top icon
Επικαιρότητα

Τα έργα μακράς πνοής του 2022

Τα έργα υποδομών που βρίσκονται σε εξέλιξη αυτή τη χρονιά φιλοδοξούν να βελτιώσουν τον τομέα των Μεταφορών, ενώ κάποια από αυτά όταν υλοποιηθούν θα αλλάξουν το αστικό τοπίο για πάντα.

Έως το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μια σειρά από μικρά, μεσαία και μεγάλα έργα υποδομών, τα οποία θα δώσουν ώθηση στις μεταφορές και στις μετακινήσεις, συμβάλλοντας έτσι θετικά στην ανάπτυξη της χώρας. Κοιλαδογέφυρες, αυτοκινητόδρομοι, διαπλατύνσεις, σήραγγες, σιδηροδρομικές επεκτάσεις, νέες γραμμές στο Μετρό και ανισόπεδοι κόμβοι, που χρηματοδοτούνται κατά κύριο λόγο από τα προγράμματα EΣΠΑ 2014-2020 και 2021-2027 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υπόσχονται πως θα κάνουν ευκολότερη την καθημερινή δραστηριότητα όλων μας. Ας δούμε λοιπόν, τί έχουμε να περιμένουμε τα επόμενα χρόνια…

megalos peripatos

ΜΕΓΑΛΟΣ ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ
Με άλλα λόγια, η αισθητική αναβάθμιση του κέντρου της Αθήνας, με την ταυτόχρονη ανάπτυξη περισσότερων χώρων για δραστηριότητες. Ο Δήμος Αθηναίων πιστεύει ότι ο «δεύτερος γύρος», που είναι σε εξέλιξη, θα δώσει μια άλλη μορφή στο κέντρο της ελληνικής πρωτεύουσας.

4.270 τ.μ. θα απελευθερώσει η ανάπλαση της Πανεπιστημίου, προς όφελος των πεζών
2.260 τ.μ. θα είναι η συνολική επιφάνεια του πρασίνου παραπλεύρως της Πανεπιστημίου
83 πλατάνια θα προστεθούν στα ήδη υφιστάμενα 167
5 δημόσιες κρήνες με πόσιμο νερό θα μειώσουν τη χρήση των πλαστικών μπουκαλιών
Σε πεζόδρομο θα μετατραπεί η βασιλίσσης Όλγας

BOAK

ΒΟΑΚ
Τα αρχικά αυτά ορίζουν τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, το μεγάλο έργο που θα συνδέσει την Ανατολική με την Δυτική Κρήτη. Πρόκειται για το πιο σημαντικό οδικό έργο της δεκαετίας, σε εθνικό επίπεδο. Οι προπαρασκευαστικές εργασίες για την εκκίνησή του είναι σε εξέλιξη, ενώ αναγγέλθηκε και από τον πρωθυπουργό της χώρας τον Μάιο που μας πέρασε. Το Χανιά–Ηράκλειο (157 χλμ.) είναι το μεγαλύτερο και πιο απαιτητικό τμήμα, ενώ θα κοστίσει 1,5 δις ευρώ. Η μελέτη των περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2022. Για το Κίσσαμος–Χανιά (38 χλμ.) θα κατατεθεί μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων στο τέλος του καλοκαιριού και αναμένεται να υπάρξει ανάδοχος το 2023. Το Νεάπολη–Άγιος Νικόλαος (14 χλμ.): θα κοστίσει 147 εκατ. ευρώ, θα δημοπρατηθεί τον Ιανουάριο του 2022 και εκτιμάται ότι θα συμβασιοποιηθεί εντός έξι μηνών.

40 γέφυρες με συνολικό μήκος 8,7 χλμ.
46 ανισόπεδοι κόμβοι
15 σήραγγες με συνολικό μήκος 14,5 χλμ.
360 εκατ. ευρώ θα κοστίσει το τμήμα Χερσόνησος -Νεάπολη, μήκους 22 χλμ.
427 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για το έργο από το Ταμείο Ανάκαμψης

Metro Line 4

ΜΕΤΡΟ ΓΡΑΜΜΗ 4
Θα αλλάξει για πάντα τον αστικό χάρτη περιοχών όπως η Κυψέλη και το Γαλάτσι. Η διαδρομή (Άλσος Βεΐκου–Γουδή) θα έχει μήκος 12,8 χλμ. και θα περιλαμβάνει 15 σταθμούς. Αυτοί που θα κατασκευαστούν είναι οι εξής: Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός (διαγώνια σε σχέση με τον υφιστάμενο σταθμό της Γραμμής 3), Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή. Οι πρόδρομες εργασίες έχουν ξεκινήσει, το πρώτο εργοτάξιο έχει ήδη στηθεί.

60.000 λιγότερα αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν σε καθημερινή βάση, όταν θα ξεκινήσει η λειτουργία της γραμμής
318 τόνοι θα είναι η ημερήσια μείωση διοξειδίου του άνθρακα
1.216 μεγαβατώρες θα είναι η μέση εξοικονομούμενη ημερήσια ενέργεια
1,8 δις ευρώ είναι ο προϋπολογισμός του έργου

E65 North

E65 ΒΟΡΕΙΟ ΤΜΗΜΑ
Τα 70,5 χλμ. του Βόρειου Τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε65, η κατασκευή του οποίου θα διαρκέσει τρία χρόνια και θα κοστίσει 442 εκατ. ευρώ, είναι ιδιαίτερα νευραλγικά. Κι αυτό γιατί με την ολοκλήρωσή του το Βόρειο Τμήμα του Ε65 θα συνδέσει την πρωτεύουσα της χώρας μας με τη Δυτική Μακεδονία, αλλά και με την Ιταλία μέσω του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, όπως επίσης με τα Δυτικά Βαλκάνια και στη συνέχεια με την κεντρική και βόρεια Ευρώπη. Τα πρώτα 14 χλμ. από τα συνολικά 32 χλμ. του Νοτίου Τμήματος (Λαμία-Ξυνιάδα) δόθηκαν στην κυκλοφορία στις 16 Ιουλίου 2021.

1 ώρα και 30 λεπτά θα αρκούν για το κομμάτι Λαμία-Εγνατία Οδός, όταν τελειώσει το έργο
4 ώρες θα διαρκεί η διαδρομή Αθήνα-Γρεβενά
4,5 ώρες θα χρειάζονται για τη διαδρομή Αθήνα-Καστοριά

ioannina kakavia

ΙΩΑΝΝΙΝΑ-ΚΑΚΑΒΙΑ
Ο οδικός άξονας που θα εξυγχρονίσει την επικοινωνία μας με τα Δυτικά Βαλκάνια θα σχεδιαστεί ως κλειστός αυτοκινητόδρομος τύπου Expressway, με ελεγχόμενες εισόδους–εξόδους και με όριο ταχύτητας τα 110 χλμ. την ώρα. Το τμήμα από Ιωάννινα μέχρι Καλπάκι, θα προωθηθεί προς κατασκευή ως κλειστός αυτοκινητόδρομος τριών λωρίδων ανά κατεύθυνση. Με βάση το χρονοδιάγραμμα, ο διαγωνισμός για το έργο αναμένεται να βγει στη δημοσιότητα στις αρχές του 2022.

12,5 μέτρα θα είναι το πλάτος του αυτοκινητόδρομου
14 είναι οι ανισόπεδες διαβάσεις που θα κατασκευαστούν
230 εκατ. ευρώ είναι ο προϋπολογισμός του έργου

patra pyrgos

E.O. ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ
Καθώς έγινε αποδεκτή από τη DG COMP η υποβληθείσα από ελληνικής πλευράς προγνωστοποίηση (prenotification) κρατικής ενίσχυσης, η τελική έγκριση από την ΕΕ για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα–Πύργος αναμένεται σύντομα. Το έργο θα ξεκινήσει το 2022 και το πρώτο τμήμα του αυτοκινητόδρομου, το Αχαΐα–Πύργος, θα έχει παραδοθεί τέλη του 2023. Το υπόλοιπο αναμένεται να παραδοθεί μέχρι το τέλος του 2024. Ταυτόχρονα, προχωρούν και οι διαδικασίες για τα έργα οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο δρόμο, τα οποία αναμένεται να τελειώσουν μέσα στην επόμενη χρονιά.

Μόνο 12,8 χλμ. του υφιστάμενου δρόμου θα περιλαμβάνονται στον μελλοντικό αυτοκινητόδρομο
45 χλμ. είναι το συνολικό μήκος των στηθαίων ασφαλείας που τοποθετήθηκαν στον υπάρχοντα δρόμο
80 χλμ. είναι το μήκος των στοχευμένων παρεμβάσεων του παρόντος δικτύου
30 εκατ. ευρώ θα στοιχίσει η αναβάθμιση του επιπέδου ασφαλείας στον υφιστάμενο άξονα Πάτρας-Πύργου

trainose

O ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΣΕ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ
Στις 14 Ιανουαρίου 2022 ξεκινά η εκδήλωση ενδιαφέροντος για τα έξι νέα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, ύψους 4 δις ευρώ. Το πιο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό αυτών των έργων είναι πως σε τέσσερα από τα έξι έργα έχουμε κατασκευή νέων σιδηροδρομικών γραμμών, που θα επεκτείνουν το εθνικό μας δίκτυο. Η νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Τοξότες θα στοιχίσει 2 δις ευρώ, τα διπλά από όσα η αναβάθμιση της υφιστάμενης με διπλασιασμό και εγκατάστασης σηματοδότησης ETCS και ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο. Στα 309 εκατ. ευρώ ανέρχεται η κατασκευή νέας προαστιακής γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, ενώ σχεδόν 600 κοστολογείται η ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο-Πάτρα στο τμήμα Ρίο-Νέος Λιμένας Πατρών. Η επέκταση του Προαστιακού μέχρι το Λαύριο υπολογίζεται στα 485 εκατ. ευρώ και σε λιγότερα από 70 η σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και η κατασκευή Προαστικού στο δυτικό τμήμα της συμπρωτεύουσας.

siragges skaramaga

KOMBOΣ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Οι διπλές σήραγγες στον Σκαραμαγκά βρίσκονται και πάλι στην επικαρότητα, ύστερα από δύο δεκαετίες σιωπής, καθώς θα γίνουν ο νέος τριπλός κόμβος, στον οποίο θα ενωθούν τρεις οδικοί άξονες της Δυτικής Αττικής. Πρόκειται για το έργο σύνδεσης της Δυτικής Περιφερειακής του Αιγάλεω (που λειτουργεί ως προέκταση της Αττικής Οδού) με την Εθνική Οδό Αθηνών–Κορίνθου. Στα μέσα του Νοεμβρίου έγινε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ο επίσημος χαρακτηρισμός του έργου ως Εθνικού Επιπέδου, για να ενταχθεί στον προγραμματικό σχεδιασμό του προς υλοποίηση. Το έργο αυτό θα αποσυμφορήσει σημαντικά την κίνηση των οχημάτων στην Εθνική Οδό και στις λεωφόρους Σχιστού και Αθηνών.

1,4 χλμ. απομένουν για την ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω μέχρι την Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου, με την κατασκευή του ανισόπεδου ημικόμβου Σκαραμαγκά.
55 εκατ. ευρώ είναι ο προϋπολογισμός του όλου έργου

zefxi salaminas

ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ ΖΕΥΞΗ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ
Κατατέθηκε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το έργο, ώστε μετά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας να προχωρήσουν τα προεπιλεγέντα σχήματα στην κατάθεση δεσμευτικών προσφορών, για τη συνέχεια του διαγωνισμού. Το έργο θα έχει κατασκευαστική διάρκεια πέντε χρόνια και προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ. Η περιβαλλοντική μελέτη περιλαμβάνει το οδικό τμήμα σύνδεσης του ανισόπεδου κόμβου του Περάματος με τη Λεωφόρο Σχιστού συνολικού μήκους 4,5 χλμ για να παρακάμπτεται ο Δήμος Περάματος, την υποθαλάσσια ζεύξη με οδική σήραγγα μήκους 1 χλμ. από το Πέραμα ως το νησί του Αγίου Γεωργίου και τo οδικό τμήμα από εκεί μέχρι το νησί της Σαλαμίνας και τις οδικές συνδέσεις με την πόλη.

Η θαλάσσια σύνδεση Πέραμα-Παλούκια Σαλαμίνας, είναι η δεύτερη πιο πολυσύχναστη στην Ευρώπη, μετά την αντίστοιχη από το Ντόβερ ως το Καλαί.

σημειώστε ότι…

dioryga korinthos

32 εκατ. ευρώ θα στοιχίσουν τα έργα αποκατάστασης της Διώρυγας Κορίνθου, η οποία παραμένει κλειστή από τις 15 Ιανουαρίου 2021. Τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του έτους και να ολοκληρωθούν σύντομα εντός του 2022.

tram peiraias

-Το Τραμ Πειραιά ξεκίνησε τα τακτικά δρομολόγιά του με τους συρμούς της Citadis, ύστερα από καθυστερήσεις εννέα ετών.

23.790 φωτιστικά τεχνολογίας LED θα αναβαθμίσουν τον οδικό φωτισμό στην Περιφέρεια Αττικής

dimotiko theatro peiraia

-Το καλοκαίρι του 2022 θα παραδοθεί στο επιβατικό κοινό ο σταθμός του Μετρό στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

-Ο οδικός άξονας Ιόνια Οδός–Πρέβεζα θα ενταχθεί στο πρόγραμμα «Ήπειρος 2021-2027»

15 εκατ. ευρώ είναι ο προϋπολογισμός της βελτίωσης του περιφερειακού και του παράπλευρου οδικού δικτύου των Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας και Αθηνών-Κορίνθου.

350 εκατ. ευρώ θα χρειαστούν για την επέκταση του Μετρό ως την Γλυφάδα

φωτογραφίες: eurokinissi

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ