top icon
Επικαιρότητα

Η VW παραδέχεται το «σκάνδαλο ρύπων»

Μετά τις πρόσφατες αποκαλύψεις του Γραφείου Περιβαλλοντικής Προστασίας των ΗΠΑ, η VW παραδέχεται εν πολλοίς ότι επί σειρά ετών χρησιμοποιούσε στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού ένα παράνομο λογισμικό στους 2λιτρους TDi κινητήρες της που «ξεγελούσε» τις επίσημες μετρήσεις εκπομπών ρύπων.

Θυελλώδεις είναι οι εξελίξεις μετά την αποκάλυψη του «σκανδάλου ρύπων», το οποίο αποκάλυψε και επίσημα με σχετικό της έγγραφο την περασμένη μόλις Παρασκευή η αμερικάνικη EPA-Environmental Protection Agency (περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε κάνοντας κλικ εδώ). Με μια μάλλον αναμενόμενη κίνησή της, η VW AG, δια στόματος του ίδιου του «αφεντικού» της (βλ. Martin Winterkorn), προσπάθησε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις, αρχικά, ζητώντας και επίσημα συγγνώμη για «τη διάρρηξη της εμπιστοσύνης της μάρκας τόσο με τους πελάτες, όσο και με το κοινό». Στο σχετικό Δελτίο Τύπου που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα, ο μεγάλος άνδρας του VW Group σημειώνει χαρακτηριστικά πως «βρίσκει πολύ σημαντικές τις καταγγελίες». Προσθέτει δε πως «η VW θα συνεργαστεί με ταχύτητα αλλά και με απόλυτη διαφάνεια με όλες τις αρμόδιες αρχές ώστε να πιστοποιηθούν όλα τα γεγονότα της υπόθεσης».

Τι ήταν αυτό, άραγε, που πραγματικά ώθησε τo VW Group και προσωπικά τον Martin Winterkorn στο να παραδεχτούν ανοιχτά την ύπαρξη «σκανδάλου» προχωρώντας, σχεδόν αστραπιαία, στην απόφαση να σταματήσουν την πώληση στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού όλων των μοντέλων που εξοπλίζονται με την… πέτρα του σκανδάλου; Ήτοι, με τον «πειραγμένο» 2λιτρο TDI κινητήρα; Ή, για να το θέσουμε διαφορετικά, τι ακριβώς προσπάθησαν να προλάβουν; Όπως όλα δείχνουν, αυτό που τελικά συνέβη σήμερα το πρωί στην αξία της μετοχής του VW Group, που κυριολεκτικά κατρακύλησε αγγίζοντας ένα από τα ιστορικά χαμηλά των τελευταίων ετών. Πιο συγκεκριμένα, στο «κλείσιμο» των αγορών η μείωση άγγιξε το 23%, γεγονός που μεταφράζεται σε πτώση της χρηματιστηριακής αξίας του Ομίλου, ούτε λίγο ούτε πολύ, κατά 15,6 δις ευρώ.

Με δεδομένες τις παραπάνω εξελίξεις (και όσες σίγουρα θα επακολουθήσουν…), ένα ακόμα ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί, και μάλιστα λίαν συντόμως, από επίσημα μάλιστα χείλη, είναι το κατά πόσο το εν λόγω λογισμικό χρησιμοποιήθηκε με τις ίδιες ακριβώς… προθέσεις και στους 2λιτρους TDI κινητήρες μοντέλων του VW Group που πωλήθηκαν εκτός της γεωγραφικής επικράτειας των ΗΠΑ. Στη γηραιά ήπειρο, για παράδειγμα…

Ένα πάντως είναι το σίγουρο: το «σκάνδαλο ρύπων» θα έχει και συνέχεια, κρίνοντας πριν από ο,τιδήποτε άλλο την αξιοπιστία του γερμανικού Ομίλου. Και παρεμπίπτοντως, ασφαλώς, τις «καρέκλες» πολλών εκ των ηγετικών του στελεχών._Χ.Α.

Ποιος θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Μόντε Κάρλο (20-23 Ιανουαρίου 2022);

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ