top icon
Δοκιμές

Seat Ibiza 1.0 ecoTSI 110 PS DSG

Από την μία ο 1.000άρης υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας του γερμανικού γκρουπ και από την άλλη το DSG των 7 σχέσεων και το πακέτο του Seat Ibiza της δοκιμής μας είναι κάτι παραπάνω από ελκυστικό.

Το Ibiza μπορεί να μην αποτελεί πλέον το best-seller για την εταιρεία, δίνοντας τη θέση του στο μεγαλύτερο Λέοντα με μερίδιο 39%, όμως δεν υπάρχει αμφιβολία ότι εξακολουθεί να είναι το αγαπημένο παιδί των Ισπανών – και όχι άδικα, αφού τα προηγούμενα τριάντα χρόνια αυτό τους στήριξε όσο κανένα άλλο, προσφέροντας στην εταιρεία τις «υπηρεσίες» του, επιπέδου… 5 εκατομμυρίων πωλήσεων! Ταυτόχρονα, το μοντέλο, αποτελεί και μία από τις πιο παραδοσιακές δυνάμεις στην απαιτητική κατηγορία των σουπερμίνι, οπότε στην εταιρεία οφείλουν να το εφοδιάζουν με όπλα ικανά να του ξαναδώσουν πρωταγωνιστικό ρόλο, όσον αφορά τουλάχιστον την ελληνική αγορά.

Αρχικά, ας θυμηθούμε ορισμένα στοιχεία της ανανεωμένης εμφάνισής του. Στον τομέα της αισθητικής, υιοθετεί LED φώτα πορείας, οι ζάντες αλουμινίου -16άρες ή 17άρες- διαθέτουν νέα σχεδίαση, ενώ προσφέρονται και νέοι χρωματισμοί αμαξώματος. Σημειώστε εδώ ότι περισσότερες από χίλιες είναι πλέον και οι δυνατότητες εξατομίκευσης που αφορούν το ανανεωμένο Ibiza, όσον αφορά χρώματα, επενδύσεις κτλ.

Στα εντός, ο σχεδιασμός εξακολουθεί να είναι αρκετά συντηρητικός, αλλά τα νέα -αφρώδη- υλικά σε μεγάλο μέρος του ταμπλό έχουν συμβάλει αρκετά στο να ανέβει επίπεδο το σύνολο και σε αυτόν τον τομέα. Οφείλουμε να πούμε, όμως, ότι το φθηνό υλικό πάνω από τον πίνακα οργάνων μάς χαλάει αρκετά την ομολογουμένως ανανεωμένη εικόνα του εσωτερικού. Highlight η οθόνη πολλαπλών λειτουργιών -στα πρότυπα των premium επιλογών της κλάσης-, μέσα από την οποία ελέγχεται μια πληθώρα συστημάτων ψυχαγωγίας και ενημέρωσης μέσω του προγράμματος EasyConnect, το οποίο περιλαμβάνει λειτουργία MirrorLink και λογισμικό -σε συνεργασία με τη Samsung- συμβατό με smartphones και αντίστοιχες εφαρμογές.

Πάμε στην ουσία τώρα και συγκεκριμένα αναφερόμαστε στην “σοβαρή” δουλειά έχει γίνει στο τιμόνι, στην ανάρτηση και, πάνω απ’ όλα, στην σωστή κίνηση – προσθήκη του νέου 3κύλινδρου κινητήρα των 999 κ.εκ., του οποίου δοκιμάσαμε την κορυφαία εκδοχή, αυτή με τους 110 ίππους (υπάρχει και με απόδοση 75 και 95 ίππους – με τούρμπο οι δύο μεγαλύτερες) σε συνδυασμό με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων ή με το DSG των 7 σχέσεων, όπως αυτό της δοκιμής μας. Θυμίζουμε εδώ, ότι τα αυτόματα κιβώτια που συναντάμε στις προτάσεις αυτής της κατηγορίας, δεν αποτελούν το δυνατό σημείο των μοντέλων του ανταγωνισμού, οπότε ήδη το πλεονέκτημα είναι μεγάλο υπέρ αυτών που χρησιμοποιούν το ημιαυτόματο DSG.

Οδηγώντας το, αυτό που καταλαβαίνεις με το καλημέρα είναι η καλύτερη η αίσθηση και περισσότερες οι πληροφορίες που φτάνουν στον οδηγό μετά τις νέες ρυθμίσεις στο ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης, αλλά και το συνολικό πάτημα του αυτοκινήτου είναι εφάμιλλο πλέον των κορυφαίων επιλογών της κατηγορίας, από τις οποίες, κακά τα ψέματα, είχε μείνει λίγο πίσω τα τελευταία χρόνια. Πλέον το Ibiza, βασισμένο στις νέες ρυθμίσεις σε ελατήρια, αμορτισέρ και αντιστρεπτική, καταφέρνει να αγγίζει μια ιδανική συνύπαρξη άνεσης και ποιότητας κύλισης σε συνδυασμό με μια αρκετά πιο σπορτίφ αίσθηση, όταν και εφόσον ο οδηγός του το επιλέξει. Αν, μάλιστα, είναι εφοδιασμένο και με το μοτέρ των 110 ίππων και των 200 Nm ροπής από τις 2.000 σ.α.λ., τότε όχι απλώς κοιτάζει στα μάτια τον ανταγωνισμό στον αστερισμό του 1,0 λίτρου, αλλά τον αφήνει και πίσω του με μοναδικό σοβαρό αντίλογο στον τομέα των επιδόσεων, το 1.200άρη όμως… Peugeot 208 με τον PureTech των 110 ίππων, το οποίο κυριαρχεί σε “0-100” αλλά και στα “0-400” και “0-1000” μέτρα, ανάμεσα σε όλα τα μοντέλα της κατηγορίας Β, τα οποία έχουμε μετρήσει στο Ακραίφνιο. Τι γίνεται όμως σε σχέση με το χειροκίνητο Ibiza; Οριακά γρηγορότερο της έκδοσης με το DSG, στην κάλυψη των 400 και 1.000 μέτρων με 17,1 και 31,8 δλ. την ώρα που με το DSG, χρειαστήκαμε 17,6 και 31,8 δλ. αντίστοιχα. Μεγαλύτερη η διαφορά στο περίφημο “0-100”, για το οποίο είχαμε χρεαστεί 9,9 δλ. με την χειροκίνητη έκδοση των 6 σχέσεων και τώρα είδαμε 10,5 δλ. όσο αφορά αυτή με το DSG των 7 σχέσεων. Όσο αφορά την κατανάλωση τώρα, για τις μέρες που το έχουμε στην κατοχή μας, έχει μέση τιμή λίγο πάνω από τα 7 λίτρα/100 χλμ., την ώρα που το εργοστάσιο αναφέρει 4,4 λίτρα/100 χλμ.

Ποια είναι το μεγάλα του ατού; Μα φυσικά το γεγονός ότι αναφερόμαστε σε ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα πλέον της κατηγορίας, με καλό κινητήρα κάτω από το καπό του και με διαφορά το καλύτερο κιβώτιο ανάμεσα στις “αυτόματες” εκδόσεις της αγοράς και όλα αυτά με μία εξαιρετική τιμή, η οποία μαζί με την προσφορά και την απόσυρση -όσο αυτή υπάρχει- είναι στα 14.140 ευρώ για την συγκεκριμένη έκδοση των 110 ίππων με το DSG των 7 σχέσεων. Όπως ίσως να έχετε διαβάσει ήδη στην συγκριτική δοκιμή που υπάρχει στο τεύχος Μαρτίου, ανάμεσα στα Honda Jazz 1.3 CVT7, Peugeot 208 1.2 ΕΑΤ6 και Toyota Yaris HSD, οι τιμές των αντίστοιχων εκδόσεων ξεπερνούν τα 18.000 ευρώ…_Μ. Σαλ.

 
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ