top icon
Δοκιμές

VW Pοlo 1.0 TSI BlueMotion 95 PS

Πρόκειται για το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που συνδυάζει την τεχνολογία BlueMotion με κινητήρα TSI, και μάλιστα 1,0 λίτρου.

ΞΕΧΑΣΤΕ τον 1.2 TSI, αφού σιγά σιγά θα εξαφανιστεί από όλη την γκάμα του VW Group. Η νέα εποχή περιλαμβάνει, ως αντικαταστάτη του, έναν κινητήρα 999 κ.εκ., ο οποίος όμως αποδίδει επιπλέον 5 ίππους από τον απερχόμενο και υπόσχεται αρκετά καλύτερη κατανάλωση. Έχοντας στα χέρια μας το Polo με το νέο 3κύλινδρο σύνολο, προσπαθούμε να φανταστούμε πώς θα διαμορφωθούν οι ισορροπίες στο ανταγωνιστικό πεδίο των υπερτροφοδοτούμενων συνόλων χαμηλού κυβισμού.

Η έκδοση BlueMotion της δοκιμής μας υπόσχεται χαμηλότερη κατανάλωση και φιλική προς το περιβάλλον συμπεριφορά, χάρη σε βελτιώσεις τόσο στον κινητήρα όσο και στους τομείς της μετάδοσης και της αεροδυναμικής. Κάτω από το καπό του κόκκινου Polo, λοιπόν, βρίσκεται ο νέος αλουμινένιος κινητήρας 1.0L TSI με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, ο οποίος αποδίδει 95 ίππους και 160 Nm ροπής μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. Ο συγκεκριμένος είναι 15 κιλά ελαφρύτερος και 13% πιο οικονομικός από τον απερχόμενο 1.2 TSI των 90 ίππων.

Τι γίνεται όμως με το σημαντικότατο τομέα της κατανάλωσης; Τα 4,1 λίτρα/100 χλμ. και τα μόλις 94 γρ./χλμ. CO2 που ανακοινώνει η VW αποτελούν από τις χαμηλότερες τιμές παγκοσμίως σε αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης, ενώ είναι το μοναδικό βενζινοκίνητο αυτοκίνητο στην κατηγορία που προσφέρεται και με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG), με εκπομπές ρύπων CO2 κάτω από 100 γρ./χλμ. Στο «δικό μας» αυτοκίνητο, το κιβώτιό του ήταν μηχανικό 5 σχέσεων, με μακρύτερες σχέσεις για λόγους οικονομίας, εν συγκρίσει με το 1.2, εκτός από την 1η και τη 2η. Σε κάθε περίπτωση, θεωρούμε ότι ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων θα του ταίριαζε περισσότερο. Στη διάρκεια της δοκιμής η μέση κατανάλωσή του κυμάνθηκε στα 7 λίτρα/100 χλμ., μια ικανοποιητική επίδοση, αν και όχι συγκρίσιμη με ενός αυτοκινήτου ντίζελ.

Στον τομέα των επιδόσεων, το εργοστάσιο αναφέρει ότι το περίφημο «0-100» πραγματοποιείται μέσα σε 10,5 δλ. και η τελική του ταχύτητα ανέρχεται στα 191 χλμ./ώρα. Στην πράξη, στις μετρήσεις επιτάχυνσης στο Ακραίφνιο χρειάστηκε 11,2 δλ. από στάση, όταν το 1.2 TSI των 90 ίππων απαιτούσε 11 δλ. Οι αντίστοιχες επιδόσεις για το Fiesta 1.0 με τους 100 ίππους είναι 11,1 δλ. και 12,3 για το 1.000άρι Corsa των 90 ίππων.

Παρ’ ότι κάτω από τις 1.800 στροφές στην πόλη ο κινητήρας δείχνει κάπως νεκρός, στις ρεπρίζ διαπρέπει, καθώς το Polo όχι μόνο αποδεικνύεται ταχύτερο του 1.2 TSI, αλλά και διατηρεί ένα μικρό προβάδισμα έναντι του Fiesta, όπως επίσης -στις περισσότερες περιπτώσεις- και απέναντι στο Corsa, παρ’ ότι το τελευταίο διαθέτει κιβώτιο 6 σχέσεων. Σε γενικές γραμμές θα έλεγε κανείς ότι η μετάβαση από τον 1.2 TSI στο νέο σύνολο των 1.000 κ.εκ. αποδεικνύεται επιτυχημένη.

Το νέο Polo TSI BlueMotion διατίθεται με πλήρες επίπεδο εξοπλισμού ακόμα και στη βασική του έκδοση και με τιμή εκκίνησης για το 3θυρο αμάξωμα 14.000 ευρώ (14.630 ευρώ για το 5θυρο). Οι αντίστοιχες τιμές για τις εκδόσεις με DSG είναι 15.560 και 16.190 ευρώ._ 4T

Οι μεσαίες στροφές είναι το δυνατό του σημείο, και εκεί σε κάνει να ξεχνάς ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα 1.000αράκι, ακόμα και αν μιλάμε για την κατηγορία των σουπερμίνι.

VW POLO 1.0 TSI BlueMotion 95 PS

ΥΠΕΡ/ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ/ΧΑΜΗΛΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ/ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ

ΚΑΤΑ/ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΙΣ ΧΑΜΗΛΕΣ ΣΤΡΟΦΕΣ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΛΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ