top icon
Επικαιρότητα

Ιωάννινα-Κακαβιά: Σε καλό δρόμο ο νέος διαγωνισμός

To πρώτο χρονικό διάστημα του διαγωνισμού πέρασε χωρίς ενστάσεις και προσφυγές, με το ενδεχόμενο αυτός να έχει ολοκληρωθεί ως το τέλος του καλοκαιριού να είναι εξαιρετικά πιθανό.

Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ιωάννινα-Κακαβιά θα είναι με προδιαγραφές τετράιχνης διατομής, ενώ θα διαθέτει συνολικά 14 ανισόπεδους κόμβους και το πλάτος του θα ανέρχεται στα 12,5 μέτρα. Με βάση το χρονοδιάγραμμα, ο διαγωνισμός για το έργο αναμένεται να προκηρυχθεί στα τέλη Ιανουαρίου του 2023. Το έργο Γιάννενα- Κακαβιά έχει προϋπολογισμό 295 εκατομμυρίων ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ενώ η σύνδεση Ιονία-γέφυρα Καλογήρου- Ζέφυρος Πρέβεζας και το Πάργα–Μεσοπόταμος από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Ηπείρου.

Το έργο θα υλοποιηθεί σε δύο τμήματα. Ως βασικό έργο θα δημοπρατηθεί το τμήμα Ιωάννινα-Καλπάκι και ως προαίρεση θα προχωρήσει το τμήμα Καλπάκι-Κακαβιά. Ο δρόμος θα ξεκινά με σύνδεση με ανισόπεδο κόμβο στην Εγνατία Οδό. Οι υπόλοιποι κόμβοι έχουν προβλεφθεί να κατασκευαστούν στις εξής θέσεις: Κοσμηρά-Ασβεστοχώρι, Γραμμενοχώρια, Πασσαρώνος, Ζίτσας, Καρυές, Καλπάκι, Δολιανά, Ραβένια, Βήσσανη, Δελβινάκι, Ζάβροχο, Κτίσματα, Κακαβιά.

Η οδική σύνδεση Ιωάννινα-Κακαβιά πρέπει να σχεδιαστεί ως κλειστός αυτοκινητόδρομος τύπου Expressway, με ελεγχόμενες εισόδους–εξόδους και με όριο κυκλοφορίας τα 110 χλμ την ώρα. Το τμήμα από Ιωάννινα μέχρι Καλπάκι, θα προωθηθεί προς κατασκευή ως κλειστός αυτοκινητόδρομος τριών λωρίδων ανά κατεύθυνση, διατηρώντας σε ισχύ όλες τις απαλλοτριωμένες εκτάσεις, ώστε εφόσον μελλοντικά προκύψει ανάγκη να μπορέσει να μετατραπεί σε τεσσάρων, ενώ με το ίδιο σκεπτικό θα κατασκευαστούν οι ανισόπεδοι κόμβοι που περιλαμβάνονται στη μελέτη με τετράιχνη διατομή. Για το τμήμα από Καλπάκι μέχρι Κακαβιά θα ισχύσει η μελέτη με τις προσθήκες που θα γίνουν από τις Τεχνικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας, ώστε να γίνει και αυτό κλειστό.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ