top icon
Επικαιρότητα

Ερωτηματικά για τα λεωφορεία της Ολυμπιάδας

Αμφιβολίες εξέφρασαν κύκλοι συγκοινωνιολόγων για την αποτελεσματικότητα του προγράμματος μετακινήσεων θεατών με τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ, κατά την διάρκεια των ολυμπιακών αγώνων. Αρκετοί από αυτούς πιστεύουν ότι η σχεδιαζόμενη συχνότητα διέλευσης όσων λεωφορείων μεταφέρουν κόσμο από και προς τα διάφορα στάδια, δεν έχει λάβει υπόψη της τον μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο των συγκεκριμένων αξόνων, από τους οποίους αυτά θα κινούνται. Λένε χαρακτηριστικά ότι πουθενά στον κόσμο δεν υπάρχει αστικός δρόμος τόσο εξελιγμένος που να μπορεί να «δεχτεί» περισσότερα από 60 –70 λεωφορεία την ώρα, μαζί με τις προσεγγίσεις τους στις εκάστοτε στάσεις, την ώρα που ο δικός μας προγραμματισμός φθάνει ως και τα 90 οχήματα την ώρα.

Δυσάρεστα όμως φαίνεται πως εξελίχθηκαν τα πράγματα και για την ΕΘΕΛ (Εταιρεία Θερμικών Λεωφορείων), όσον αφορά στην προμήθεια 600 νέων λεωφορείων, συνολικού κόστους 149 περίπου εκατομμυρίων ευρώ, που προβλεπόταν να χρησιμοποιηθούν για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού κατά τη διάρκεια των αγώνων. Το καλοκαίρι του 2002 προκυρήχθηκε ο μειοδοτικός διαγωνισμός για την αγορά τους, για τον οποίο εκδήλωσαν ενδιαφέρον οι μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Αρκετούς μήνες αργότερα η επιτροπή αξιολόγησης αποφάσισε πως καταλληλότερη εταιρεία για να αναλάβει τη δουλειά ήταν η… Βredamenarini (!!!), με προβλήματα επιβίωσης στην Ιταλία και «σεσημασμένο» με απάτες παρελθόν. Η αξιοπερίεργα ευνοϊκή προς την συγκεκριμένη «εταιρεία» συμπεριφορά προκάλεσε ερωτηματικά που έμειναν αναπάντητα και –επίσης αξιοπερίεργα- δεν διευρευνήθηκαν ακόμη από την δικαιοσύνη, αφού τελικά λόγω των αντιδράσεων ο διαγωνισμός αυτός ποτέ δεν ολοκληρώθηκε. Ως αποτέλεσμα όλων αυτών η ΕΘΕΛ αποκτά μόνο 200 λεωφορεία diesel 12 μέτρων από την Renault, ενώ τα 80 ακόμη οχήματα 12 μέτρων που παραγγέλθηκαν θα είναι στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο του 2004. Αργότερα ακόμη, θα έρθουν άλλα 121 λεωφορεία φυσικού αερίου, κατασκευασμένα επίσης από την Renault. Τέλος, για 100 αρθρωτά οχήματα με κινητήρα diesel και 100 μικρότερα, ο μειοδοτικός διαγωνισμός θα επαναληφθεί μετά τον σχηματισμό της νέας Βουλής.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ