top icon
Επικαιρότητα

Πόσους σταθμούς υδρογόνου θα έχει η Ελλάδα μέχρι το 2030;

Πρόσφατα εκδόθηκε η υπουργική απόφαση, η οποία καθορίζει τις προδιαγραφές για την αδειοδότηση και για τη λειτουργία των πρατηρίων υδρογόνου, ενώ, προχωρά και η εφαρμογή στους οργανισμούς συγκοινωνιών.

Η ηλεκτροκίνηση περιλαμβάνει την υδρογονοκίνηση, η οποία είναι σημαντική για την ενεργειακή μετάβαση των μεταφορών, ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών κ. Γιάννης Ξιφαράς μιλώντας την περασμένη Παρασκευή στο Hydrogen & Green Gases Forum. Όπως υπογράμμισε, χωρίς την υδρογονοκίνηση χάνονται πολλά πλεονεκτήματα και δεν μπορεί να επιτευχθεί πλήρης εξηλεκτρισμός του στόλου, «διότι υπάρχουν τύποι βαρέων οχημάτων για τα οποία η υδρογονοκίνηση δίνει πλεονέκτημα». «Η ένταξη της τεχνολογίας του υδρογόνου στις ελληνικές συγκοινωνίες και εν γένει μεταφορές είναι σημαντική και απαραίτητη», επεσήμανε ο ίδιος.

Μάλιστα, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Hydrogen Europe κ. Γιώργος Χατζημαρκάκη, έως το 2030 υπάρχει υποχρέωση της χώρας να λειτουργεί 26 σταθμούς ανεφοδιασμού από υδρογόνο. Από αυτούς οι 17 θα είναι σε αστικές περιοχές και οι 9 στο δίκτυο των κύριων αυτοκινητόδρομων, μια εξέλιξη ιδιαιτέρως σημαντική για τα φορτηγά.

υδρογόνο

Σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών, η πόρτα του υπουργείου για τους φορείς του κλάδου είναι διαρκώς ανοικτή. Όταν μιλάμε για νέες τεχνολογίες και τεχνογνωσία γνωρίζουμε ότι πρέπει να ακούμε τους ειδικούς, επεσήμανε ο ίδιος, μιλώντας στο φόρουμ για το υδρογόνο. Όπως τόνισε, πρόσφατα εκδόθηκε η υπουργική απόφαση η οποία καθορίζει τις προδιαγραφές τόσο για την αδειοδότηση όσο και για τη λειτουργία των πρατηρίων υδρογόνου, ενώ, όπως σημείωσε, προχωρά και η εφαρμογή στους οργανισμούς συγκοινωνιών. Αναφερόμενος στο πιλοτικό έργο, το οποίο «έτρεξε» μαζί με την εταιρεία Solaris για το πρώτο λεωφορείο υδρογόνου το οποίο κυκλοφόρησε στους δρόμους της Αθήνας, επεσήμανε ότι παράλληλα είναι υπό ένταξη στο πρόγραμμα «Τριήρης» που χρηματοδοτεί έως και τρία λεωφορεία υδρογόνου.

Έρχονται 650 ηλεκτρικά λεωφορεία

Επίσης, εξελίσσεται διαγωνισμός για 650 ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία αποτελούν το πρώτο μέρος μιας προμήθειας συνολικά 1.300 λεωφορείων, με τη χρηματοδότηση να προέρχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης και από το ΕΣΠΑ. Οι συμβάσεις για τα πρώτα 250 λεωφορεία, σύμφωνα με τον κ. Ξιφαρά, βρίσκονται ήδη στο ελεγκτικό συνέδριο προς επικύρωση και όπως εκτιμά ο ίδιος, τις επόμενες εβδομάδες θα έχει ολοκληρωθεί η έγκριση. «Οπότε με τη συγκρότηση της νέας Βουλής θα έχουμε κύρωση της σύμβασης και τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία μέσα στο 2023», υπογράμμισε. Και πρόσθεσε: «Και με ορίζοντα το β’ στάδιο του διαγωνισμού υπάρχει ήδη καταρχήν συμφωνία με Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Ανάπτυξης της Κομισιόν για να προχωρήσουμε μια σημαντική προμήθεια ικανοποιητικού αριθμού λεωφορείων υδρογόνου». Σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα, στα γρανάζια της γραφειοκρατίας έχει μπλέξει η απόφαση για τον τρόπο με τον οποίο θα χρηματοδοτηθεί η προμήθειά τους, ωστόσο θεωρεί ότι έως τα τέλη Ιουλίου θα έχει «κλειδώσει».

Σχετικά με το μειονέκτημα του κόστους, αναμένεται ότι θα αμβλυνθεί καθώς το κόστος των οχημάτων υδρογόνου υπολογίζεται ότι θα υποχωρήσει σε μια τιμή κάτω από τα 30.000 ευρώ έως το 2030, όταν το προηγούμενα χρόνια έφταναν στα 200.000 ευρώ.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η αγορά θα ανοίξει περισσότερο, καθώς ήδη οι ασιατικές χώρες, όπως η Ιαπωνία, η Κορέα και η Κίνα ετοιμάζονται να εισβάλουν δυναμικά στο παιχνίδι, όπως η Γερμανία με την BMW, ενώ σταδιακά ξεκινούν και άλλα κράτη όπως η Γαλλία κ.ά. Οι συνολικές επενδύσεις ανά τον πλανήτη για την ανάπτυξη των νέων επενδύσεων υδρογόνου έως το τέλος της δεκαετίας υπολογίζονται σε 320 δισ. δολάρια.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ