top icon
Συγκριτικές δοκιμές

Opel Corsa 1.0 XFT Turbo – Skoda Fabia 1.2 TSI

Η νέα γενιά των Opel Corsa και Skoda Fabia έχει κοινό στόχο την πλέον ανταγωνιστική κατηγορία της αγοράς, καθώς το καθένα διαθέτει στοιχεία που θεωρητικά κάνουν τη διαφορά. 

Η ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ των σουπερμίνι είναι η πλέον ανταγωνιστική στη χώρα μας αλλά και στην Ευρώπη, με τεράστιο αριθμό πωλήσεων και σημαντικό μερίδιο στην αγορά. Στην Ελλάδα του 2014 τα αυτοκίνητα της κατηγορίας είναι πρώτα σε πωλήσεις, με σημαντικό ποσοστό του ελληνικού κοινού να δείχνει την προτίμησή του σε αυτά. Μέσα στην τελευταία χρονιά η Opel και η Skoda παρουσίασαν την τελευταία γενιά των Corsa και Fabia, αντίστοιχα, τα οποία, με το πέρασμα του χρόνου, χρειάζονταν κάτι παραπάνω από μία απλή ανανέωση. Το μήνυμα ελήφθη και από τις δύο εταιρείες, οι οποίες αναβάθμισαν σημαντικά τους εκπροσώπους τους στην κατηγορία, με στόχο να είναι σαφώς πιο ανταγωνιστικοί.

Το νέο Corsa βρίσκεται ήδη στη χώρα μας και, με αφορμή την άφιξη από την Τσεχία του νέου Fabia, δε χάσαμε την ευκαιρία για μια άμεση αντιπαράθεση μεταξύ τους -μετά τη Δανία-, αυτήν τη φορά επί ελληνικού εδάφους. Η γερμανική εκδοχή ήταν εφοδιασμένη με το νέο 3κύλινδρο 1.000άρη κινητήρα στην ισχυρότερη έκδοσή του, με 115 ίππους, την ώρα που ο Τσέχος ανταγωνιστής του διέθετε το σύνολο των 1.200 κ.εκ., επίσης στην κορυφαία του εκδοχή, με απόδοση 110 ίππων. Ποιος έλειπε από τη συνάντηση; Μα, φυσικά το Ford Fiesta των 1.000 κ.εκ. απόδοσης 125 ίππων, το οποίο δυστυχώς δεν μπορούσαμε να έχουμε στη διάθεσή μας, αν και φυσικά γνωρίζουμε πολύ καλά.

Όχι απλή ανανέωση

Αμφότερα τα Corsa και Fabia έχουν υποστεί σημαντικές αλλαγές, τόσο σχεδιαστικά όσο και σε μηχανικά μέρη. Δεν πρόκειται για μερική, αλλά για ριζική ανανέωση, και αυτό το καταλαβαίνει εύκολα κανείς με την πρώτη ματιά. Στην Opel ακολούθησαν πιστά τη σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας και την τάση που γνωρίσαμε στα Astra και Adam, με το Corsa να διατηρεί πολλά κοινά στοιχεία. Τόσο τα εμπρός και πίσω φανάρια όσο και η μάσκα παραπέμπουν στην ταυτότητα που έχει υιοθετήσει η γερμανική εταιρεία. Αναμφίβολα, η πέμπτη γενιά είναι πιο νεανική σε σχέση με το παρελθόν, με τις δυνατότητες εξατομίκευσης να παίζουν σημαντικό ρόλο σε αυτό. Όπως στη δική μας περίπτωση, όπου το 5θυρο λευκό αμάξωμα συνδυαζόταν με μαύρες ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.

Εκεί, όμως, που παρατηρεί κανείς τη σημαντικότερη διαφορά είναι μόλις ανοίξει την πόρτα του εσωτερικού, το οποίο και είναι σημαντικά αναβαθμισμένο. Τα μαλακά πλαστικά κυριαρχούν, με την ποιότητα κατασκευής να είναι αυτή που μας έχει συνηθίσει η Opel, ενώ ο νέος πίνακας οργάνων είναι σαφώς καλύτερος σε σχέση με το παρελθόν, την ώρα που και η εργονομία είναι βελτιωμένη, με εξαίρεση την τοποθέτηση κάποιων διακοπτών σε κρυφά σημεία. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η οθόνη πολυμέσων 7 ιντσών, η οποία, εκτός από τη διαχείριση του ηχοσυστήματος, διαθέτει και μία σειρά από δυνατότητες διασύνδεσης με συσκευές Αndroid και iOS smartphone.

Αντικρίζοντας στην αντίπερα όχθη το Fabia, δεν μπορείς παρά να μην παρατηρήσεις και εδώ τα κοινά στοιχεία με την οικογένεια της Skoda. Στην περίπτωσή του, ξεχωρίζει για τις έντονες ακμές και γωνίες στο αμάξωμα, οι οποίες του χαρίζουν μια διαφορετική, σε σχέση με την καμπυλωτή τάση της εποχής, σχεδίαση. Σίγουρα δείχνει πολύ πιο μοντέρνο συγκριτικά με το παρελθόν, και ειδικότερα στο πίσω μέρος, και το προφίλ του είναι πολύ πιο ενδιαφέρον. Σε σχέση με το Corsa δείχνει πιο συντηρητικό, ενώ και εδώ συναντάμε μία σειρά από δυνατότητες εξατομίκευσης. Στη δική μας περίπτωση, οι λευκές ζάντες και η οροφή του ίδιου χρώματος του χάριζαν σαφώς έναν πιο ευχάριστο τόνο.

Δε συναντά, όμως, κανείς το ίδιο στο εσωτερικό, το οποίο διακρίνεται για τη μουντή του σχεδίαση. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι είναι ποιοτικό (Group VW είναι αυτό), αλλά δεν μπορείς παρά να το χαρακτηρίσεις συντηρητικό. Τα περισσότερα από τα όργανα τα έχουμε συναντήσει σε κάποιο μοντέλο του Group, ενώ, όπως και στο Corsa, η οθόνη πολυμέσων στο κέντρο είναι αυτή που ξεχωρίζει. Η εργονομία είναι πολύ καλή, και υπάρχει πληθώρα θηκών που κάνουν εύκολη την καθημερινότητα του οδηγού. Πάντως, ιδιαίτερα σημαντικό είναι πως και στα δύο συναντά κανείς άφθονους χώρους για τέσσερις επιβάτες, τόσο για τα πόδια όσο και για το κεφάλι. Εκεί, όμως, που το Fabia κάνει τη διαφορά είναι στο χώρο αποσκευών, ο οποίος, με χωρητικότητα 330 λίτρων, είναι μακράν ο μεγαλύτερος στην κατηγορία, την ώρα που ο αντίστοιχος του Corsa, με 285, είναι ικανοποιητικός.

Φυσιολογικά, οι παρεμβάσεις δεν περιορίστηκαν στο σχεδιαστικό τομέα, αλλά προχώρησαν και στα μηχανικά μέρη. Το πλαίσιο του Corsa, χωρίς να είναι καινούργιο, είναι ανασχεδιασμένο και έχει δεχτεί μία σειρά από βελτιώσεις, έτσι ώστε να είναι πιο άκαμπτο και ενισχυμένο (στην ακαμψία συμβάλλει και το ενισχυμένο υποπλαίσιο), ενώ χαμήλωσε κατά 5 χλστ. το κέντρο βάρους. Πειραγμένη είναι και η γεωμετρία της ανάρτησης, με νέα ρύθμιση στο συνδυασμό ελατηρίων/αμορτισέρ, και επανασχεδιασμένος είναι επίσης ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας, στον οποίο συναντάμε και παχύτερη αντιστρεπτική, για ακόμα μεγαλύτερη ακαμψία. Ένας από τους τομείς που οι Γερμανοί τεχνικοί ήθελαν να βελτιώσουν είναι το σύστημα διεύθυνσης. Το τελευταίο είναι καινούργιο, καθώς διαθέτει νέα σημεία έδρασης του άξονα της κρεμαγιέρας, βελτιστοποιώντας έτσι τη γεωμετρία της, έχοντας παράλληλα νέα ηλεκτρονική χαρτογράφηση.

Παρ’ όλα αυτά, όπως είχαμε διαπιστώσει και στο εξωτερικό στην πρώτη μας επαφή με το αυτοκίνητο, το στοιχείο που κάνει τη διαφορά είναι ο καινούργιος 3κύλινδρος κινητήρας των 1.000 κ.εκ., διαθέσιμος με δύο διαφορετικές τιμές απόδοσης, 90 και 115 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα νέο κιβώτιο 6 σχέσεων. Το αλουμινένιο σύνολο των μόλις 106 κιλών διαθέτει μία σειρά από state-of-the-art τεχνολογίες, όπως άμεσο ψεκασμό, συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό των βαλβίδων, ελεγχόμενη αντλία νερού, πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή και υπερσυμπιεστή single scroll. Όμως, το σημαντικότερο για τους τεχνικούς της Opel ήταν να διατηρήσουν χαμηλά τα επίπεδα θορύβου του κινητήρα, αλλά και να εξαλείψουν τους κραδασμούς που έχουμε συνηθίσει σε σύνολα του είδους. Για να επιτευχθεί αυτό, το μπλοκ των κυλίνδρων έχει μελετηθεί στα ακουστικά χαρακτηριστικά του, υπάρχει αντικραδασμικός άξονας τοποθετημένος στο κάρτερ, έχει γίνει δομική απομόνωση του συστήματος ψεκασμού καυσίμου, οι καδένες χρονισμού διαθέτουν ανάστροφη οδόντωση και τα καλύμματα του κινητήρα είναι σχεδιασμένα για μείωση του θορύβου.

Στο Skoda Fabia οι αλλαγές είναι αντίστοιχα σημαντικές, αρχικά στο πλαίσιο, το οποίο έχει νέες διαστάσεις σε σχέση με τον προκάτοχό του, όντας 8 χλστ. πιο μικρό, 90 χλστ. πιο φαρδύ και 31 χλστ. πιο χαμηλό. Τα μετατρόχια εμπρός και πίσω είναι φαρδύτερα κατά 30 χλστ. και το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 5 χλστ., γεγονός που παίζει σημαντικό ρόλο στην αύξηση των χώρων στο εσωτερικό. Από την πλατφόρμα MQB του Group VW η Skoda, εκτός από κινητήρες, το σύστημα διεύθυνσης και μεγάλο μέρος των ηλεκτρικών, υιοθέτησε στοιχεία της για να εξασφαλιστεί η δυνατότητα ενσωμάτωσης συστημάτων ασφαλείας, όπως το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης. Αναφορικά με το αμάξωμα, πάντα, έγινε σημαντική προσπάθεια ώστε να μειωθεί το βάρος, το οποίο και είναι κατά 65 κιλά χαμηλότερο σε σχέση με της προηγούμενης γενιάς.

Στην ανάρτηση οι ρυθμίσεις είναι διαφορετικές, αλλά διατηρείται η ίδια φιλοσοφία, με χρήση γονάτων ΜακΦέρσον/αντιστρεπτικής μπροστά και ημιάκαμπτου άξονα πίσω – επίσης με αντιστρεπτική. Αυτό που συναντάμε για πρώτη φορά είναι το XDS+, το οποίο προσφέρεται στο βασικό εξοπλισμό του Fabia, και ουσιαστικά, μέσα από το σύστημα ελέγχου ευστάθειας, προσομοιάζει τη λειτουργία του μπλοκέ διαφορικού, αυξάνοντας τα επίπεδα πρόσφυσης στο εσωτερικό της στροφής. Τέλος, ο κινητήρας του Fabia, ο 1.200άρης TSI, διαθέτει νέα, 16βάλβιδη κυλινδροκεφαλή και σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων – στη δική μας περίπτωση έχει απόδοση 110 ίππων και 17,8 χλγμ. ροπής.

Όλα είναι δρόμος

Με αντίστοιχη φιλοσοφία και τιμές ισχύος, ενδιαφέρον δεν έχουν μόνο οι χώροι, τα επίπεδα εξοπλισμού και άνεσης, αλλά και οι επιδόσεις των σουπερμίνι με τα όργανα της αλήθειας-μετρήσεων τοποθετημένα. Βέβαια, σημαντικό είναι να δούμε και πώς στέκονται απέναντι στο Ford Fiesta των 125 ίππων, το οποίο έχει θέσει νέα στάνταρντ στην κατηγορία. Σε τιμές απόδοσης το Fiesta υπερτερεί, περισσότερο στις επιδόσεις από στάση, και όχι στις ρεπρίζ, όπου το Opel Corsa παίρνει το πάνω χέρι λόγω των κοντών σχέσεων του κιβωτίου των 6 σχέσεων.

Συγκεκριμένα, για τα πρώτα 100 χλμ. από στάση, το Fiesta με 9,5 δλ. δείχνει το δρόμο, με τα Fabia και Corsa να ακολουθούν με 9,8 και 10,6 δλ., αντίστοιχα. Στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, όμως, ενώ με 3η στη διαδικασία του «50-80» οι διαφορές είναι μικρές (Corsa: 4,5 / Fabia: 4,5 / Fiesta: 4,2) με 4η (80-110) και 5η (120-140), η πλάστιγγα γέρνει εντυπωσιακά υπέρ του Opel. Χαρακτηριστικά σας αναφέρουμε τους χρόνους: Corsa 6,9/7,7, Fabia 7,3/9,1 και Fiesta 7,0/8,5. Σημειώστε πως στα 120-140 με 6η, επιλογή που δε διαθέτει το Fiesta, το Corsa χρειάστηκε 10,8 δευτερόλεπτα, σε αντίθεση με το Fabia, όπου ο χρόνος έφτασε τα 13,3 δλ.!

Η παραπάνω αίσθηση περνάει και πίσω από το τιμόνι των αυτοκινήτων, οδηγώντας στον αυτοκινητόδρομο ή στον επαρχιακό δρόμο. Η λειτουργία του Corsa είναι απλώς υποδειγματική, ένα «κλικ» καλύτερη σε επίπεδο θορύβου και κραδασμών σε σχέση με το αντίστοιχο σύνολο της Ford. Δεν εντυπωσιάζει με την ισχύ του, αλλά περισσότερο με τη ροπή, τη γραμμικότητα και την ελαστικότητά του. Διακρίνεται για τη ζωντάνια του από ψηλά, ενώ δε «λαχανιάζει» στις υψηλές στροφές, όντας αποδοτικός μέχρι κοντά στο όριο περιστροφής του. Βέβαια, σε καμία περίπτωση δεν είναι απαραίτητο να ψάχνεις τα κόκκινα, αφού οι μέγιστες τιμές απόδοσης εμφανίζονται κοντά στις 5.000 σ.α.λ. Και σε εκείνο το σημείο επιλέγεις την επόμενη σχέση από το σαφώς καλύτερο σε σχέση με το παρελθόν κιβώτιο των 6 σχέσεων, το οποίο αποτελούσε ένα από τα στοιχεία που δε μας άρεσαν στο Corsa της προηγούμενης γενιάς. Καμία σχέση, λοιπόν, με εκείνο, αφού η καλή αίσθηση, το θετικό κούμπωμα και οι μικρές διαδρομές είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του.

Την ίδια ώρα, η ποιότητα κύλισης (σε συνδυασμό με το χαμηλό επίπεδο θορύβου του κινητήρα) είναι πολύ καλή και αναβαθμισμένη σε σχέση με της τέταρτης γενιάς, θυμίζοντας αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Σε αυτό συνεισφέρει η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία αποσβένει με άνεση τις ανωμαλίες, θυσιάζοντας όμως μέρος της σπορ αίσθησης όταν οι ρυθμοί ανέβουν. Τότε το Corsa δε θα προβληματίσει τον οδηγό, αλλά και σίγουρα δε θα τον συγκινήσει. Η υποστροφή που θα εμφανιστεί αν ο τελευταίος το παρακάνει είναι εύκολα ελεγχόμενη, την ώρα που το αμάξωμα έχει την τάση να εμφανίζει μικρές κλίσεις όταν πιεστεί, αν και θέλει προσοχή το φρενάρισμα, αφού η αίσθηση των φρένων δεν είναι η επιθυμητή.

Βελτιωμένο, ωστόσο, είναι το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο είναι γρήγορο και άμεσο, αν και παραμένει ελαφρύ σε αίσθηση. Πάντως, κάθεσαι καλά στο Corsa όταν βρεις την ιδανική θέση οδήγησης, ελέω και της πληθώρας ρυθμίσεων, με την πλευρική στήριξη να είναι ικανοποιητική για κατασκευή του είδους. Αν όμως βρεθείς για περισσότερες ώρες στο τιμόνι του, η σχεδίαση και το σκληρό μέρος του καθίσματος χαμηλά στο σημείο της πλάτης θα κουράσουν.

Στο Skoda, από την άλλη πλευρά, δε συναντάς τέτοιο πρόβλημα, και, όπως στο Corsa, οι ρυθμίσεις καθίσματος και τιμονιού σού επιτρέπουν να βρεις εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης. Ο 1.200άρης TSI αποδεικνύεται και αυτός με τη σειρά του ζωντανός από χαμηλά, όντας γεμάτος και επιταχύνοντας γραμμικά από τις 1.500 σ.α.λ. Κοντά στις 3.000 σ.α.λ. εμφανίζει ακόμα μεγαλύτερη απόκριση, και στις 4.600 συναντά κανείς τις μέγιστες τιμές ισχύος. Σε σχέση με το Corsa, το τσεχικό σύνολο δυσκολεύεται περισσότερο μετά τις 5.000 σ.α.λ., με τον κινητήρα ουσιαστικά να κρεμάει. Παρ’ όλα αυτά, η λειτουργία του είναι πολύ καλή και, μόλις περάσεις από το ένα αυτοκίνητο στο άλλο, καταλαβαίνεις ότι το Fabia ίσως να ήθελε λίγο πιο κοντές σχέσεις μετάδοσης, για περισσότερη ζωντάνια και ελαστικότητα. Σε κάθε περίπτωση, όμως, κρίνεται άκρως ικανοποιητικός!

Αντίστοιχα, σε σχέση με το Corsa παρατηρείς την πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία περνάει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος στο εσωτερικό, χωρίς όμως να κουράζει. Μάλιστα, και για αυτόν το λόγο οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρότερες, ενώ αισθάνεσαι περισσότερο πώς αντιδρά το αυτοκίνητο. Στην περίπτωσή μας, το Skoda Fabia με τις τσεχικές πινακίδες κυκλοφορίας ήταν εφοδιασμένο με τα χειμερινά Michelin Alpine, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα τα επίπεδα πρόσφυσης να μην είναι αντίστοιχα με αυτά που προσφέρει ένα ελαστικό με κανονική χάραξη. Παρ’ όλα αυτά, ακόμα και έτσι, το Fabia δε θα τρομάξει τον οδηγό και, ακόμα και αν ανοίξει η τροχιά του, οι όποιες τάσεις είναι εύκολα ελεγχόμενες. Μάλιστα, δεν ήταν λίγες οι φορές που αισθανθήκαμε έστω και λίγο την τάση του πίσω μέρους να ελαφραίνει, γεγονός που κάποιους ίσως γοητεύσει.

Τέλος, το νέο σύστημα διεύθυνσης, το οποίο είναι ηλεκτρικό, έχει καλύτερη αίσθηση από το αντίστοιχο του Corsa, αν και δεν είναι το ίδιο άμεσο, παρόλο που έχει μόλις 2,5 στροφές από άκρη σε άκρη, σε αντίθεση με τις 2,8 στο Corsa. Ουσιαστικά, δεν ξεφεύγει από τα στάνταρντ που μας έχει συνηθίσει το Group VW, κάτι που ισχύει και για τον επιλογέα των 6 σχέσεων με το εύκολο και σαφές κούμπωμα, αλλά και την «ξύλινη» αίσθηση. Καταλήγοντας -πού αλλού;- σε σταθμό ανεφοδιασμού βενζίνης, παρατηρήσαμε ότι οι διαφορές δεν ήταν μεγάλες ανάμεσα στα δύο μοντέλα. Το Corsa χρειάστηκε κατά μέσο όρο 7,1 λίτρα/100 χλμ., την ώρα που το Fabia κατανάλωσε 7,5. Η ελάχιστη τιμή που είδαμε ήταν 5,8 και 6,1 λίτρα, αντίστοιχα, και αυτό που μπορούμε να σας μεταφέρουμε είναι ότι χρειάζεται κόπος για να πέσεις πιο χαμηλά από αυτού του επιπέδου τις τιμές…

Ανακατατάξεις!

Δε θέλει μεγάλη φαντασία για να καταλάβει κανείς ότι οι ισορροπίες στην κατηγορία θα αλλάξουν δραστικά. Σίγουρα, στη σχετική μάχη θα παίξουν το ρόλο τους οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, που αποτελούν και την επιλογή του αγοραστικού κοινού τα τελευταία χρόνια. Παρ’ όλα αυτά, οι κατασκευαστές μάς προσφέρουν νέες τεχνολογικές λύσεις, ικανές να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων. Αν κρίνουμε με καθαρά οδηγοκεντρικά στοιχεία, το Ford Fiesta παραμένει το αυτοκίνητο που αξιοποιεί στο μέγιστο το τρίπτυχο «πλαίσιο-κινητήρας-ανάρτηση», όντας 1η επιλογή αυτών που βάζουν προτεραιότητα σε στοιχεία αυτού του είδους.

Εστιάζοντας τώρα στους δύο αντιπάλους του συγκριτικού, στη Skoda ουσιαστικά έδωσαν νέα πνοή στο Fabia, χρησιμοποιώντας γνωστές, πετυχημένες λύσεις του Group VW. Το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού και συστημάτων ασφαλείας, σε συνδυασμό με τους κορυφαίους χώρους, κάνει σαφείς τους προσανατολισμούς του τσεχικού εργοστασίου. Με δεδομένο το γεγονός ότι στη χώρα μας αναμένεται στις αρχές του 2015, δε γνωρίζουμε ακόμη ποια ακριβώς θα είναι η τιμή του, αλλά οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα είναι αντίστοιχη με αυτές που μας έχει συνηθίσει η ελληνική αντιπροσωπεία, κάτι που μεταφράζεται σε πολύ καλή αναλογία τιμής/αξία.

Από την άλλη πλευρά, το Opel Corsa ακολουθεί την ίδια επιτυχημένη συνταγή, αλλά σημαντικά αναβαθμισμένη σε κάθε επίπεδο. Σε όποια σημεία υστερούσε στο παρελθόν, οι Γερμανοί τεχνικοί έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά, και η πέμπτη γενιά είναι βελτιωμένη σε σχέση με το παρελθόν, ανοίγοντας την ψαλίδα από τον ανταγωνισμό. Με ατού το 1.000άρη κινητήρα και την εξαιρετική ποιότητα κύλισης, είναι δεδομένο ότι θα αποτελέσει μία από τις πρώτες επιλογές στην κατηγορία, και μάλιστα δικαιολογημένα, αφού είναι μια ολοκληρωμένη, σε κάθε επίπεδο, πρόταση._ 4Τ

Opel Corsa 1.0 XFT

ΥΠΕΡ/ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ/ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ/ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

ΚΑΤΑ/ΑΙΣΘΗΣΗ ΦΡΕΝΩΝ

SKODA FABIA 1.2 TSI

ΥΠΕΡ/ΧΩΡΟΙ/ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ/ΣΧΕΣΗ ΤΙΜΗΣ-ΑΞΙΑΣ

ΚΑΤΑ

ΕΙΚΟΝΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ

Το χρώμα του χρήματος

Με το Skoda Fabia να αναμένεται στις αρχές του νέου έτους στη χώρα μας, οι τιμές του δεν είναι ακόμη γνωστές. Οι πρώτες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι, με όφελος απόσυρσης, η βασική έκδοση των 1.200 κ.εκ. με τους 110 ίππους θα βρίσκεται κάπου κοντά στα 12.500 ευρώ. Το Opel Corsa, με το σύνολο των 115 ίππων, έχει τιμή εκκίνησης στο 5θυρο αμάξωμα τα 14.571 ευρώ, πάντα με όφελος απόσυρσης. Ο εξοπλισμός του είναι πλήρης, περιλαμβάνοντας ό,τι χρειάζεται ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, με εξαίρεση τον αυτόματο κλιματισμό, που περιλαμβάνεται στην έκδοση Cosmo, η οποία ξεκινάει από τα 15.540 και διαθέτει επιπλέον ζάντες 17 ιντσών. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η βασική έκδοση με τον 1.000άρη κινητήρα, αλλά με απόδοση 90 ίππων, έχει τιμή εκκίνησης σε 5θυρο αμάξωμα τα 14.101 ευρώ. Διαφορά μικρή, αλλά αξίζει να σημειώσετε ότι με εκπομπή ρύπων κάτω από 100 γρ. CO2, το μικρό Corsa δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ