top icon
Επικαιρότητα

Αυξάνει την παραγωγή της η Ferrari;

Η διοικητική και όχι μόνο απαγκίστρωση της Ferrari από την αγκαλιά της νεοσύστατης Fiat Chrysler Automobiles σηματοδοτεί μια νέα εποχή για το cavallino rampante…

Η «νέα εποχή Ferrari» φέρνει για την πιο διάσημη αυτοκινητική μάρκα του πλανήτη μια σειρά από σημαντικές αλλαγές. Ανάμεσα σε αυτές, όπως σας είχαμε προϊδεάσει με παλαιότερη ανάρτησή μας, είναι και αυτή που αφορά στην πιθανή αύξηση της ετήσιας παραγωγής της από τις 7.000 μονάδες σε 9.000.

Αυτή τη φορά δεν πρόκειται για εικασία ή για κάποια φήμη που για μια ακόμα φορά κάνει το γύρο του διαδικτύου, αλλά για ένα ενδεχόμενο που, πλέον, έρχεται να επιβεβαιώσει –ποιος άλλος;- ο άνθρωπος που ελέγχει σήμερα τις τύχες της FCA και φυσικά της Ferrari.

Πιο συγκεκριμένα, ο Sergio Marchionne, μιλώντας στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, δήλωσε χαρακτηριστικά:

«Πρέπει να φτάσουμε εκεί [στις 9.000 μονάδες] και να δούμε αν η αγορά αντέχει περισσότερες από αυτές. Το 1947, ο ιδρυτής της Ferrari, είχε μια καθαρή άποψη στο θέμα του όγκου παραγωγής υποστηρίζοντας πως πρέπει να κατασκευάζεις ένα αυτοκίνητο λιγότερο απ’ ότι η ίδια η αγορά ζητά. Όσο τηρούμε αυτόν τον κανόνα, όλα θα είναι καλά».

Η αλήθεια είναι πως από τη στιγμή που η Ferrari «μπήκε» στο χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης, η μετοχή της έχασε πάνω από το 16% της αξίας της, γεγονός που αν μη τι άλλο ασκεί τεράστια πίεση στους μετόχους της Ferrari και ασφαλώς στον μεγάλο άνδρα της FCA, ο οποίος καλείται κάτω από τις συγκεκριμένες περιστάσεις να βρει τρόπο να «ανεβάσει» τις πωλήσεις των «κόκκινων». Και κατ΄ επέκταση, την κερδοφορία της μάρκας. Και τι καλύτερο από το να αυξήσει την παραγωγή της με… μελετημένα, όμως, βήματα!

Η αρχή της «νέας εποχής Ferrari» κρίνεται εν πολλοίς από την απόφαση του Marchionne να δώσει το τελικό «ΟΚ» ώστε να προχωρήσει ακόμα περισσότερο η εξέλιξη και φυσικά η παραγωγή μιας «μικρής» Ferrari. Της νέας Dino, δηλαδή, η οποία, με βάση τον υφιστάμενο σχεδιασμό, αναμένεται να ενταχθεί δυναμικά στη γκάμα της εταιρείας όχι νωρίτερα από το 2018 αποτελώντας το μοντέλο-πυλώνα που θα ανεβάσει τις πωλήσεις της πάνω από το άτυπο φράγμα των 9.000 μονάδων.

Η Dino θα «φορά» έναν 6κύλινδρο μετά από πολλά χρόνια κινητήρα «πατώντας» σε μια πλατφόρμα-πασπαρτού, πάνω στην οποία, ύστερα από τις δέουσες επεμβάσεις και τροποποιήσεις σε μεταξόνιο, μετατρόχια και μεγέθη, εν γένει, θα είναι εφικτό να βασιστούν όλα τα επερχόμενα νέα μοντέλα του ιταλικού «στάβλου». Αξιοποιώντας την «αλουμινένια» τεχνογνωσία της εταιρείας, το νέο αυτό πλαίσιο θα εξασφαλίζει μια μείωση του βάρους κατά 200 περίπου κιλά, ενώ ο εξαιρετικά «ευέλικτος» χώρος του κινητήρα, είτε αυτός βρίσκεται εμπρός, όπως συμβαίνει με την «ξεσκούφωτη» California, είτε στο κέντρο, θα μπορεί να φιλοξενήσει μηχανικά σύνολα με 6, 8 ή και 12 κυλίνδρους. Σύμφωνα με το σχεδιασμό της εταιρείας, μια τέτοια απόφαση θα έχει πολλά αλλά και προφανή, ασφαλώς, οφέλη, άμεσα συνδεδεμένα με τη μείωση του κόστους, την ταχύτητα στη γραμμή παραγωγής του Μαρανέλο και –γιατί όχι- στο πλήθος των διαθέσιμων μοντέλων.

Ο Marchionne, θέλοντας να προλάβει όλους όσοι θεωρούν πως μια κίνηση προς τα… κάτω θα ζημιώσει το πρεστίζ της μάρκας, ξεκαθαρίζει με κάθε ευκαιρία πως στόχος του ιδίου, αλλά και των δημιουργών της «μικρής Ferrari», ευθύς εξ αρχής θα είναι η δημιουργία ενός απόλυτα σπορτίφ αυτοκινήτου και επουδενί μιας «φθηνής» Ferrari. Τόσο σε τιμή, όσο και σε φιλοσοφία κατασκευής. Για το λόγο αυτό, ήδη οι μηχανικοί συνεργάζονται στενά με τους συναδέλφους τους από το αγωνιστικό τμήμα της F1 προκειμένου να εξελίξουν έναν κινητήρα-διαμάντι που, όπως ήδη ξεκαθαρίζουν, ουδεμία σχέση θα έχει με τον υπερτροφοδοτούμενο V6 της Giulia. Με χωρητικότητα 2,9 λίτρων, ο νέος, που θα τοποθετηθεί για πρώτη φορά στη νέα Dino, θα έχει περιεχόμενη γωνία 120(!) μοιρών, ούτως ώστε να «κατέβει» ακόμα περισσότερο το κέντρο βάρους. Χάρη στα πανάλαφρα υλικά του, αλλά και πολλούς ακόμη κρυφούς… άσσους των Ιταλών μηχανικών από το Μαρανέλο, η απόδοση του twin-turbo αυτού κινητήρα θα φτάνει «εύκολα» τα 600 άλογα και στις «ειδικές» παραλλαγές που θα ακολουθήσουν, τα 680. Σε ότι αφορά στο πλαίσιο, η… σχέση με την 488 GTB θα είναι μεν στενή, ωστόσο δε οι Ιταλοί σκοπεύουν να «κοντύνουν» τη νέα Dino κατά 120 χλστ. σε σχέση με την πρώτη, μειώνοντας συγχρόνως τόσο το ύψος, όσο και τους προβόλους της, εμπρός και πίσω. Από εκεί και πέρα, διαφορετικό μέγεθος θα διαθέτουν και οι τροχοί της, ενώ μεγάλες εκπλήξεις φαίνεται πως θα δούμε στον τομέα της σχεδίασης, μιας και οι Ιταλοί δε σκοπεύουν να παρουσιάσουν κάτι… ήπιο._X.A.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ