top icon
Επικαιρότητα

61η Έκθεση Φρανκφούρτης

Τα concept cars και τα νέα μοντέλα που εντυπωσίασαν στην γερμανική πόλη

Παρά την οικονομική κρίση, η αυτοκινητοβιομηχανία αντιστέκεται. Ο παλμός της ακούστηκε «δυνατός» το Σεπτέμβριο στη Φρανκφούρτη, στο μεγαλύτερο γεγονός των τεσσάρων τροχών σε παγκόσμιο επίπεδο που προσδιορίζει το παρόν και το μέλλον της. Τι συνέβη λοιπόν στη Φρανκφούρτη; Κατ’ αρχάς, η δεύτερη πράξη στην ανανέωση της μικρής κατηγορίας (που, όπως όλα δείχνουν, μεγαλώνει), με την παρουσίαση τριών από τους κυριότερους εκπροσώπους της, Fiat Grande Punto, Toyota Yaris και Renault Clio. Από την άλλη πλευρά, φάνηκε χαρακτηριστικά ότι μια από τις πιο δυνατές τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας που παίρνει διαστάσεις ανάλογες του… τυφώνα Κατρίνα ονομάζεται SUV. Δεν είναι μόνο οι επίσημες παρουσιάσεις των Toyota RAV4, Suzuki Grand Vitara που αποτέλεσαν τις δυνατότερες παρουσίες της κατηγορίας, αλλά και η πλειονότητα των πρωτοτύπων που διαπραγματεύονται το θέμα «αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου» που δείχνει ότι η κατηγορία έχει μέλλον: το Daihatsu D-Compact (βλ. νέο Terios), το Egeus, το Antara, το Multi S και άλλα ακόμη. Φυσικά, υπήρχαν και πολλές σημαντικές παρουσίες όπως η Porsche Cayman, το Honda Civic, αρκετά κουπέ και κάμπριο (VW EOS, Opel Astra Τwin top, Volvo C70), ενώ πρέπει να σημειωθεί η παρουσία τριών αυτοκινητοβιομηχανιών από την Κίνα.

Audi Q7

Το γνωστό μας πρωτότυπο «Pikes Peak», που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην διεθνή έκθεση αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ τον Ιανουάριο του 2003, μετεξελίχθηκε πλέον σε μοντέλο παραγωγής κι ύστερα από εξαντλητικές δοκιμές θα συμπεριληφθεί στη γκάμα της Αudi ως το πρώτο της SUV, με την κωδική ονομασία «Q7». 25 χρόνια πια στη «συνταγή Quattro» και με κορυφαία τεχνογνωσία, η εταιρεία εξοπλίζει το αυτοκίνητο με την τελευταία γενιά του διαφορικού Τorsen, από το οποίο μεταδίδεται η τετρακίνηση. Το Q7 θα είναι ένα όχημα επιδόσεων, καθώς εφοδιάζεται με δύο ισχυρούς κινητήρες (TDI 3 λίτρων–233 ίπποι, FSI 4.2 λίτρων–350 ίπποι), που θα συνεργάζονται με το tiptronic κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων. Όπως είναι επόμενο, ένα τόσο ανταγωνιστικό νέο μέλος στην κατηγορία των SUV οχημάτων, δεν θα μπορούσε παρά να έχει άκρως δυναμική εμφάνιση, όπως μπορεί κανείς να παρατηρήσει στις φωτογραφίες που παραθέτουμε. Oι τροχοί των 18 ιντσών συμπληρώνουν την εντυπωσιακή εικόνα του αυτοκινήτου, που ανάμεσα στις διαδρομές των δοκιμών του συμπεριέλαβε και την δημοφιλή αμερικανική ανάβαση του Pikes Peak. Όσον αφορά στον εξοπλισμό, υπάρχουν τα πάντα: ηχοσυστήματα προηγμένης τεχνολογίας, φωτογραφική μηχανή, bluetooth, σύστημα καθόδου λόφων και ραντάρ παίρνουν θέση ανάμεσα σε αυτά. Οι πρώτες παραγγελίες του αυτοκινήτου από τους ενδιαφερομένους θα ξεκινήσουν στα μέσα του Σεπτέμβρη, ενώ οι πρώτες παραδόσεις θα πραγματοποιηθούν στο διάστημα Ιανουαρίου–Μαρτίου 2006. Η τιμή της βασικής έκδοσης, δηλαδή του τρίλιτρου Q7, θα αγγίζει στη χώρα παραγωγής του τα 49.000 ευρώ.

Audi A4 Cabriolet

Η Αudi συνεχίζει την παράδοση που έχει δημιουργήσει με τα convertible μοντέλα της, παρουσιάζοντας το νέο Α4 Cabriolet. Το αυτοκίνητο, που θα ξεκινήσει να διατίθεται το πρώτο τρίμηνο του 2006, είναι φυσικά όμορφο και ακολουθεί δυναμική, σύγχρονη σχεδίαση. Το Α4 Cabriolet θα εφοδιάζεται με τέσσερις τύπους κινητήρων, εκ των οποίων οι τρείς θα είναι βενζίνης: 4κύλινδρος «1.8Τ» με ισχύ 163 ίππων, 4κύλινδρος «2.0 ΤFSI» απόδοσης 200 ίππων, «3.2 V6 FSI» των 255 ίππων. Ο diesel κινητήρας του αυτοκινήτου είναι ο «3.0 TDI», που αποδίδει σε ισχύ 233 ίππους. Ο τελευταίος έχει αναβαθμιστεί, φθάνοντας σε αυτή την τιμή από τους 204 ίππους. Τα κιβώτια ταχυτήτων που θα χρησιμοποιεί το νέο μοντέλο είναι τα γνωστά μας χειροκίνητα των πέντε και έξι σχέσεων, καθώς και το αυτόματο tiptronic των έξι σχέσεων. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν μεγαλύτερων διαστάσεων φρένα –σε σχέση με τον προκάτοχο- καθώς και τροχοί μεγέθους 16, 17 και 18 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση. Συστήματα όπως η τελευταία γενιά Electronic Stability Programme (ESP) και Hydraulic Fading Compensation (HFC) αποτελούν μέρος της «προίκας» του νέου Audi A4 Cabriolet.

BMW Z4 Coupe

Παρά το ότι παρουσιάστηκε από την BMW ως πρωτότυπο, η εμφάνιση της Z4 Coupe προμηνύει ότι η μέρα που το εντυπωσιακό μοντέλο θα φτάσει τη γραμμή παραγωγής δε βρίσκεται μακριά. Η προσθήκη της οροφής όχι μόνο δε χάλασε τις γραμμές της ανοιχτής έκδοσης, αντιθέτως δημιούργησε ένα εξαιρετικά αρμονικό σύνολο.

Chevrolet Aveo sedan

Με μεγαλύτερες διαστάσεις από το Kalos sedan έρχεται στις εκθέσεις της Chevrolet το νέο Aveo sedan, που θα εφοδιάζεται με κινητήρα βενζίνης 1.5 λίτρων. Ένα μικρό spoiler στον πίσω προφυλακτήρα και οι ζάντες 15 ιντσών είναι το μόνα sport στοιχεία που έχει το αυτοκίνητο. Σημαντικές διαφορές σε σχέση με το Αveo υπάρχουν στον διάκοσμο του αυτοκινήτου, αφού έχουν χρησιμοποιηθεί μαλακότερα υλικά κι οι χρωματισμοί τους προσφέρουν μια ξεχωριστή αίσθηση. Το καινούργιο ηχοσύστημα στην κεντρική κονσόλα κάνει το εσωτερικό του Aveo sedan να δείχνει πιο όμορφο και εργονομικό.

Daihatsu D-Compact

To «D-Compact 4×4» που θα δούμε σε λίγες ημέρες στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, θα είναι πιθανότητα ο αντικαταστάτης του ιδιαίτερα δημοφιλούς στη χώρα μας Τerios. Όπως μπορεί κανείς να διαπιστώσει βλέποντας τη φωτογραφία, το νέο μοντέλο μοιάζει έτοιμο πια για την μαζική παραγωγή του. Κατάλληλο για τις «τετριμμένες» καθημερινές δραστηριότητες και μετακινήσεις το νέο SUV θα ανταγωνιστεί σε εκτός δρόμου δυνατότητας τα υπάρχοντα ανάλογα μοντέλα της αγοράς, εφοδιασμένο με κινητήρα 1.5 λίτρων.

Fiat Grande Punto

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε επίσημα η ιταλική εταιρεία το «Grande Punto» θα ξεκινήσει να διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά τον Σεπτέμβριο, ενώ στις προθέσεις του δεν είναι να «συνταξιοδοτήσει» το υπάρχον Punto, που θα συνεχίσει κανονικά να παράγεται. Εξωτερικά, αυτό που τονίζει το αυτοκίνητο στην σχεδίασή του, είναι οι «επιθετικές» του γραμμές. Στο καπό ξεχωρίζουν δύο μικρά «νεύρα» που φθάνουν στο άνω μέρος της μάσκας. Σε αυτήν διακρίνεται στο κέντρο το λογότυπο της εταιρείας, ενώ ο προφυλακτήρας συμπεριλαμβάνει τους προβολείς ομίχλης και την εισαγωγή του αέρα. Στο οπίσθιο μέρος η Fiat διατήρησε και στο «Grande Punto» την φιλοσοφία της «κάθετης τοποθέτησης» των φωτιστικών του σωμάτων. Το νέο μοντέλο θα εφοδιάζεται με δυο βενζινοκινητήρες, έναν 8βάλβιδο 1.2 λίτρων με ισχύ 65 ίππων και έναν 8βάλβιδο, 1.4 λίτρων με απόδοση 77 ίππων. Επίσης, θα εξοπλίζεται και με τέσσερις πετρελαιοκινητήρες: τον 1.3 MultiJet (75 ίπποι), τον 1.3 MultiJet με τουρμπίνα μεταβλητής διαμέτρου (90 ίπποι) και τον 1.9 MultiJet (120-130 ίπποι).

Ford Iosis

Μια ακόμη έκπληξη έρχεται από την Ford, ύστερα από το concept car «SAV» που είδαμε στη Γενεύη κι ακούει στο όνομα «Iosis». Τόπος δράσης αυτή τη φορά είναι η διεθνής έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, στην οποία ο μεγάλος κατασκευαστής δίνει το «δείγμα γραφής» της επόμενης γενιάς των ευρωπαϊκών μοντέλων του. Ένα δείγμα πολύ εντυπωσιακό, από όσο μπορεί κανείς να διακρίνει στις πρώτες φωτογραφίες που δόθηκαν στη δημοσιότητα. Θα λέγαμε ίσως πως υποψιαζόμαστε και ποιανού μοντέλου «προάγγελος» είναι το Iosis, αλλά ας είμαστε και λίγο επιφυλακτικοί προς το παρόν. Το βέβαιο είναι πως η στρατηγική σχεδιασμού αυτοκινήτων που έχει ξεκινήσει η Ford από το 1998, αρχής γενομένης από το Focus, συνεχίζει να βρίσκεται σε πάρα πολύ καλό δρόμο, οδηγώντας την εταιρεία σε νέα εποχή. Το Iosis ολοκληρώθηκε από την ομάδα σχεδιασμού της Ford Europe, με επικεφαλής του προγράμματος τον Μάρτιν Σμιθ. Περισσότερα στοιχεία, σχετικά με τον κινητήρα και τα λοιπά τεχνικά χαρακτηριστικά του, δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστά.

Honda Civic

Εξωτερικά το νέο Civic ελάχιστα διαφέρει από το πρωτότυπο που παρουσιάστηκε στη Γενεύη. Κύριο χαρακτηριστικό μπροστά αποτελεί η μάσκα που σχηματίζει ένα οπτικά ενιαίο σύνολο με τα φωτιστικά σώματα. Παρά το ότι κόντρα στο ρεύμα το νέο Civic έχει μικρότερο μήκος από τον προκάτοχό του, οι χώροι των επιβατών δεν έχουν επηρεαστεί από αυτή την εξέλιξη. Αντίθετα λόγο του σημαντικά αυξημένου πλάτους (+65 χλστ.) τρεις επιβάτες θα βολευτούν στο πίσω κάθισμα με μικρότερες παραχωρήσεις σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο. Τα πίσω καθίσματα έχουν δανειστεί τη βασική τους αρχιτεκτονική από το Jazz. Το σημαντικό πλεονέκτημα που έχουν είναι ότι αναδιπλώνονται με μία κίνηση, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα να αναδιπλωθεί μόνο η βάση τους με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένας πολύ πρακτικός αποθηκευτικός χώρος στην καμπίνα των επιβατών. Ο χώρος αποσκευών είναι αρκετά ευρύχωρος με την χωρητικότητα του να φτάνει τα 485 λίτρα στην περίπτωση που επιλεχθεί το κιτ επισκευής ελαστικού. Αντίθετα με το σχεδιαστικό κομμάτι στον τομέα των αναρτήσεων οι μηχανικοί της Honda ακολούθησαν περισσότερο συμβατικές λύσεις. Μπροστά επιλέχθηκε η λύση των γόνατων Μακ Φέρσον, ενώ πίσω τοποθετήθηκε ένας ημιάκαμπτος άξονας. Όσο αναφορά τα κινητήρια σύνολα οι αγοραστές θα έχουν να επιλέξουν μεταξύ δύο κινητήρων βενζίνης (1400κ.εκ –83 ίπποι, 1800 κ.εκ.–140 ίπποι) και έναν υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα τεχνολογίας common rail 2.2 λίτρων απόδοσης 140 ίππων.

Jaguar XK

Το σπορ πρωτότυπο που είδαμε τον Ιανουάριο στην έκθεση του Ντιτρόιτ είναι πια έτοιμο να μπεί στην παραγωγή και η Jaguar το παρουσιάζει επίσημα, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Όπως τα στελέχη της είχαν δηλώσει και τότε, το νέο μοντέλο «εκδηλώνει τις πραγματικές προθέσεις της εταιρείας». Η νέα Jaguar XK εξοπλίζεται με τον κινητήρα V8 των 4.2 λίτρων, που αποδίδει 298 ίππους και με το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων, επιταχύνει από στάση ως τα 100 χιλιόμετρα την ώρα σε 5,9 δευτερόλεπτα. Το αυτοκίνητο αναπτύσσει ηλεκτρονικά περιοριζόμενη ανώτατη ταχύτητα 250 χλμ/ώρα. Ο κινητήρας είναι φυσικά προδιαγραφών EURO IV, για μειωμένη εκπομπή ρύπων στην ατμόσφαιρα, ενώ και τα στάνταρτ ασφαλείας είναι υψηλότατα: σύστημα ανίχνευσης για αποφυγή πιθανής σύγκρουσης, ψηφιακά ABS και ενισχυμένο σύστημα φρένων «Sevrotronic 2», που δοκιμάστηκε εξαντλητικά από τους μηχανικούς της Jaguar στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ. Στις αρχές του 2006 η βρετανική εταιρεία θα παρουσιάσει και την cabrio «εκδοχή» της XK. Η νέα Jaguar XK θα είναι διαθέσιμη στην παγκόσμια αγορά από τις αρχές του επόμενου έτους.

Jeep Compass

Με το Compass η αμερικανική εταιρεία δείχνει, μέσω ενός πρωτοτύπου, τις προθέσεις της να εισέλθει δυναμικά στις μικρότερες κατηγορίες των οχημάτων ελευθέρου χρόνου. Η εξευρωπαϊσμένη αισθητική και το όνομα Jeep αποτελούν σημαντικά όπλα σε μια κατηγορία όπου μέχρι στιγμής οι Ιάπωνες κατασκευαστές κατέχουν τη μερίδα του λέοντος.

KIA Magentis

Με το νέο «Magentis» η ΚΙΑ θα εκπροσωπηθεί στην «κλάση» των μεσαίων επιβατικών αυτοκινήτων (κατηγορία D). Το τετράθυρο Magentis δημιουργήθηκε στα σχεδιαστήρια της κορεατικής εταιρείας κι ακολουθεί τις τάσεις ανανέωσης, που εδώ και λίγα χρόνια επικρατούν στις τάξεις της κι έφεραν στα διεθνή αυτοκινητιστικά δεδομένα μοντέλα παραγωγής όπως τα Cerato, Sorento, Picanto, Sportage, Carens και Rio. Η γκάμα του «Μagentis» θα διατίθεται στην Ευρώπη και με τους νέους δίλιτρους κινητήρες diesel της εταιρείας.

KIA MultiS

Μπορεί για την ώρα να είναι απλώς ένα πρωτότυπο, όμως η αισθητική τού όμορφου crossover δείχνει ότι οι σχεδιαστές της KIA είναι στο σωστό δρόμο για να δημιουργήσουν ένα όχημα που θα κοιτάει στα μάτια τούς Ευρωπαίους αντιπάλους.

Mazda Sassou

Μικρό, ελαφρύ, τρίθυρο και με υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο κινητήρα του ενός λίτρου («MZR DISI», Direct Injection Spark Ignition) θα είναι το πρωτότυπο που θα μας παρουσιάσει η Μazda στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Το ομολογουμένως περίεργο όνομά του –κάτι που μας έχει συνηθίσει η ιαπωνική εταιρεία, όσον αφορά στα πρωτότυπά της- προέρχεται από τον ιδιωματισμό «sa-so», που ελεύθερα μεταφράζεται ως «μικρό & ελαφρύ». Το αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί στις εγκαταστάσεις της Μazda στη Φρανκφούρτη και μας δίνει μια εικόνα για το πώς βλέπουν οι άνθρωποι που εργάζονται σε αυτήν τα μελλοντικά μοντέλα της κατηγορίας Β. Εκτός του Sassou η εταιρεία θα εκθέσει στο περίπτερό της και ήδη γνωστές μας κατασκευές. Μεταξύ άλλων το Crossport, το Μazda2 facelift, την τρίτη γενιά MX-5, το υψηλών επιδόσεων Mazda 6MPS και το Mazda6 facelift.

Mercedes ML 63 AMG

Το πραγματικά νέο στη διεθνή έκθεση της Φρανκφούρτης είναι ο ατμοσφαιρικός V8 κινητήρας, που εξοπλίζει την ανανεωμένη έκδοση «ΜL 63 AMG». Mε την κωδική ονομασία «Μ 156 Ε 63» και με χωρητικότητα 6.3 λίτρων, έχει εξελιχθεί από την Μercedes –AMG και «καταγράφει» ισχύ 510 ίππων στις 6.300 σ.α.λ. Έτσι λοιπόν, σε σύγκριση με την «ML 55», η «ML 63» διαθέτει κατά 30% αυξημένες επιδόσεις, στοχεύοντας άμεσα στον άτυπο τίτλο του ισχυρότερου off–road οχήματος παραγωγής, αφού είναι σε θέση να φθάσει τα 100 χλμ/ώρα από στάση μέσα σε 5 μόλις δευτερόλεπτα. Η ανώτατη ταχύτητά της περιορίζεται βέβαια ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα. Ο κινητήρας του αυτοκινήτου συνεργάζεται με το ήδη γνωστό μας αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων επτά σχέσεων «7G-TRONIC». Aντίστοιχα με ένα αγωνιστικό των Grand Prix, η επιλογή σχέσεων στην «ML 63 AMG», μπορεί να μεταβληθεί άμεσα, από τα μπουτόν που «κατοικοεδρεύουν» στο τιμόνι. Το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο στην διεθνή αγορά από το δεύτερο τρίμηνο του επόμενου έτους.

Mercedes S Class

Μεγαλύτερες διαστάσεις από την προκάτοχό της και πλουσιότερος εξοπλισμός σε σχέση με αυτήν, με «αιχμή του δόρατος» το νέο σύστημα ασφάλειας «Pre –Safe», είναι τα κυριότερα χαρακτηριστικά της νέας «S Class» που η Μercedes θα παρουσιάσει επίσημα τον ερχόμενο Σεπτέμβριο στη Φρανκφούρτη. Όσον αφορά στο σύστημα «Pre -Safe», αυτό διαθέτει την δυνατότητα –διά των συχνοτήτων ραντάρ που έχουν εγκατασταθεί στο όχημα- να ανιχνεύει την κίνηση του προπορευόμενου αυτοκινήτου και να κάνει ακόμη ταχύτερη την αντίδραση της Μercedes σε ενδεχόμενη απότομη επιβράδυνση του οδηγού της. Εκτός των άλλων, τα καθίσματα μετακινούνται προς την κατεύθυνση που υπόσχεται μεγαλύτερη ασφάλεια, τα πίσω παράθυρα κλείνουν αυτομάτως με την επιβράδυνση και αυξάνονται σε διαστάσεις τα προσκέφαλα των καθισμάτων. Η σειρά των κινητήρων της νέας Mercedes S Class αποτελείται από τέσσερα μηχανικά σύνολα: 3.5 λίτρων ισχύος 272 ίππων, 8κύλινδρο με απόδοση 388 ίππων που θα εξοπλίζει την «S 500», ενώ οι βενζινοκινητήρες θα συμπληρωθούν με την παρουσίαση της «S 600» των 517 ίππων. Επίσης, στις επιλογές των υποψηφίων αγοραστών του αυτοκινήτου θα προστεθεί και ένας diesel κινητήρας.

Mercedes Vision R 63 AMG

O νέος V8 κινητήρας των 6.3 λίτρων της ΑΜG δεν θα κάνει την εμφάνισή του στην Φρανκφούρτη, εφαρμοσμένος μόνο στην ML, αλλά και στην Vision R. Το γερμανικό «αστέρι» θα ανεβάσει έτσι κατακόρυφα τις εντυπώσεις από τα νέα του μοντέλα, αφού με τον ισχυρότατο αυτό κινητήρα των 510 ίππων η νεότατη ακόμη Vision R μετατρέπεται σε «ανήμερο θηρίο»: 5 δευτερόλεπτα είναι αρκετά για να αναπτύξει το αυτοκίνητο την ταχύτητα των 100 χιλιομέτρων την ώρα από στάση, ενώ η ανώτατη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χιλιόμετρα την ώρα. Ο κινητήρας συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Speedshift που έχει εξελίξει η AMG, με την δυνατότητα επίσης αλλαγής σχέσεων από το τιμόνι, όπως στα μονοθέσια της Formula 1. Φυσιολογικά για το επίπεδο του αυτοκινήτου είναι και τα υπόλοιπα τεχνολογικά «καλούδια» που το χαρακτηρίζουν, όπως η αερανάρτηση και το Adaptive Damping System.

Mini Concept

Με την ευκαιρία της επετείου της παρουσίασης του Mini Traveller πριν από 45 χρόνια, η Mini παρουσίασε ένα πρωτότυπο που μεταφέρει τη φιλοσοφία του ιστορικού μοντέλου στον 21ο αιώνα. Το σημαντικότερο στοιχείο είναι ότι πίσω από τις όμορφες λεπτομέρειες και το εντυπωσιακό εσωτερικό κρύβονται οι γραμμές του μοντέλου που θα αντικαταστήσει το αυτοκίνητο που αναβίωσε το θρύλο του Ισιγόνη.

Mitsubishi Concept Sportback

Η ιαπωνική εταιρεία παρουσίασε το πρωτότυπο «Concept -Sportback», του οποίου το πάτωμα θα χρησιμοποιηθεί σαν βάση για τα επόμενα μεσαία μοντέλα της Mitsubishi, ενώ αποτελεί και τον προάγγελο του επόμενου Lancer παραγωγής. Η Μitsubishi θα καταδείξει πιθανά με αυτό τις σχεδιαστικές τάσεις που θα επικρατήσουν στις «τάξεις» της τα αμέσως επόμενα χρόνια και τη μορφή που μπορεί να έχει τότε ένα 5θέσιο «sports hatchback» μοντέλο παραγωγής.

Nissan Micra C+C

Το 2+2 θέσεων Micra cc δεν έχει διαφοροποιηθεί σημαντικά σε σύγκριση με το πρωτότυπο που είδαμε στην διεθνή έκθεση της «Πόλης του Φωτός» το 2002, ενώ είναι χαμηλότερο (κατά 110 χλστ.) και με μεγαλύτερο μήκος (κατά 90 χλστ.) από την έκδοση hatchback. Από τα πιο βασικά χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου είναι η ηλεκτρικά αναδιπλούμενη γυάλινη οροφή του, η οποία είναι γυάλινη και απαιτεί χρόνο 22 δευτερολέπτων για να αναδιπλωθεί. Ο διαθέσιμος χώρος για τις αποσκευές ανέρχεται στα 426 λίτρα, ενώ όταν η οροφή αναδιπλώνεται αυτός περιορίζεται στα 221 λίτρα. Οι κινητήρες που θα εξοπλίζουν το μοντέλο είναι δύο: ένας 1.400 κ.εκ. & ισχύος 88 ίππων και ένας 1.600 κ.εκ. με απόδοση 110 ίππων.

Νissan Note

Στην αγορά της χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου το αυτοκίνητο, που έκανε την πρώτη του εμφάνιση ως πρωτότυπο τον περασμένο Σεπτέμβρη στην διεθνή έκθεση αυτοκινήτου των Παρισίων, είναι ήδη γνωστό. Από την άνοιξη του 2006 θα είναι πλέον διαθέσιμο και στην ευρωπαϊκή αγορά. Το μεταξόνιό του έχει συνολικό μήκος 2.600 χιλιοστά, είναι δηλαδή μακρύτερο από το VW Golf, ενώ το μήκος του είναι 3.990 χιλιοστά. Τέσσερις τύποι κινητήρων προβλέπονται για το Nissan Note: δύο βενζίνης (1.4 λίτρων, 88 ίππων –1.6 λίτρων, 110 ίππων) και δύο diesel 1.5 λίτρων (68 και 86 ίππων).

Opel Astra Twin Top

Στην σειρά των κινητήρων του αυτοκινήτου υπάρχουν τέσσερις βενζινοκινητήρες οι οποίοι διαθέτουν ισχύ από 105 έως και 200 ίππους, αλλά και ένας diesel απόδοσης 150 ίππων. Ο κορυφαίος κινητήρας (ο δίλιτρος Ecotec Turbo) υπόσχεται πολύ καλές επιδόσεις και ανώτατη ταχύτητα 220 χιλιόμετρα την ώρα. Το πολύ αξιόλογο σύστημα «Safetec» της Opel, που συνδυάζει παθητική και ενεργητική ασφάλεια, δεν ήταν δυνατό να λείπει από το Twin Top. Πίσω από τα καθίσματα υπάρχουν Roll Bars τα οποία τίθενται σε λειτουργία όταν η οροφή είναι ανοιχτή. Στο ενδεχόμενο ανατροπής του αυτοκινήτου, αυτά σηκώνονται αυτόματα στο ανάλογο ύψος, ούτως ώστε τα κεφάλια του οδηγού και του συνοδηγού να προστατευθούν. Η παραγωγή του «Twin Top» θα ξεκινήσει στις αρχές του επόμενου χρόνου στο Βέλγιο και θα μοιράζεται την ίδια «αλυσίδα» με τις εκδόσεις GTC και sedan.

Οpel Vectra OPC

6κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 2.8 λίτρων, 255 ίπποι και 260 χιλιόμετρα τελικής ταχύτητας: αυτή είναι η «ταυτότητα» του Opel Vectra OPC, που είδαμε στη Φρανκφούρτη. Στα χαρακτηριστικά του αλουμινένιου μοτέρ συμπεριλαμβάνεται και ο μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, ενώ οι επιδόσεις του μοντέλου υπόσχονται πως τα 100 km/h από στάση καλύπτονται σε μόλις 7 δευτερόλεπτα. Το πλαίσιο του Vectra OPC έχει εφοδιασθεί με την εξελιγμένη γενιά του συστήματος Continuous Damping Control (CDC), που μειώνει τις ταλαντώσεις του αμαξώματος ακόμη περισσότερο. «Επεμβάσεις» υπάρχουν και στα φρένα, καθώς οι δίσκοι έχουν αντικατασταθεί με άλλους, διαμέτρου 345mm εμπρός και 292mm πίσω, βελτιώνοντας την ασφάλεια του αυτοκινήτου και προσφέροντας καλύτερη αίσθηση στην επιβράδυνση. Οι ζάντες είναι 18 ιντσών, με το αναγνωρίσιμο σχέδιο όλων των OPC μοντέλων. Στο οπίσθιο μέρος, οι απολήξεις των δύο εξατμίσεων έχουν τραπεζοειδές σχήμα. Στο εσωτερικό υπάρχουν τα bucket καθίσματα της Recaro, τα χαρακτηριστικά όργανα που έχουν μόνο τα OPC και το πολύ «αθλητικό» δερμάτινο τιμόνι.

Peugeot 20Cup

Σχεδιασμένο από το «Peugeot Style Centre» το «20Cup» είναι ένα roadster με τρείς τροχούς και σίγουρα θα εντυπωσιάσει πολλούς από όσους θα επισκεφτούν το 61ο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Παράλληλα, το πρωτότυπο αποτελεί και μια «φόρμουλα» εφαρμογών της μελλοντικής τεχνολογίας, που ενδεχόμενα θα ακολουθήσει η γαλλική εταιρεία για άλλα –περισσότερο συμβατικά- μοντέλα παραγωγής της. Συνδυάζοντας «τεχνικές» αυτοκινήτου και μοτοσικλέτας, το διθέσιο «20Cup» είναι το πρώτο χειροπιαστό παράδειγμα της συνεργασίας του group PSA με την BMW. Διαθέτει κινητήρα 170 ίππων, με χωρητικότητα που δεν μας είναι ακόμα γνωστή, ενώ συνεργάζεται με κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων και δυνατότητα επιλογής τους από το τιμόνι.

Peugeot 407 Coupe

To αυτοκίνητο σχεδιάστηκε από το «Peugeot Style Centre» και η αισθητική του θυμίζει το επίσης πολύ όμορφο «406 coupe». Ωστόσο οι designers της εταιρείας του έχουν προσδώσει πολλά νέα σχεδιαστικά στοιχεία στα οποία ξεχωρίζουν τα σπορ στοιχεία της ευμεγέθους μάσκας, οι αεραγωγοί κάτω από τα εμπρός φωτιστικά σώματα και οι «καμπύλες» που ακολουθήθηκαν στο πίσω μέρος. Επίσης, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι οι διαφορές που έχει το 407 Coupe από το πρωτότυπο «Πρόλογος» που είδαμε στη Γενεύη είναι ελάχιστες κι όσες υπάρχουν, το ομορφαίνουν ακόμη περισσότερο σε σύγκριση με εκείνο. Τo αυτοκίνητο θα εξοπλίζεται με δύο βενζινοκινητήρες: ένας 2.2 λίτρων με 16 βαλβίδες και ισχύ 160 ίππων και ένας 3.0 λίτρων V6 24βάλβιδος, που αποδίδει 211 ίππους. Θα υπάρχει ακόμη και ένας κινητήρας Diesel 2.7 λίτρων, V6 24βάλβιδος, απόδοσης 205 ίππων. Όλοι οι κινητήρες θα συνεργάζονται με κιβώτιο έξι σχέσεων χειροκίνητο ή αυτόματο. Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια, ενώ η πίσω είναι πολλαπλών συνδέσμων. Τα επίπεδα της ενεργητικής ασφάλειας είναι υψηλά, καθώς στον βασικό εξοπλισμό του 407 Coupe περιλαμβάνονται τα συστήματα ABS, ESP, TCS, όπως και επτά αερόσακοι.

Porsche Cayman S

Tο σπορ διθέσιο, βασισμένο στην σειρά «Boxster», θα εφοδιάζεται με 6κύλινδρο κινητήρα των 3.4 λίτρων που αποδίδει 295 ίππους. Η τελική ταχύτητα της «Cayman S» είναι 275 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ επιταχύνει από στάση ως τα 100 χλμ/ώρα σε 5.4 δευτερόλεπτα. Ο κινητήρας συνεργάζεται με κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων, ενώ θα υπάρχει και η επιλογή του αυτόματου πέντε σχέσεων «Τiptronic S». To νέο όνομα στην γκάμα της Porsche θα «τοποθετηθεί» ανάμεσα στην «Boxster» και στην «911». Η βασική τιμή του αυτοκινήτου αναμένεται να ξεπερνά ελάχιστα τα 50.000 ευρώ.

Renault Egeus

Ένα ακόμη τολμηρό πρωτότυπο αντίκρυσαν όσοι επισκέφτηκαν το περίπτερο της γαλλικής εταιρείας στη Φρανκφούρτη, καθώς η Renault έχει πλέον δημιουργήσει «παράδοση» τέτοιων παρουσιών σε κάθε μεγάλη έκθεση. Το concept SUV Egeus δείχνει να έχει σχεδιαστική «συγγένεια» με τo αρχαιότερό του πρωτότυπο «Fluence» και φυσικά διαθέτει ίχνη coupe προσωπικότητας, πολυτελή στοιχεία και κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Εφοδιάζεται με τον τρίλιτρο V6 diesel (προδιαγραφών Euro 4) κινητήρα των 250 ίππων, ο οποίος συνεργάζεται στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων επτά σχέσεων. Τα νεωτεριστικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν κάθε πρωτότυπο δε λείπουν φυσικά ούτε από το Εgeus, αν και ως τέτοιο δε μπορεί πια να λογίζεται το σύστημα δορυφορικής πλοήγησης, με το οποίο το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο. Διάχυτος είναι όμως ο νεωτερισμός του στη διάταξη των εσωτερικών χώρων και στη σχεδίασή τους, που δίνουν την αίσθηση πως το concept παρά τον όγκο του κάθε ελαφρά επάνω στους μεγέθους 22 ιντσών τροχούς του.

Skoda Octavia5 RS

Στην νεότερη ιστορία της τσέχικης εταιρείας, ο χαρακτηρισμός RS επανεμφανίστηκε στις γρήγορες εκδόσεις των Octavia, για να εμφανιστεί τέλος και στα Fabia. Η έκδοση RS του Octavia, είχε μεγάλη επιτυχία στην Ευρώπη, σεντάν και στέισιον, αλλά και στην χώρα μας, στην πρώτη έκδοση. Έτσι, ήταν αδύνατο να μην παρουσιαστεί έκδοση RS και στην νέα Octavia 5. Από την πρώτη ματιά, το σύνολο είναι ελκυστικό. Χωρίς να φωνάζει για την ταυτότητα του, είναι σίγουρα δυναμικό. Οι απαλές γραμμές του αμαξώματος, συνδυάζονται αρμονικά με τους διαφοροποιημένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, τα μαρσπιέ, η διακριτική αεροτομή στο πίσω μέρος, και οι ζάντες αλουμινίου με τις πράσινες (!) δαγκάνες, συνθέτουν μία επιθετική, αλλά και σε καμία περίπτωση κραυγαλέα, εμφάνιση για το Octavia RS. Η σημαντικότερη αλλαγή του Octavia, αυτή που του αλλάζει χαρακτήρα, είναι η μεταμόσχευση καρδιάς. Και φυσικά αναφερόμαστε στον κινητήρα «κίνηση ματ» του γκρουπ VW TFSI, ο οποίος βρήκε θέση και στο Octavia, με απόδοση 200 ίππων, αλλάζει πλήρως τον χαρακτήρα του σεντάν Skoda.

Toyota Endo

Σχεδιασμένο στο ευρωπαϊκό κέντρο της εταιρείας, το Endo αποτελεί άλλη μια πρόταση που φιλοδοξεί να δώσει λύση στα αυξημένα κυκλοφοριακά προβλήματα των μεγάλων πόλεων. Με μήκος μόλις 3 μέτρα μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερα άτομα, ενώ τα δύο μπροστινά καθίσματα μπορούν να μετακινηθούν προς όλες τις κατευθύνσεις, διευκολύνοντας την πρόσβαση στις πίσω θέσεις.

Toyota RAV4

Με σαφώς περισσότερες καμπύλες από τον πρόγονό του, το νέο RAV4 παρουσιάζεται μάλλον πιο συντηρητικό σε σύγκριση με το παρελθόν. Από την άλλη, το εσωτερικό δείχνει αρκετά πιο προχωρημένο, ενώ η ποιότητα είναι απλώς εξαιρετική. Έχει αυξηθεί το μήκος κατά 145 χλστ. και το μεταξόνιο κατά 70 χλστ. Ωστόσο, οι επιβάτες δε φαίνεται να έχουν στη διάθεσή τους σημαντικά μεγαλύτερη άνεση χώρου σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Αντιθέτως, οι αποσκευές… ταξιδεύουν πλέον με μεγαλύτερη άνεση, αφού ο διαθέσιμος χώρος έχει αυξηθεί από τα 400 στα 450 λίτρα. Αυτό που μπορούμε να πούμε προς το παρόν είναι ότι η τετρακίνηση στο νέο RAV είναι πλέον ηλεκτρονικά ελεγχόμενη και μπορεί να μοιράσει τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες σε ποσοστό από 100/0 μέχρι 55/45 εμπρός/πίσω, αντίστοιχα. Η τρίτη γενιά έχει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών και βελτιωμένη ποιότητα κατασκευής. Θα εξαρτηθεί λοιπόν από την οδική συμπεριφορά του και την απόδοση του συστήματος τετρακίνησης στην άσφαλτο και στο χώμα.

Toyota Yaris

Το αυτοκίνητο που θα έχει την αποστολή να διαδεχθεί το δημοφιλέστατο Υaris, παρουσιάστηκε τον Ιανουάριο στην ιαπωνική αγορά με την ονομασία «Vitz». Μεγαλύτερο σε διαστάσεις και χώρο αποσκευών από τον προκάτοχό του, σχεδιαστικά φαίνεται επίσης αρκετά διαφοροποιημένο από αυτόν, καθώς στην εξωτερική του εμφάνιση υιοθετήθηκαν οι «ακμές» στον προφυλακτήρα και την μάσκα, που παραπέμπει στα μεγαλύτερα μοντέλα της εταιρείας. Αλλαγμένα αισθητικά είναι και τα φωτιστικά σώματα, ενώ ακμές διατρέχουν τις δύο πλάγιες επιφάνειες του αυτοκινήτου. Το νέο μοντέλο εφοδιάζεται με τρεις κινητήρες 1.0 λίτρου (71 ίπποι), 1.3 λίτρων (87 ίπποι) και 1.5 λίτρων TS (110 ίπποι). Tην επόμενη χρονιά, η γκάμα της δεύτερης γενιάς Υaris θα εμπλουτιστεί με μια έκδοση 1.8 λίτρων και απόδοσης 140 ίππων. Και στις χώρες όπου επιτρέπεται η πετρελαιοκίνηση στα μεγάλα αστικά κέντρα, θα υπάρχει διαθέσιμη και η diesel έκδοση των 1.5 λίτρων (75 ίπποι). Η δεύτερη γενιά του ιαπωνικού «μικρού» θα είναι διαθέσιμη στην ευρωπαϊκή ήπειρο τους τελευταίους μήνες του 2005. (Διαστάσεις: μεταξόνιο 2.46 μέτρα, μήκος 3.75 μέτρα, πλάτος 1.70 μέτρα, ύψος 1,52 μέτρα, χώρος αποσκευών 275 λίτρα).

Volvo C70

Οι πρώτες φωτογραφίες του νέου coupe -cabriolet μοντέλου της Volvo, όταν δόθηκαν στη δημοσιότητα, έδειξαν ένα σύγχρονης σχεδίασης αυτοκίνητο, με άνετους χώρους και ισχυρούς κινητήρες: η σειρά των μηχανικών συνόλων που αναλαμβάνουν την κίνηση του νέου μοντέλου συμπεριλαμβάνει δύο 5κύλινδρους κινητήρες, έναν 2.4 λίτρων «ατμοσφαιρικό» ισχύος 140 και 170 ίππων και έναν turbo «T5» των 2.5 λίτρων με απόδοση 220 ίππων. H επάνοδος του «C70» στο club των coupe–cabriolet αυτοκινήτων πραγματοποιήθηκε στη Φρανκφούρτη, ενώ οι πωλήσεις του θα αρχίσουν μέσα στο πρώτο εξάμηνο του επόμενου χρόνου. Υιοθετώντας τις διεθνώς επικρατούσες τάσεις, η σουηδική εταιρεία εφοδίασε το νέο C70 με σκληρή αναδιπλούμενη μεταλλική οροφή, που αποτελείται από τρία «κομμάτια», τα οποία αποθηκεύονται στο χώρο αποσκευών με το πάτημα ενός κουμπιού.

VW Eοs

Βασισμένο στο πλαίσιο του νέου Jetta, το Eos θυμίζει σχεδιαστικά περισσότερο το Passat. Η συγκεκριμένη επιλογή δείχνει ότι οι άνθρωποι της γερμανικής εταιρείας θέλουν να τοποθετήσουν την πρότασή τους κάπου μεταξύ των μεσαίων και πολυτελών κάμπριο-κουπέ, διαχωρίζοντας το EOS από τα υπόλοιπα μοντέλα που έχουν κατακλύσει την αγορά. Το εσωτερικό αν και δε διεκδικεί βραβείο πρωτοτυπίας, είναι ποιοτικό και μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερα άτομα. Θα εφοδιάζεται με τέσσερις βενζινοκινητήρες απόδοσης από 115 έως 250 ίππων, ενώ αναμένεται να μπει στην παραγωγή την άνοιξη του 2006.

VW Golf R32

Η VW παρουσιάζει το ισχυρότερο Golf παραγωγής, με τα διακριτικά R32. Το αυτοκίνητο διαθέτει V6 κινητήρα 3.2 λίτρων, απόδοσης 250 ίππων, που υπόσχεται κορυφαίες επιδόσεις: για παράδειγμα, 6.2 μόλις δευτερόλεπτα είναι αρκετά για να αναπτύξει το νέο μοντέλο την ταχύτητα των 100 χιλιομέτρων την ώρα, από στάση. Μόνιμη τετρακίνηση 4ΜΟΤΙΟΝ και μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων –ή σειριακό DSG- είναι επίσης τα γοητευτικότερα από τα «καλούδια» που το συνοδεύουν. Το αμάξωμα του R32 διαθέτει έντονα χαρακτηριστικά που τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα του όπως μεγάλους αεραγωγούς εμπρός, διπλές απολήξεις εξάτμισης, χρωμιωμένη γρίλια και τροχούς 18 ιντσών. Υψηλότατο επίπεδο εξοπλισμού, μπάκετ καθίσματα, σπορ τιμόνι και πλήθος ηλεκτρονικών βοηθημάτων είναι φυσικά εκ των ουκ άνευ για το γερμανικό αυτοκίνητο. Ακόμη υπάρχει ένα νέο σύστημα επιβράδυνσης, με «δαγκάνες» γαλάζιου χρώματος και τεράστιους αεριζόμενους δίσκους, 345 εκατοστών εμπρός και 310 εκατοστών πίσω.

(Photos: AP, Aρχείο 4Τ)

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ