Επικαιρότητα Ελλάδα

Πόσο κοστίζουν 11 EV της ελληνικής αγοράς μετά τα νέα μέτρα της κυβέρνησης

Η κρατική επιδότηση που έχει ως «ταβάνι» το ποσό των 5.500 € και αφορά στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με ανώτατη λιανική τιμή προ φόρων 50.000 €, επηρεάζει θετικά τις τιμές πώλησης 11 στο σύνολο μοντέλων της ελληνικής αγοράς.

Μετά τη σημερινή ανακοίνωση του φιλόδοξου περιβαλλοντικού προγράμματος για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης για τη διετία 2020/21 συνολικού ύψους 100 εκατ. €, το οποίο δημοσιοποίησε σήμερα ο πρωθυπουργός της χώρας Κ. Μητσοτάκης και εξειδικεύτηκε λίγες ώρες αργότερα από τους αρμόδιους υπουργούς, η κρατική επιδότηση για την αγορά επιβατικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης ορίζεται στο 15% της λιανικής τιμής προ φόρων κάθε οχήματος, με ανώτατο όριο το ποσό των 5.500 €.

Ηλεκτροκίνηση

Αξίζει να σημειωθεί ότι η επιδότηση υπολογίζεται επί της τιμής των βασικών εκδόσεων και αφορά στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων από ιδιώτες των οποίων η λιανική τιμή προ φόρων δεν υπερβαίνει το ποσό των 50.000 €. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι το μέγιστο όφελος των 5.500 € «εξαντλείται» στην περίπτωση αγοράς ενός EV με λιανική έως τώρα τιμή 45.467 € (ΛΤΠΦ: 36.667€), η οποία και διαμορφώνεται μετά την επιδότηση λίγο κάτω από τα 40.000 €. Για παράδειγμα, για ένα EV που μέχρι σήμερα είχε λιανική τιμή προ φόρων ύψους 50.000 € (τελική τιμή: 62.000 €), το ποσοστό της επιδότησης που αντιστοιχεί είναι 7.500 €, όμως το τελικό ποσό που θα δοθεί προς όφελος του καταναλωτή-αγοραστή είναι τα 5.500 ευρώ.

Ως εκ τούτου εκτός επιδότησης μένουν ηλεκτρικά μοντέλα της ελληνικής αγοράς, όπως η Jaguar I-Pace, το Audi e-tron και η Mercedes EQC, τα οποία έχουν λιανική τιμή προ φόρων άνω του πλαφόν των 50.000 €. Σε αντίθεση, τα μοντέλα/εκδόσεις που επηρεάζονται θετικά από τα νέα μέτρα είναι 11, με δεδομένη την απουσία από τους επίσημους τιμοκαταλόγους των Kia, Hyundai και Peugeot των ηλεκτρικών e-Niro, Kona Electric και e-2008.

Ηλεκτροκίνηση
BMW i3

Το BMW i3 κινείται με τη βοήθεια ενός ηλεκτροκινητήρα με μέγιστη ισχύ 170 ίππων και ροπή 250 Nm. Η χωρητικότητα της μπαταρίας ιόντων λιθίου που τον συνοδεύει είναι 42,2 kWh απαιτώντας σε ταχυφορτιστή των 50 kW λιγότερο από 42 λεπτά προκειμένου η πληρότητα σε ενέργεια να φτάσει στο 80% της μέγιστης. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της εταιρείας, η μέση κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας ανά 100 χλμ. κίνησης ανέρχεται στις 13,1 kWh και η αυτονομία στα 359 χλμ. Για τους πιο απαιτητικούς σε επίπεδο επιδόσεων, διαθέσιμη είναι και η έκδοση i3S, στην οποία ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 184 ίππους και 270 Nm.

Λιανική τιμή: 41.300 €

Λιανική τιμή προ φόρων: 33.307 €

Επιδότηση 15% επί της τιμής προ φόρων: 4.996

Λιανική τιμή με επιδότηση: 36.304

BMW i3

Mini Cooper SE

Το ηλεκτρικό Mini Cooper έρχεται να «υπερασπίσει», πριν από ο,τιδήποτε άλλο, τις γνώριμες αρετές των συμβατικών παραλλαγών του στους τομείς των επιδόσεων, της οδικής συμπεριφοράς και του σχεδιασμού. Κινούμενο από τον γνώριμο ηλεκτροκινητήρα των 184 ίππων που είδαμε για πρώτη φορά στο BMW i3S και με την ενέργεια να παρέχεται σε αυτόν με την αρωγή μίας μπαταρίας των 32,6 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα: 28,9 kWh), το Mini Cooper SE μπορεί να εξασφαλίσει ιδανικά αυτονομία της τάξης των 235-270 χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP. Για τη φόρτιση δε του συσσωρευτή ενέργειας έως το 80% απαιτούνται 35 λεπτά σε ταχυφορτιστή των 50 kW και 2,5 και 3,2 ώρες σε wallbox των 11 και 7,4 kW, αντίστοιχα.

Λιανική τιμή: 33.900 €

Λιανική τιμή προ φόρων: 27.339 €

Επιδότηση 15% επί της τιμής προ φόρων: 4.101 €

Λιανική τιμή με επιδότηση: 29.799 €

Mini Cooper SE

Nissan Leaf

To Nissan Leaf αποτέλεσε ένα από τα μοντέλα που πρωτοστάτησαν στο μαγικό κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Σήμερα, ύστερα από 10 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας στις κατά τόπους αγορές, είναι διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά με ένα πλήθος τεχνολογικών καινοτομιών, οι οποίες συνδυάζονται με έναν μάχιμο ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 150 ίππων και μια μπαταρία ιόντων λιθίου των 40 kWh, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία 270 χλμ. Η φόρτισή της σε ταχυφορτιστή από το 20% στο 80% της μέγιστης δυναμικής της διαρκεί λιγότερο από 60 λεπτά, ενώ σε wallbox της Nissan των 7 kW σχεδόν 7,5 ώρες.

Λιανική τιμή: 33.990 €

Λιανική τιμή προ φόρων: 27.411 €

Επιδότηση 15% επί της τιμής προ φόρων: 4.112 €

Λιανική τιμή με επιδότηση: 29.878 €

Nissan Leaf

Opel Corsa-e

Το ηλεκτρικό Corsa αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στην ιστορία της Opel, που πλέον αποτελεί μέλος του Groupe PSA από το οποίο και δανείζεται τις «ηλεκτρικές λύσεις» για το πρώτο EV μοντέλο παραγωγής της γερμανικής μάρκας στο segment B. Και πιο συγκεκριμένα, έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 136 ίππων και μια μπαταρία με ενεργειακό περιεχόμενο 50 kWh, το οποίο έρχεται να του εξασφαλίσει αυτονομία 337 χλμ. Η Opel υπόσχεται πως για την κάλυψη μιας απόστασης μήκους 9, 5 και 1 χλμ. απαιτείται αντίστοιχα μόλις 1 λεπτό φόρτισης σε δημόσιο ταχυφορτιστή των 100 kW, σε αντίστοιχο των 50 kW ή σε wallbox/δημόσιο φορτιστή των 11 kW.

Λιανική τιμή: 31.980 €

Λιανική τιμή προ φόρων: 25.790 €

Επιδότηση 15% επί της τιμής προ φόρων: 3.868 €

Λιανική τιμή με επιδότηση: 28.112 €

Opel Corsa-e

Peugeot e-208

Ένα από τα στοιχεία που χάρισαν φέτος στο νέο «208» τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2020 είναι το γεγονός ότι διαθέτει στη γκάμα του μια ηλεκτρική έκδοση. Ο ηλεκτροκινητήρας του Peugeot e-208 αποδίδει 136 ίππους και ροπή 260 χλμ. και συνδυάζεται, όπως και στο ομόσταβλο μοντέλο της Opel, με μια μπαταρία ιόντων λιθίου των 50 kW. H τελευταία καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 για το 70% της μέγιστης χωρητικότητας της. Η δε αυτονομία που προσφέρει φτάνει τα 340 χλμ.,ενώ για μια πλήρη φόρτισή της σε φορτιστή με ισχύ 7 kW απαιτούνται σχεδόν 7,5 ώρες. Με δυνατότητα φόρτισης σε ταχυφορτιστή των 100 kW, η μπαταρία του γαλλικού λέοντα μπορεί να ανακτήσει από το δίκτυο ηλεκτρική ενέργεια για την πλήρωσή της έως το 80% σε χρόνο μόλις 30 λεπτών.

Λιανική τιμή: 29.900 €

Λιανική τιμή προ φόρων: 24.113 €

Επιδότηση 15% επί της τιμής προ φόρων: 3.617 €

Λιανική τιμή με επιδότηση: 26.283 €

Peugeot e-208

Skoda Citigoe iV

Η νεότερη έκδοση του αστικού EV της Skoda έχει να επιδείξει σημαντικά ατού. Κατ΄αρχήν, μια αυτονομία που φτάνει τα 265 χλμ. κι έναν δυνατότερο σε σχέση με το παρελθόν ηλεκτροκινητήρα 83 ίππων, ο οποίος προσφέρει τελική ταχύτητα 130 χλμ./ώρα και «0-100» σε χρόνο 12,5 δλ. Η μπαταρία του Citigoe iV έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 32,3 KWh (ονομαστική: 36,8 kWh) και μπορεί να φορτιστεί μέσα σε 1 ώρα έως και το 80% της μέγιστης χωρητικότητάς της σε ταχυφορτιστή των 40 kW. Χρησιμοποιώντας wallbox των 7,2 kW απαιτούνται 248 λεπτά, ενώ σε οικιακό σταθμό των 2,3 kW σχεδόν 12,5 ώρες.

Λιανική τιμή: 22.300 €

Λιανική τιμή προ φόρων: 17.984 €

Επιδότηση 15% επί της τιμής προ φόρων: 2.698 €

Λιανική τιμή με επιδότηση: 19.602 €

Skoda Citigoe iV

smart EQ Fortwo Coupe – EQ Fortwo Cabrio – EQ Forfour

Ο ηλεκτροκινητήρας της νέας γενιάς των Smart EQ Fortwo και Forfour, αποδίδει ισχύ 82 ίππων και ροπή 160 Nm με όλα τα αυτοκίνητα να εξοπλίζονται με μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 17,6 kWh, ενώ διαθέτουν επιλογή φορτιστή αυτοκινήτου ισχύος 4,6 ή 22 kW. Όσον αφορά στην αυτονομία, που αποτελεί το «φλέγον» ζήτημα στα ηλεκτροκίνητα οχήματα, αυτή υπολογίζεται για την έκδοση Fortwo Coupe στα 133 χλμ. στον κύκλο WLTP και σε 159 σε κύκλο NEDC. Συγκεκριμένα, σε κύκλο NEDC κυμαίνεται μεταξύ 147-159 (EQ Fortwo), 145-157 (EQ Fortwo Cabrio) και 140-153 (EQ Forfour), ανάλογα με την έκδοση. Τα ανανεωμένα Smart EQ Fortwo και Forfour έχουν δυνατότητα φόρτισης από το 10% έως το 80% σε λιγότερα από 40 λεπτά, εφόσον υπάρχει τριφασικό ρεύμα και ο φορτιστής έχει ισχύ 22 kW. Με φορτιστή 4,6 κW, η φόρτιση απαιτεί 3,5 ώρες σε περίπτωση χρήσης wallbox και 6 ώρες, σε οικιακή πρίζα.

smart EQ Fortwo Coupe

Λιανική τιμή: 24.990 €

Λιανική τιμή προ φόρων: 20.153 €

Επιδότηση 15% επί της τιμής προ φόρων: 3.023 €

Λιανική τιμή με επιδότηση: 21.967 €

smart EQ Fortwo Cabrio

Λιανική τιμή: 28.490 €

Λιανική τιμή προ φόρων: 22.976 €

Επιδότηση 15% επί της τιμής προ φόρων: 3.446 €

Λιανική τιμή με επιδότηση: 25.044 €

smart EQ Forfour

Λιανική τιμή: 25.675 €

Λιανική τιμή προ φόρων: 20.706 €

Επιδότηση 15% επί της τιμής προ φόρων: 3.106 €

Λιανική τιμή με επιδότηση: 22.569 €

Smart Q

VW e-Golf

Η ηλεκτρική εκδοχή του VW Golf βασίζεται το μοντέλο της έβδομης γενιάς, και όχι στη νεότερη εκδοχή του. Εν αναμονή του νέου ID.3, το e-Golf παραμένει μια σταθερή αξία στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων του segment B προτάσσοντας έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 136 ίππων. Η μπαταρία ιόντων λιθίου των 35,8 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα: 32,0 kWh) που τον συνοδεύει εξασφαλίζει αυτονομία, σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, που ορίζεται στα 230 χλμ. Σύμφωνα με τη VW, μέσω μιας κοινής οικιακής πρίζας ο χρόνος φόρτισης της μπαταρίας είναι περίπου 17 ώρες, ενώ σε ταχυφορτιστή με ισχύ 40 kW η πλήρωση με ηλεκτρική ενέργεια από τα 0% έως το 80% ολοκληρώνεται σε χρόνο 45 λεπτών. 

Λιανική τιμή: 34.200 €

Λιανική τιμή προ φόρων: 27.581 €

Επιδότηση 15% επί της τιμής προ φόρων: 4.137 €

Λιανική τιμή με επιδότηση: 30.063 €

VW e-Golf

VW e-up!

Πρόκειται για το τρίτο - μετά το Skoda Citigoe iV και το επερχόμενο Seat Mii Electric -  μοντέλο μηδενικών εκπομπών της ηλεκτρικής τριπλέτας του VW Group στην κατηγορία των city-cars. Όπως και στην τσέχικη παραλλαγή έτσι και στη γερμανική ο ηλεκτροκινητήρας των 83 ίππων προσφέρει ζωηρές επιδόσεις, ενώ η αναβαθμισμένη μπαταρία ιόντων λιθίου με την ονομαστική χωρητικότητα ηλεκτρικής ενέργειας στα 36,8 kWh έρχεται να εξασφαλίσει αυτονομία που μπορεί να φτάσει έως και τα 260 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση. Αξίζει εδώ να θυμίσουμε πως η προηγούμενη γενιά του ηλεκτρικού up! φιλοξενούσε ένα συσσωρευτή ενέργειας με χωρητικότητα 18,7 kWh που περιόριζε την αυτονομία κίνηση του οχήματα στα επίπεδα των μόλις 160 χλμ.

Λιανική τιμή: 23.300 €

Λιανική τιμή προ φόρων: 18.790 €

Επιδότηση 15% επί της τιμής προ φόρων: 2.818 €

Λιανική τιμή με επιδότηση: 20.482 €


*Σημείωση: Σε κάθε περίπτωση, ο ΦΠΑ εξακολουθεί να υπολογίζεται επί της λιανικής τιμής του αυτοκινήτου προ φόρων, χωρίς δηλαδή να υπολογίζεται η επιδότηση 15%, η οποία αφαιρείται με τη σειρά της από την λιανική τιμή

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου