top icon
Επικαιρότητα

25 χρόνια Porsche Boxster

Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά σύγχρονα μοντέλα της Porsche, η Boxster, συμπληρώνει 25 χρόνια σταδιοδρομίας και η γερμανική μάρκα, το γιορτάζει αναλόγως.

Η Porsche πραγματοποίησε μια διαδικτυακή παρουσίαση με αφορμή τα 25χρονα της Boxster, ενός αυτοκινήτου που παρουσιάστηκε σε μια  δύσκολη οικονομική περίοδο για τη γερμανική εταιρεία. Την εποχή εκείνη ένα από τα προβλήματα είχε να κάνει με το γεγονός ότι το κοινό δεν μπορούσε να αξιολογήσει το βάθος της εξέλιξης που υπήρχε πίσω από κάθε νέα γενιά της 911, γι αυτό και η εταιρεία χρειαζόταν επειγόντως να εμπλουτίσει τη γκάμα της με ένα μοντέλο που θα της προσέφερε μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους.

Η βασική διαφορά θα εντοπιζόταν στο κεντρικό κομμάτι του αμαξώματος. Απορρίφθηκε αμέσως η σκέψη για μια συρρικνωμένη εκδοχή της 911 καθώς το κοινό θα το εκλάμβανε σαν μια εκδοχή του εμβληματικού μοντέλου και όχι σαν κάτι εντελώς νέο. Το πρωτότυπο παρουσιάστηκε στην έκθεση του Ντιτρόιτ, καθώς στις ΗΠΑ διοχευτευόταν το 60% της παραγωγής. Η υποδοχή του κοινού και του Τύπου ήταν τόσο θερμή, έτσι που αμέσως δόθηκε το πράσινο φως για την παραγωγή…

Porsche Boxster 986

Έτσι, λίγο μετά από τα μέσα της δεκαετίας του ’90, η Porsche αποφάσισε να κοιτάξει το μέλλον, στρέφοντας το βλέμμα στο ένδοξο παρελθόν της. Με τα αυτοκίνητα roadster να αυξάνουν -τότε- τη δημοτικότητά τους, οι Γερμανοί παρουσίασαν την Boxster, ένα μοντέλο που από πλευράς αμαξώματος και σχεδιασμού, είχε ως πηγή έμπνευσης παλαιότερες Porsche όπως οι 356 Cabriolet, Speedster και 550 Spyder.

Σήμερα, έχουμε φτάσει αισίως στις 4 γενιές Porsche Boxster, που προφανώς με το πέρασμα των χρόνων, έχουν διαφοροποιηθεί και με βάση τις ανάγκες κάθε εποχής. Με αφορμή τη συμπλήρωση 25 ετών από τη δημιουργία της πρώτης γενιάς Porsche Boxster, επιχειρούμε μια αναδρομή, ώστε να διαπιστώσουμε πόσο άλλαξε το προσιτό για τα οικονομικά δεδομένα της μάρκας, γερμανικό roadster, που για μια περίοδο υπήρξε το πιο δημοφιλές από πλευράς συνολικών πωλήσεων, οι οποίες αργότερα ξεπεράστηκαν από την Porsche Cayenne.

Porsche Boxster 986

1η γενιά: Αρχή με την 986

Η πρώτη γενιά της Porsche Boxster (σύνθεση από τις λέξεις boxer, λόγω του κινητήρα, και roadster), είχε τον κωδικό 986 και άρχισε να παράγεται το 1996, ενώ στην αγορά βρέθηκε έναν χρόνο αργότερα. Η νέα τότε, διθέσια Boxster, έγινε το πρώτο μοντέλο της Porsche με υδρόψυκτο κινητήρα που δεν είχε τοποθετηθεί εμπρός, αλλά στο κέντρο. Επιπλέον, διέθετε 6 κυλίνδρους και είχε χωρητικότητα 2,5 λίτρων (2.480 κ.εκ.), αποδίδοντας ισχύ 204 ίππων και ροπή 245 Nm. Από πλευράς μετάδοσης, η Porsche Boxster 986 είχε κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ εξοπλιζόταν τόσο με μηχανικό, όσο και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Tiptronic S. Στην πρώτη περίπτωση, οι επιδόσεις ήταν ελαφρώς καλύτερες, αφού η τελική ταχύτητα ήταν 240 χλμ./ώρα (έναντι 235 χλμ./ώρα της Tiptronic) και η επιτάχυνση 0-100, ερχόταν σε 6,9” (έναντι 7,6”).

Porsche Boxster 986

Μέχρι την ολοκλήρωση του κύκλου της πρώτης γενιάς, που έγινε το 2004, ακολούθησαν δύο ανανεώσεις για την Porsche Boxster 986. Αρχικά, οι μεγαλύτερες διαφοροποιήσεις αφορούσαν την αύξηση της χωρητικότητας του κινητήρα στα 2,7 λίτρα και της ισχύος στους 220 ίππους, καθώς και τη δημιουργία μιας πιο σπορτίφ έκδοσης S, με κινητήρα 3,2 λίτρων και ισχύ 252 ίππων. Στην τελευταία “φάση” πριν την πλήρη ανανέωση, η Porsche Boxster 986 είχε φτάσει σε ισχύ 228 (απλή) και 260 ίππων (έκδοση S), αντίστοιχα.

Το 2004, παρουσιάστηκε σε περιορισμένο αριθμό μόλις 1953 αντιτύπων, η ειδική έκδοση Porsche Boxster S 550 Spyder, που διέθετε το γνωστό κινητήρα της Boxster S, αποδίδοντας ισχύ 266 ίππων και έχοντας ίδιες επιδόσεις με το “αδελφάκι” της.

Porsche Boxster 987

2η γενιά: Η ώρα της ανανέωσης και η έλευση της Cayman

Η δεύτερη γενιά της Porsche Boxster παρουσιάστηκε το 2005 και έφερε τον κωδικό 987. Οι αλλαγές σε σύγκριση με την πρώτη γενιά δεν ήταν μεγάλες, είτε αυτό αφορούσε στην εμφάνιση είτε στα τεχνικά χαρακτηριστικά. Από πλευράς απόδοσης, οι κινητήρες των εκδόσεων Boxster και Boxster S παρέμειναν ίδιοι (2,7 και 3,2 λίτρα), αποδίδοντας βελτιωμένη ισχύ 240 (από 228) και 280 (από 260) ίππων αντίστοιχα. Η συγκεκριμένη, ήταν η τελευταία γενιά της Porsche Boxster, με υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης.

Ακόμη ένα σημαντικό στοιχείο, ήταν πως από το 2006, η Boxster απέκτησε και coupe αδελφάκι, την Cayman, μια επιτυχημένη εκδοχή που έχει διατηρηθεί μέχρι σήμερα, η οποία προσφέρεται σε αντίστοιχες εκδόσεις.

Porsche Boxster 987

Η πρώτη ανανέωση εντός της δεύτερης γενιάς ήρθε το 2007, με την ισχύ της Boxster να είναι πια 245 ίπποι, ενώ στις επιλογές εντάχθηκε και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Ο κινητήρας της Boxster S έφτασε στα 3,4 λίτρα (3.387 κ.εκ.), αποδίδοντας ισχύ 295 ίππων. Έναν χρόνο αργότερα, παρουσιάστηκε και η Boxster S RS 60 Spyder, που παράχθηκε σε μόλις 1960 αντίτυπα και ήταν το πιο δυνατό μοντέλο της γκάμας. Διέθετε τον ίδιο κινητήρα με την S, ωστόσο απέδιδε 303 ίππους και διαθέτοντας, εκτός από αυτόματο και χειροκίνητο 5άρι, έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Εν έτει 2009, η Porsche Boxster απέκτησε κινητήρα χωρητικότητας 2,9 λίτρων και απόδοσης 255 ίππων, ενώ οι εκδόσεις S και S Spyder έφτασαν στους 310 και 320 ίππους, χάρη σε κινητήρα 3,4 λίτρων. Σε όλες τις περιπτώσεις, τα μοντέλα απέκτησαν αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. 

Porsche Boxster 981

3η γενιά: Η πιο βραχύβια Boxster

Κάπως έτσι φτάσαμε στο 2012, όταν και παρουσιάστηκε η 3η γενιά της Porsche Boxster, έχοντας κωδικό 981. Αυτή η γενιά διήρκεσε μέχρι το 2016, ούσα η πλέον βραχύβια του μοντέλου. Ο κινητήρας της “απλής” Boxster “μίκρυνε” στα 2,7 λίτρα, ωστόσο η ισχύς σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, αυξήθηκε κατά 10 ίππους, φτάνοντας στους 265. Τα κινητήρια σύνολα των Boxster S και Spyder -που παρουσιάστηκε το 2015- δεν άλλαξαν, με την S να παρουσιάζει μικρή αύξηση στους 320 ίππους.

Porsche Boxster 981

Στο μεταξύ, το 2014 είχε παρουσιαστεί η Porsche Boxster GTS, που εφοδιαζόταν με τον κινητήρα των S και Spyder, αποδίδοντας 330 ίππους. Στο μεταξύ, από πλευράς επιδόσεων, η επιτάχυνση 0-100 γινόταν σε 4,9” (με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων) ή 5” (με χειροκίνητο κιβώτιο), ενώ η τελική ταχύτητα ήταν 279 και 281 χλμ./ώρα αντίστοιχα.

Porsche Boxster 987

4η γενιά: Φτάνοντας στο παρόν

Έχοντας μετονομαστεί σε 718 Boxster-Cayman, προς τιμήν του μοντέλου της Porsche που κέρδισε αγώνες όπως οι 24 Ώρες του Le Mans ή το Targa Florio,  η 4η γενιά παρουσιάστηκε το 2016 και συνεχίζει να βρίσκεται στην παραγωγή. Με νέο κωδικό 982, η Boxster συνέχισε στο δρόμο του downsizing, με τα κινητήρια σύνολα να γίνονται πιο συμπαγή, αποκτώντας διάταξη 4 κυλίνδρων εν σειρά και τούρμπο. Αρχικά, στην παραγωγή βρέθηκαν οι 718 Boxster και Boxster S, με κινητήρες 2 (1.988 κ.εκ.) και 2,5 λίτρων (2.497 κ.εκ.), ισχύος 300 και 350 ίππων αντίστοιχα. Από πλευράς επιδόσεων, οι δύο εκδόσεις -που διατίθενται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη- παρουσιάζουν επιτάχυνση 0-100 χλμ. σε 4,9 και 4,2”, ενώ η τελική τους ταχύτητα είναι 275 και 285 χλμ./ώρα αντίστοιχα.

Το 2018, παρουσιάστηκε η Porsche 718 Boxster GTS, μια βελτιωμένη έκδοση της έκδοσης S, με ισχύ 366 ίππων, ροπή 430 (έναντι 420) Nm, επιτάχυνση 0-100 σε 4,3” και τελική ταχύτητα 290 χλμ./ώρα.

Από το 2019, στην παραγωγή βρίσκονται οι Porsche 718 Boxster T, Spyder και GTS 4.0. Η πρώτη έκδοση, είναι ουσιαστικά η συνέχεια της 718 , ενώ οι Spyder και GTS 4.0, αποτέλεσαν μια επιστροφή στους 6 κυλίνδρους. Η Spyder είναι η πιο δυνατή έκδοση της γκάμας, αφού αποδίδει 420 ίππους (η GTS έχει ισχύ 400 ίππων), ενώ έχει επιτάχυνση 0-100 σε 3,9 (με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη) ή 4,4” (με χειροκίνητο 6άρι), ενώ η τελική της ταχύτητα είναι 300 και 301 χλμ. αντίστοιχα.

Porsche Boxster 982

Οι πωλήσεις της Porsche Boxster:

986: 164.874 (1997-2005)

987: 79.039 (2005-2011)

981: 54.374 (2011-2016)

982: 45.655 (2016-2019)

Σύνολο: 343.942 πωλήσεις έως το τέλος του 2019   

Φυσικά, όταν αναφερόμαστε σε μοντέλα της Porsche, όπως εν προκειμένω συμβαίνει για τις Boxster και Cayman, οι τεχνικές προδιαγραφές περνούν σε δεύτερη μοίρα, αφού η οδική συμπεριφορά, οι ρυθμίσεις και συνολικά, η αίσθηση πίσω από το τιμόνι ενός τέτοιου αυτοκινήτου, είναι το στοιχείο που κάνει τη διαφορά.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ