top icon
Επικαιρότητα

FCA: «Kαθαρότερες» λύσεις στους πετρελαιοκινητήρες της

Η Fiat Chrysler Automobiles θα προχωρήσει σε «περιβαλλοντικές αναβαθμίσεις» στους πετρελαιοκινητήρες της, κίνηση που θα μειώσει τους ρύπους που εκπέμπουν σε ρεαλιστικές συνθήκες.

Ο αμερικανο-ιταλικός όμιλος, ύστερα από τη θύελλα που έχει ξεσπάσει τους τελευταίους μήνες με αφορμή το διαβόητο σκάνδαλο dieselgate, διευκρινίζει ρητά πως οι τεχνικές αλλαγές τις οποίες προτίθεται να ενσωματώσει στην τελευταία γενιά των πετρελαιοκινητήρων με τους οποίους εξοπλίζει σήμερα όλα τα μοντέλα της, είναι οικιοθελής και ουδεμία σχέση έχει να κάνει με τη χρήση οιοσδήποτε λογισμικού παραποίησης των αποτελεσμάτων που προκύπτουν στις πιστοποιημένες από την ευρωπαϊκή και όχι μόνο νομοθεσία μετρήσεις εκπομπών ρύπων.

Στο ίδιο μήκος κύματος, στη σχετική ανακοίνωση, η FCA τονίζει πως οι κινητήρες της συμμορφώνονται πλήρως με τη σχετική νομοθεσία, με τα στοιχεία που ανακοινώνονται ως προς εκπομπές οξειδίων του αζώτου και διοξειδίου του άνθρακα, να ανταποκρίνονται πλήρως στην πραγματικότητα.

Ως εκ τούτου, η FCA σχεδιάζει από το δεύτερο 4μηνο του 2017 την υιοθέτηση της τεχνολογίας selective catalytic reduction στην πλειοψηφία των πετρελαιοκινητήρων της ούτως ώστε να «προσαρμοστούν» με τον καλύτερο τρόπο στις επερχόμενες αλλαγές που στο εγγύς μέλλον προβλέπεται να επιβληθούν, σε Ευρώπη και Αμερική, στη διαδικασία πιστοποίησης των εκπομπών ρύπων, η οποία, όπως όλα δείχνουν, αργά ή γρήγροα θα βασίζεται σε πραγματικές και όχι σε «εργαστηριακές» μετρήσεις.

Θυμίζουμε πως μετά τις πρόσφατες εξελίξεις, το Ευρωκοινοβούλιο αναμένεται αύριο να αποφασίσει για το ποια ακριβώς θα είναι η… ανοχή προς τους κατασκευαστές που στο εξής θα επιδεικνύουν οι αρμόδιες αρχές. Ειδικότερα, η ΕΕ αναμένεται να ξεκαθαρίσει αν κατά την περίοδο «Σεπτέμβριος 2017 – Ιανουάριος 2020» θα επιτρέπεται οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου σε πραγματικές συνθήκες να υπερβαίνουν κατά 110% τις εργοστασιακές και από το 2020 και εξής, κατά 50%.

Παρ’ όλα αυτά, η Επιτροπή Περιβάλλοντας θεωρεί πως η «λύση» αυτή είναι αρκετά χαλαρή για τους κατασκευαστές. Δε μένει παρά να δούμε ποια θα είναι η τύχη της με δεδομένο ότι η παραπάνω πρόταση έχει την υποστήριξη της πλειοψηφίας των κρατών μελών της ΕΕ, αλλά και του ίδιου του συνδέσμου κατασκευαστών αυτοκινήτου._Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ