top icon
Επικαιρότητα

Crash-test της Honda για την προστασία των πεζών

H αυτοκινητοβιομηχανία της Honda, με μια σειρά από νέου τύπου προσομειώσεις πρόσκρουσης, προσπαθεί να βρεί τον τρόπο να μειώσει τις πιθανότητες τραυματισμού ή θανάτου ενός πεζού ύστερα από «δυσάρεστη επαφή» με κάποιο από τα αυτοκίνητά της. Aυτά που, προς το παρόν, έχει να προτείνει -και τα οποία συστηματικά δοκιμάζει- είναι τα εξής: «Mαλακές» αναρτήσεις στο εσωτερικό των φτερών του αυτοκινήτου, παρμπρίζ υψηλής ευθραυστότητας κι ευαισθησίας, ύπαρξη ελατηρίων κάτω από καπό κατασκευασμένα από λαμαρίνα ιδιαίτερης ευκαμπτότητας, ελαστικοί προφυλακτήρες που απορροφούν μέρος από την δύναμη της πρόσκρουσης. Oι ως τώρα δοκιμές έχουν δείξει πως η υιοθέτηση χρήσης εκτινασσόμενων καπό μειώνουν σημαντικά τις δυσάρεστες επιπτώσεις για τους ατυχήσαντες πεζούς, ωστόσο η υπόθεση προς το παρόν «κολλάει» στο γεγονός πως το κόστος ενός καπό με τέτοιες ιδιότητες είναι υψηλότερο στην κατασκευή και επισκευή του από κάποιο συμβατικό. Aυτός είναι και ο λόγος που το παράδειγμα της Honda δεν έχει βρεί ως τώρα μιμητές, που θα «προκύψουν» βέβαια αν θεσπιστούν από την Eυρωπαϊκή Eπιτροπή νέες στάνταρ προδιαγραφές ασφαλείας και προστασίας για τους πεζούς. Θα αναφέρουμε εδώ πως 7.000 περίπου πεζοί σκοτώνονται κάθε χρόνο σε τροχαία ατυχήματα, ενώ σε ένα ποσοστό θανάτων που φθάνει το 80% τα ατυχήματα αυτά γίνονται με ταχύτητες μικρότερες των 40 χλμ/ώρα.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ