Δοκιμές Test

Δοκιμάζουμε το Citroen C3 Aircross 1.2 Puretech 130 ΕΑΤ6

Το Citroen C3 Aircross αναβαθμίζεται περαιτέρω, καθώς συνδυάζει για πρώτη φορά τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης Puretech στην έκδοση ισχύος 130 ίππων, με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Το Citroen C3 Aircross αποτελεί τα τελευταία χρόνια ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα της μάρκας, αποτελώντας τον “μικρό” της εκπρόσωπο στα οχήματα SUV. Θέλοντας να ενδυναμώσει ακόμη περισσότερο τη θέση του στην κατηγορία, τo γαλλικό μοντέλο συνδυάζει για πρώτη φορά την ισχυρότερη έκδοση του 3κύλινδρου βενζινοκινητήρα 1.2 Puretech ισχύος 130 ίππων, με αυτόματο κιβώτιο EAT6, σε ένα “πακέτο” που ποντάρει και στο ελκυστικό κόστος κτήσης του.

Οικεία εικόνα

Το “ψηλωμένο” αδελφάκι του Citroen C3, ξεχώρισε από την αρχή καθώς η εξωτερική του εμφάνιση ταιριάζει πλήρως με την ανανεωμένη, δυναμικού χαρακτήρα, προσωπικότητα της γαλλικής εταιρείας. Οι μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης, καθώς προσφέρεται σε πλειάδα χρωματικών επιλογών και διχρωμία αμαξώματος, ήταν εξαρχής ανάμεσα στα στοιχεία που προσέλκυσαν το κοινό. Παράλληλα, η απόσταση 178 χιλιοστών από το έδαφος και οι μπάρες οροφής, προσφέρουν την αναμενόμενη “δυναμική” εικόνα SUV.

Citroen C3 Airocross 130 EAT6 Interior

Περνώντας στο εσωτερικό, οι Γάλλοι στόχευσαν στην ευρυχωρία, κάτι που στην πράξη επιτεύχθηκε. Η καμπίνα μπορεί να φιλοξενήσει χωρίς παραχωρήσεις 5 επιβάτες, ενώ στο εμπρός μέρος, ο χώρος για το κεφάλι οδηγού και συνοδηγού είναι παραπάνω από επαρκής. Η θέση του οδηγού είναι πρακτική, προσφέροντας καλή ορατότητα στο δρόμο, ενώ τα καθίσματα όλων των επιβατών είναι ιδιαίτερα άνετα. Ταυτόχρονα, ο χειρισμός της οθόνης αφής 7 ιντσών, από όπου γίνεται ο έλεγχος των συστημάτων ήχου, συνδεσιμότητας και κλιματισμού, είναι εύκολος. Λόγω του μινιμαλιστικού σχεδιασμού, τα κουμπιά έχουν μειωθεί, με άμεσο αποτέλεσμα την ανάγκη μιας επιπλέον κίνησης για ενεργοποίηση του κλιματισμού μέσω της οθόνης, η αποφυγή της οποίας θα ήταν ευπρόσδεκτη. Στην προσπάθεια επίτευξης της μέγιστης ευρυχωρίας, έχουν γίνει παραχωρήσεις σε λεπτομέρειες που αφορούν στην καμπίνα, όπως για παράδειγμα στο χώρο που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας ή στις ποτηροθήκες, που έχουν μικρότερο μέγεθος σε σύγκριση με άλλα μοντέλα της κατηγορίας.

Citroen C3 Airocross 130 EAT6 - Boot

Πάντως, η πρακτικότητα και η χωρητικότητα αποσκευών του Citroen C3 Aircross βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο, με απτά παραδείγματα τα συρόμενα πίσω καθίσματα -κατά 1/3 και 2/3- που εξυπηρετούν ιδιαίτερα σε περίπτωση εκδρομών, καθώς και την απόλυτα ικανοποιητική χωρητικότητα αποσκευών, που είναι 410 λίτρα και φτάνει έως τα 1.289 λίτρα αν πέσουν πλήρως τα καθίσματα. Όσον αφορά το σύστημα infotainment, η σύνδεση με smartphone είναι απλή και χρηστική, ενώ το αυτοκίνητο διαθέτει και δυνατότητα ασύρματης φόρτισης κινητού τηλεφώνου.

Citroen C3 Aircross 130 EAT6

Ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου

Μπορεί ο 3κύλινδρος και απόλυτα επιτυχημένος κινητήρας βενζίνης 1.2 Puretech του Groupe PSA σε έκδοση 130 ίππων, όπως και το αυτόματο κιβώτιο EAT6 να είναι γνωστά, ωστόσο συνδυάζονται για πρώτη φορά υπό τη... σκέπη του Citroen C3 Aircross. Μάλιστα, το υπερτροφοδοτούμενο κινητήριο σύνολο έχει δεχθεί τις περιποιήσεις των Γάλλων μηχανικών, ώστε να συμμορφώνεται με τις πιο πρόσφατες προδιαγραφές Euro 6.3, για μείωση κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων.

Citroen C3 Aircross 130 EAT6

Οδηγώντας το Citroen C3 Aircross, η ποιότητα του κινητήρα στην έκδοση ισχύος 130 ίππων, που αποδίδει ροπή 230 Nm από τις 1.750 σ.α.λ., βρίσκεται στα γνωστά υψηλά επίπεδα που έχουμε συνηθίσει. Κύριο χαρακτηριστικό είναι η ζωντάνια, αφού χάρη και στην παρουσία τούρμπο, το σύνολο «αρπάζει» με το πάτημα του γκαζιού από τις 2.000 σ.α.λ. Από την άλλη, οι αλλαγές σχέσεων στο αυτόματο 6άρι κιβώτιο γίνονται ομαλά, ενώ η σχετικά μακριά κλιμάκωση έχει επιλεχθεί με βασικό γνώμονα την άνεση, και όχι τις απόλυτες επιδόσεις (0-100 σε 10,3 δλ., τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα). Αντίστοιχα ομαλή είναι και η λειτουργία του κιβωτίου εφόσον ο οδηγός επιλέξει τη χειροκίνητη ρύθμιση, καθώς η απόκριση στις αλλαγές σχέσεων είναι άμεση. Συνοψίζοντας, η λειτουργία του συνδυασμού κινητήρα-κιβωτίου, που βρέθηκε στο επίκεντρο της δοκιμής μας, είναι αρμονική, καθώς το σύνολο διαθέτει σε κάθε στιγμή την κατάλληλη σχέση και την απαιτούμενη ροπή, για κίνηση τόσο με μεγαλύτερες ταχύτητες, όπως στην περίπτωση εθνικής ή περιφερειακής οδού, όσο και με μικρότερες, εντός πόλης.

Citroen C3 Aircross 130 EAT6

Στο επίκεντρο η άνεση

Από τα πρώτα μέτρα συνύπαρξης με το Citroen C3 Aircross, είναι φανερό πως οι επιλογές των ανθρώπων της γαλλικής μάρκας έγιναν με βασικό γνώμονα την άνεση. Σε αυτό το πλαίσιο, έχουν υιοθετηθεί μαλακές ρυθμίσεις στην ανάρτηση, γεγονός που συνεπάγεται κάποιες επιπλέον κλίσεις στο αμάξωμα, ενώ το τιμόνι είναι μεν ελαφρύ, όμως αν τα χιλιόμετρα στο κοντέρ ανέβουν, δεν προσφέρει απόλυτη αμεσότητα. Τα παραπάνω, σε καμιά περίπτωση δεν αναιρούν την εμπιστοσύνη που νιώθει ο οδηγός πίσω από το τιμόνι του C3 Aircross, ωστόσο είναι ενδεικτικές του χαρακτήρα του αυτοκινήτου, μειώνοντας τις όποιες διαθέσεις για πιο σβέλτη οδήγηση.

Citroen C3 Aircross 130 EAT6

Αν στην άσφαλτο τα περιθώρια αύξησης της διασκέδασης φαντάζουν μειωμένα, δε συμβαίνει το ίδιο για το χώμα, χάρη στο σύστημα Grip Control. Ο λόγος για το γνωστό προηγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, ο έλεγχος του οποίου γίνεται από έναν περιστροφικό διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, κάτω από την οθόνη αφής. Μέσω αυτού, ο οδηγός επιλέγει ρυθμίσεις για κίνηση σε χιόνι, λάσπη, άμμο, νορμάλ οδόστρωμα, ενώ μπορεί και να απενεργοποιήσει το ESP για ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα.

Πράγματι, το Grip Control που συνδυάζεται με Hill Descent Assist, προσδίδει εμπιστοσύνη και καθιστά την κίνηση σε περιβάλλον μειωμένης πρόσφυσης διασκεδαστική και καθόλου αγχωτική για τον οδηγό, πάντα τηρουμένων των αναλογιών. Η ισχύς του συνόλου βγαίνει σωστά στο δρόμο, ενώ το σύστημα διεύθυνσης φροντίζει παρέχει στον οδηγό σωστή αίσθηση αναφορικά με την πρόσφυση και τη δυναμική κατάσταση του αμαξώματος. Στη θετική εικόνα της συνολικής οδικής συμπεριφοράς συνεισφέρει και η απόδοση των φρένων, τα οποία αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω, τη στιγμή που οι μεγάλοι τροχοί (215-50/R17) παίζουν θετικά το δικό τους ρόλο στην απορρόφηση των ανωμαλιών του οδοστρώματος, που ειδικά στην περίπτωση της χώρα μας, είναι πολλές.

Citroen C3 Aircross 130 EAT6

Το Citroen C3 Aircross στην έκδοση Shine που οδηγήσαμε, διέθετε πλειάδα προηγμένων τεχνολογικών συστημάτων σε επίπεδο συνδεσιμότητας ή υποβοήθησης οδηγού. Στα πρώτα, συγκαταλέγονται τα συστήματα τρισδιάστατης πλοήγησης καθώς και την κάμερα οπισθοπορείας, η οποία είναι ιδιαίτερα χρήσιμη εντός πόλης. Όσον αφορά σε τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης οδηγού, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε πλειάδα εξ αυτών, όπως σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, έξυπνο σύστημα προσαρμογής ταχύτητας, σύστημα ειδοποίησης ξεκούρασης οδηγού κ.α.

Εν κατακλείδι, το Citroen C3 Aircross 1.2 Puretech 130 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο EAT6 αποτελεί μια πλήρη, από κάθε άποψη, πρόταση σε μια ανταγωνιστική κατηγορία, χάρη στα “all around” χαρακτηριστικά του. Οι επαρκείς εξωτερικές του διαστάσεις και το άνετο εσωτερικό, πλαισιώνονται στην έκδοση που οδηγήσαμε, από τον γνωστό κινητήρα-διαμάντι του Groupe PSA στην ισχυρότερη εκδοχή του και ένα αποτελεσματικό κιβώτιο ταχυτήτων.

Σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της συνολικής εικόνας παίζει και η τιμή του Citroen C3 Aircross 1.2 Puretech 130 ΕΑΤ6, που ορίζεται στα 22.425 ευρώ, καθιστώντας το σε μια από τις πλέον ελκυστικές προτάσεις της αγοράς, σε αυτό το επίπεδο ισχύος και με αυτόματο κιβώτιο.

Citroen C3 Aircross 130 EAT6

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.199 κ.εκ. ΚΥΛΙΝΔΡΟΙ: 3 ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 130 ίπποι/5.500 σ.α.λ. ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 230 Nm/1.750 σ.α.λ. ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 6 σχέσεων ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα Μακφέρσον / Ημιάκαμπτος άξονας TΡΟΧΟΙ: 215-50/R17 ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.154x1.824x1.597 χλστ. ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.604 ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 410 λίτρα 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10,3 δλ. ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 195 χλμ./ώρα ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 9 λίτρα/100 χλμ. ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 114 γρ./χλμ.  ΤΙΜΗ: 22.425 ευρώ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΛΗΣ

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου