top icon
Επικαιρότητα

Εκκίνηση έργων στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος

Την εκκίνηση των έργων στον αυτοκινητόδρομο Πάτρας – Πύργου σηματοδότησε χθες η επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Την εκκίνηση των έργων στον αυτοκινητόδρομο Πάτρας – Πύργου σηματοδότησε χθες η επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Μάλιστα, ο πρωθυπουργός υποσχέθηκε ότι η ολοκλήρωση του οδικού άξονα έως το τέλος του 2024 θα βρει αναβαθμισμένο και τον οδικό άξονα προς την Αρχαία Ολυμπία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.

Ο πρωθυπουργός και η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών επισκέφθηκαν χθες το μεσημέρι το εργοτάξιο της ΤΕΡΝΑ στην Αμαλιάδα (62ο χλμ.), το ένα από τα τρία που θα στηθούν για την κατασκευή του έργου (τα άλλα δύο από τις εταιρείες ΑΒΑΞ και ΑΚΤΩΡ). «Υστερα από πολλά χρόνια υποσχέσεων, παίρνουν μπροστά οι μηχανές για το Πάτρα – Πύργος. Οι κάτοικοι της περιοχής έχουν πληρώσει βαρύ φόρο αίματος», ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης, παρομοιάζοντας την κατάσταση στον δρόμο με το τραγούδι «The road to hell». «Τώρα το νερό έχει μπει στο αυλάκι. Θα υπάρχει στενή παρακολούθηση του έργου ώστε να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα», κατέληξε.

«Η διαδρομή Κορίνθου – Πάτρας ήταν κάποτε ένας εφιάλτης για τους οδηγούς. Εως σήμερα τα θανατηφόρα τροχαία έχουν μειωθεί κατά 93%», ανέφερε ο Παναγιώτης Παπανικόλας, διευθύνων σύμβουλος στην Ολυμπία Οδό. «Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα μειώσει κατά 40 λεπτά την απόσταση Πάτρας – Πύργου, αλλά κυρίως θα προσφέρει ασφάλεια». Οπως ανέφερε, στον νέο δρόμο θα λειτουργήσει από την πρώτη στιγμή χρέωση ανάλογα με τα διανυόμενα χιλιόμετρα όπως και στην υπόλοιπη Ολυμπία Οδό (με τη χρήση του πομποδέκτη της Ολυμπίας Οδού Olympia Pass). Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το τμήμα Πύργου – Κάτω Αχαΐας θα παραδοθεί εντός 3 ετών και το υπόλοιπο (Κάτω Αχαΐας – Πάτρας) στους 40 μήνες από την έναρξη του έργου. Πηγή: Καθημερινή

Το συνολικό μήκος του μεγάλου οδικού έργου που θα αναβαθμίσει την δυτική Πελοπόννησο έχει μήκος 74,8 χλμ. Το νέο τμήμα αυτοκινητοδρόμου στα πρώτα 13 χλμ θα κατασκευαστεί με διαπλάτυνση της υφιστάμενης εθνικής οδού, ενώ στα υπόλοιπα 61,8 χλμ θα ακολουθηθεί νέα χάραξη.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, όπως και λωρίδα έκτακτης ανάγκης. Το συνολικό του πλάτος θα έχει διατομή 21,30 μέτρα, χωρίς τις πλευρικές διαμορφώσεις. Στη μέση θα υπάρχει στηθαίο τύπου New Jersey πλάτους 0,60 μέτρων και ύψους 0,80 μέτρων. Σε συγκεκριμένες θέσεις του νέου αυτοκινητοδρόμου θα δημιουργηθούν χώροι και θέσεις στάθμευσης, με τις αντίστοιχες λωρίδες εισόδου και εξόδου σε αυτούς. Συνολικά θα κατασκευαστούν οκτώ ανισόπεδοι κόμβοι ή ημικόμβοι: Μιντιλογλίου (χιλιομετρική θέση-0+002), ΒΙ.ΠΕ. (χιλιομετρική θέση 6+940), Κ.Αχαΐας (χιλιομετρική θέση 17+734), Βάρδας (χιλιομετρική θέση 33+036), Κυλλήνης (χιλιομετρική θέση 46+016), Γαστούνης (χιλιομετρική θέση 53+676), Αμαλιάδας (χιλιομετρική θέση 62+679) και Πύργου (χιλιομετρική θέση 73+843).

Στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος θα εγκατασταθούν δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων στη χιλιομετρική θέση 8+450 μεταξύ των ανισόπεδων κόμβων ΒΙΠΕ και Κάτω Αχαϊας καθώς και στην χιλιομετρική θέση 67+900 μεταξύ των ανισόπεδων κόμβων Αμαλιάδας και Πύργου. Ακόμη, θα εγκατασταθούν πλευρικοί σταθμοί διοδίων στους ανισόπεδους κόμβους Κάτω Αχαΐας και Αμαλιάδας. Τέλος, θα ιδρυθούν και δύο σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ).

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ