας και ασφάλειας το οποίο όμως πάνω απ’όλα κερδίζει με τον καθαρόαιμο σπορ χαρακτήρα που φέρνει στο μυαλό τα εθιστικά γαλλικά GTi του παρελθόντος. Εν αναμονή λοιπόν και της σπορ έκδοσης του Peugeot 207 η Renault ανεβάζει ψηλά τον πήχη και κοιτά αφ’υψηλού τις υπάρχουσες προτάσεις των γρήγορων μίνι χατσμπακ του ανταγωνισμού όπως το Mini Cooper S, το Fiesta ST και το Ibiza FR μπαίνοντας στα χωράφια των GTi της μεγαλύτερης κατηγορίας.
 
Το νέο Clio Renault Sport αναμένεται στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο, χωρίς όμως να έχει καθοριστεί ακόμα η τιμή του. που στην Γαλλία φθάνει τα 23.000 ευρώ._Γ.Χ.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ