top icon
Επικαιρότητα

Αλλάζει μορφή η λεωφόρος Σουνίου

Αλλαγές με μόνιμο χαρακτήρα έρχονται στην λεωφόρο Σουνίου, σύμφωνα με ό,τι δείχνει το πρώτο μέρος της μελέτης για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας στην λεωφόρο Σουνίου.

Η Περιφέρεια Αττικής ενισχύει την οδική ασφάλεια επενδύοντας στον εκσυγχρονισμό του δικτύου της Αττικής και στην βελτίωση των υποδομών της. Σε αυτό το πλαίσιο υλοποιείται από το Σεπτέμβριο του 2022 η προγραμματική σύμβαση που υπογράφηκε από την Περιφέρεια Αττικής και τη Νέα Μητροπολιτική Αττική, για την μελέτη με τίτλο «Επεμβάσεις βελτίωσης της οδικής ασφάλειας σε υπολειπόμενες θέσεις της Εθνικής Οδού 91 στο τμήμα από Βάρκιζα έως Σούνιο». Σημειώνεται ότι αποτελεί σημαντική λεωφόρο για την νότια Αττική που στο μεγαλύτερο μήκος της διαπερνά αστικές ή αστικοποιημένες περιοχές ενώ παράλληλα το καλοκαίρι εξυπηρετεί μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο.

Το πρώτο μέρος της μελέτης έχει ολοκληρωθεί και εγκριθεί από την αρμόδια επιτροπή παρακολούθησης, δύο μήνες νωρίτερα από τον αρχικό προγραμματισμό, και αφορά στην καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης και τον προσδιορισμό των απαραίτητων παρεμβάσεων στην κίνηση των οχημάτων επί της Εθνικής Οδού 91 στο εξεταζόμενο τμήμα της, μήκους 31 χιλιομέτρων περίπου, που διέρχεται από την Βάρκιζα, το Λαγονήσι, την Σαρωνίδα, την Παλαιά Φώκαια και φτάνει ως τον οικισμό Θυμάρι. Για την καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης πραγματοποιήθηκε αεροφωτογράφιση με 28 συνολικά πτήσεις, συνολικής διάρκειας 34 ωρών περίπου, κατά τις οποίες αποτυπώθηκαν 8.246 στρέμματα.

trypa Karamanlis

Οι προτεινόμενες παρεμβάσεις

  • Βελτίωση των γεωμετρικών στοιχείων των καμπύλων της ΕΟ 91, προκειμένου να εξασφαλιστεί ταχύτητα μελέτης από 50 χλμ έως 70 χλμ σε όλο το εξωαστικό μήκος της οδού
  • Διαχωρισμός των αντίθετων ρευμάτων κυκλοφορίας. Με κεντρική διαχωριστική νησίδα στα τμήματα που διέρχονται αστικοποιημένων περιοχών και με στηθαίο ασφαλείας τύπου New Jersey (NJ) σε μήκος 8,5 χλμ ή με κεντρική διαχωριστική νησίδα πλάτους 2 μέτρων με υπερυψωμένο κράσπεδο σε μήκος 6,7 χλμ., στα τμήματα που διέρχονται σε αδόμητες περιοχές, προκειμένου να αποκλειστεί η δυνατότητα αναστροφών, κάθετων διελεύσεων και χρήση του αντίθετου ρεύματος σε προσπεράσεις.
  • Κατασκευή 10 κυκλικών κόμβων σε διασταυρώσεις που καλούνται να εξυπηρετήσουν μεγάλο φόρτο οι οποίοι ρυθμίζουν με ασφάλεια όλες τις κινήσεις, αυξάνουν την κυκλοφοριακή ικανότητα της υφιστάμενης αρρύθμιστης διασταύρωσης και επιτρέπουν την αναστροφή στην κίνηση.
  • Κατασκευή πεζοδρομίων εκατέρωθεν της οδού ή στην μία πλευρά αυτής, όπου κρίθηκε αναγκαίο.
  • Κατασκευή 2 χλμ ποδηλατοδρόμου.
  • Κατασκευή ενός παράδρομου, σε επιλεγμένο σημείο, προκειμένου να συνδεθούν κάθετοι οδοί που συμβάλουν σε ακατάλληλη θέση σε προτεινόμενο κυκλικό κόμβο.
  • Κατασκευή επεκτάσεων υφιστάμενων κάτω διαβάσεων πεζών και νέων όπου αυτό απαιτείται.
  • Εντοπισμός φυσικών αποδεκτών για την παραλαβή των όμβριων της οδού.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • trypa Karamanlis
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ