top icon
Επικαιρότητα

Δυτική περιφερειακή λεωφόρος Υμηττού

Εγκαινιάστηκαν χθές το μεσημέρι παρουσία του πρωθυπουργού τα 8 από τα 13 χιλιόμετρα της περιφερειακής Υμηττού

Η Αττική Οδός μεγαλώνει, αφού από τις 3 Σεπτεμβρίου δόθηκε στην κυκλοφορία η περιφερειακή Υμηττού. Η Αττική Οδός ως γνωστόν αποτελεί μέρος του μεγάλου περιφερειακού δακτυλίου της Αθήνας και ένα από τα πιο σημαντικά έργα, που συμβάλλουν στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων του Λεκανοπεδίου. Πρόκειται για ένα κλειστό αυτοκινητόδρομο ταχείας κυκλοφορίας με πλήρη έλεγχο των προσβάσεων μέσω 26 ανισόπεδων κόμβων με τους κύριους οδικούς άξονες του λεκανοπεδίου. Το τμήμα που συνδέει την Ελευσίνα (στα δυτικά) με το Μαρκόπουλο (στα ανατολικά) σχηματίζει το βόρειο τμήμα του περιφερειακού δακτυλίου της Αθήνας μήκους 52 περίπου χιλιομέτρων (η ελεύθερη λεωφόρος Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων), ενώ το ανατολικό τμήμα του δακτυλίου σχηματίζεται από το τμήμα της δυτικής περιφερειακής λεωφόρου Υμηττού, που συνδέει την Καισαριανή με τον Σταυρό της Αγίας Παρασκευής, μήκους 13 περίπου χιλιομέτρων. Στην οριστική του μορφή ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού έχει συνολικό μήκος περί τα 65 χιλιόμετρα. Μέχρι σήμερα έχουν δοθεί στην κυκλοφορία περίπου 30 χιλιόμετρα, που συνδέουν την Εθνική Οδό στο ύψος της Μεταμόρφωσης με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και τα Μεσόγεια, εξυπηρετώντας περίπου 120.000 αυτοκίνητα ημερησίως.

Από σήμερα λοιπόν αρχίζει η πλήρης λειτουργία του μεγαλύτερου τμήματος της Περιφερειακής Υμηττού μήκους 8 περίπου χιλιομέτρων, που μαζί με τα ήδη λειτουργούντα 3 χιλιόμετρα θα συνθέσουν ένα από τα πλέον σύγχρονα τμήματα αυτοκινητοδρόμων που έχουν κατασκευασθεί στην Ευρώπη. Με τον άξονα αυτό παρακάμπτονται κορεσμένες οδικές αρτηρίες που οδηγούν στο κέντρο της πόλης, (Μεσογείων και Κηφισίας), εξυπηρετείται η προσέγγιση στις μεγάλες συγκοινωνιακές υποδομές (αεροδρόμιο) από και προς το κέντρο της Αθήνας αφού δεν αναμένονται τα συνήθη φαινόμενα κορεσμού της κυκλοφορίας. Επιτυγχάνεται η ταχεία σύνδεση όλων των Ανατολικών και Βορειανατολικών Προαστίων (Ζωγράφου, Ιλίσια, Βύρωνας, Καισαριανή, Παπάγου, Χολαργός, Αγ. Παρασκευή) και των Νοτιανατολικών Προαστίων (Ηλιούπολη, Αργυρούπολη, Ελληνικό) με το αεροδρόμιο και την Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας, ενώ εξυπηρετούνται και οι βόρειες και βορειοδυτικές περιοχές. Η Μεσογείων εκτιμάται ότι θα ανακουφισθεί σημαντικά λόγω της ύπαρξης μια νέας συγκοινωνιακής υποδομής παράλληλης με αυτήν ενώ και στην Κηφισίας αναμένεται βελτίωση, μια και τα νοτιοανατολικά προάστια θα βρουν ταχύτερη διαδρομή στην σύνδεσή τους με τους κύριους καθημερινούς πόλους έλξης για εργασία, όπως είναι οι περιοχές του Αμαρουσίου και των βορείων προαστίων.

Στο μεγαλύτερο μήκος της Περιφερειακής Υμηττού υπάρχουν τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση, με λωρίδες επιτάχυνσης και επιβράδυνσης στις περιοχές των κόμβων ενώ υπάρχει συχνή εναλλαγή με την χρήση σηράγγων. Έχουν κατασκευαστεί συνολικά 22 σήραγγες μήκους 5,5χλμ. (από 100μ ως 650μ η κάθε μία) και για τις δύο κατευθύνσεις του δρόμου.

Ανάλογα με το μήκος και είδος των σηράγγων ο εξοπλισμός που έχει εγκατασταθεί αφορά κάμερες κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης και αισθητήρες μέτρησης της κυκλοφορίας στο οδόστρωμα, εξαερισμό, ανιχνευτές μονοξειδίου άνθρακα και ορατότητας, πυροσβεστικές φωλιές, τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης κάθε 50 μέτρα μέσα στις σήραγγες σε όλο το μήκος του δρόμου, ενώ έχει επίσης εγκατασταθεί ειδική σηματοδότηση σήραγγας, ώστε να μπορεί να γίνεται διευθέτηση της κυκλοφορίας σε περίπτωση συμβάντων και να προβάλλονται αν απαιτούνται μειωμένα όρια ταχύτητας. Υπάρχουν εγκάρσιες διαβάσεις πεζών, διαβάσεις έκτακτης ανάγκης για αυτοκίνητα, πλήρης κάλυψη ραδιοεπικοινωνιών για την εταιρεία λειτουργίας και συντήρησης, αστυνομία, ΕΚΑΒ, πυροσβεστική ενώ επιπλέον υποστηρίζεται και η κινητή τηλεφωνία.

Σαν κλειστός αυτοκινητόδρομος ταχείας κυκλοφορίας σημαίνει ότι ο μοναδικός τρόπος για την σύνδεση του έργου με το λοιπό δίκτυο της πόλης γίνεται μέσω ανισόπεδων κόμβων, στους οποίους η πρόσβαση γίνεται μέσω σταθμών διοδίων, με τους οδηγούς να πληρώνουν μόνο μία φορά στην κάθε είσοδο τους στην Αττική Οδό. Στην περιφερειακή Υμηττού υπάρχουν πέντε κόμβοι για την πρόσβαση στο έργο, με στόχο πάντα η κίνηση των οχημάτων να είναι συνεχής και απρόσκοπτη. Οι είσοδοι γίνονται από ένα μετωπικό σταθμό και τέσσερις πλευρικούς.

Αναλυτικά οι είσοδοι είναι οι ακόλουθοι:

Κόμβος Κατεχάκη (Υ1)
Μετωπικός Σταθμός για σύνδεση με την Αθήνα μέσω της Λ. Κατεχάκη, Ζωγράφου, Καισαριανή, και τα υπόλοιπα νοτιοανατολικά προάστια.

Κόμβος Παπάγου (Υ2)
Πλευρικός Σταθμός για σύνδεση με Παπάγου μέσω της Οδού Αναστάσεως.

Κόμβος Δημοκρίτου (Υ3)
Πλευρικός Σταθμός για σύνδεση με Χολαργό μέσω της Οδού Νεαπόλεως.

Κόμβος Κλεισθένους (Υ4)
Πλευρικός Σταθμός για σύνδεση με την Αγ. Παρασκευή μέσω των οδών Γραβιάς –Τρικάλων.

Κόμβος Γλυκών Νερών (Υ6)
Πλευρικός Σταθμός για σύνδεση με τα Γλυκά Νερά, και την Λ. Λαυρίου.

Η σύνδεση με τον άξονα Ελευσίνας – Αεροδρομίου θα γίνεται μέσω του κόμβου που μελλοντικά θα κατευθύνει την περιφερειακή Υμηττού προς Ραφήνα. Τον Νοέμβριο αναμένεται να ολοκληρωθεί και η σύνδεση της Ελευσίνας με την Μεταμόρφωση ώστε πρακτικά μέχρι το τέλος του χρόνου να έχει ολοκληρωθεί σχεδόν όλο το Έργο (62 από τα 65 χλμ.). Την άνοιξη του 2004 θα ολοκληρωθεί και η σύνδεση του κόμβου της δουκίσης Πλακεντίας με την περιφερειακή Υμηττού, για την καλύτερη εξυπηρέτηση της κίνησης μεταξύ της Ελευσίνας και των Εθν. Οδών με την Λεωφόρο Κατεχάκη – Αλίμου –Καρέα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ