top icon
Επικαιρότητα

Στα δικαστήρια οδηγεί η Αττική Οδός τις ασφαλιστικές εταιρείες

Στα δικαστήρια προσέφυγε η Αττική Οδός κατά των ασφαλιστικών εταιρειών, ζητώντας αποζημίωση για την απώλεια εσόδων που υπέστη στη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας, με τις ασφαλιστικές να αντιτείνουν πως δεν υπήρχε τέτοια κάλυψη στο συμβόλαιό τους.

Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις, η υπόθεση αυτή που έχει ξεκινήσει από τα τέλη του Ιανουαρίου αναμένεται να διαρκέσει επί μακρόν, καθώς η Αττική Οδός έχει την πρόθεση να μη μείνει μόνο με την απόφαση της πρώτης δίκης αν αυτή δεν την ικανοποιεί, συνεχίζοντας να αναζητά το δίκιο της με νέες δικαστικές κινητοποιήσεις. Η εταιρεία τονίζει ότι κατά τη διάρκεια των αυστηρών περιορισμών την πρώτη περίοδο της πανδημίας υπέστη μεγάλη οικονομική ζημιά, λόγω της ραγδαίας πτώσης των εσόδων της.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες (HDI & ERGO, Εθνική Ασφαλιστική) τονίζουν από την πλευρά τους ότι στο συμβόλαιο που έχουν υπογράψει με την Αττική Οδό δεν υπάρχει τέτοιος όρος, ενώ η Αττική Οδός ήταν προσβάσιμη σε όλους τους οδηγούς, σε ολόκληρο το χρονικό διάστημα των περιοριστικών μέτρων. Όπως λένε, οι οικονομικές απώλειες δεν έχουν ως αιτία τους υλικές ζημιές, οι οποίες καλύπτονται από τη σύμβαση που έχουν υπογράψει τα δύο μέρη.

Η Αττική Οδός στηρίζει την ύψους σχεδόν 90 εκατομμυρίων ευρώ απαίτησή της σε όρο που υπάρχει στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο, ο οποίος ορίζει την πληρωμή αποζημίωσης για απολυμάνσεις σε εγκαταστάσεις, ύστερα από ασθένεια που αποδεικνύεται μεταδοτική. Σε αυτό οι ασφαλιστικές εταιρείες απαντούν ότι ο συγκεκριμένος όρος σχετίζεται μόνο με τις κτιριακές εγκαταστάσεις και δεν αφορά τον οδικό άξονα (ο οποίος φυσικά δεν ήταν δυνατόν να απολυμανθεί, ως ανοιχτός χώρος που είναι).

Στο ξεκίνημα των ενεργειών κάλυψης των οικονομικών ζημιών που υπέστη, η Αττική Οδός απευθύνθηκε στο ελληνικό δημόσιο, από το οποίο όμως δεν βρήκε ανταπόκριση, παρά το γεγονός ότι το κράτος ήταν αυτό που επέβαλε τους περιορισμούς και όχι εκείνη. Η Αττική οδός και ο Μορέας (Καλαμάτα–Τρίπολη–Κόρινθος) είναι οι μοναδικοί αυτοκινητόδρομοι που το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν έχει αποδεχθεί μέρος της ευθύνης του Δημοσίου για μειωμένα έσοδα, ενώ οι δυο αιτούντες υποστηρίζουν πως η πανδημία είναι ένα γεγονός ανωτέρας βίας, που εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας τους στέρησε έσοδα από διόδια. Άνθρωποι της ασφαλιστικής αγοράς προβλέπουν ότι η υπόθεση με αντίδικο την Αττική Οδό υπάρχει πιθανότητα να φτάσει μέχρι τον Άρειο Πάγο.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ