top icon
Επικαιρότητα

James Dyson: Από τις ηλεκτρικές σκούπες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Ο James Dyson, ο εκατομμυριούχος εφευρέτης της ηλεκτρικής σκούπας χωρίς σακούλα, δηλώνει πως θέλει να μπει στο «χορό» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Και μάλιστα άμεσα.

Όπως δήλωσε ο 70χρονος πλέον James Dyson, ο οποίος κατέχει σύμφωνα με το Forbes τη θέση «414» στη λίστα των πιο πλούσιων ατόμων του πλανήτη, έχει ξεκινήσει την εξέλιξη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου που θα είναι έτοιμο να μπει στην παραγωγή το 2020. Ταυτόχρονα, η ομώνυμη εταιρεία του Βρετανού σκοπεύει να επενδύσει περί τα 2,7 δις $ στην εξέλιξη των solid-state μπαταριών, οι οποίες, όπως όλα μαρτυρούν, αποτελούν το μέλλον στον τομέα των συσσωρευτών ενέργειας και στον κλάδο της αυτοκίνησης.

Σε σχετικές δηλώσεις του στην έδρα της εταιρείας του στην Οξφόρδη της Μ. Βρετανίας, ο James Dyson δήλωσε χαρακτηριστικά:

«Η τεχνολογία των μπαταριών είναι πολύ σημαντική για την Dyson, οι ηλεκτροκινητήρες είναι πολύ σημαντικοί επίσης. Το ίδιο είναι για εμάς και η προστασία του περιβάλλοντος. Εξελίσσουμε αυτές τις τεχνολογίες εδώ και καιρό καθώς διαβλέπαμε την πιθανότητα να κατασκευάσουμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο».

Και προσέθεσε χαρακτηριστικά:

«Πρόκειται για μια φιλοδοξία μου που χρονολογείται από το 1998, όταν ο κλάδος της αυτοκίνησης με απέρριψε. Ήταν η εποχή που οι εταιρείες με χαρά κατασκεύαζαν ρυπογόνα ντίζελ αυτοκίνητα, κάτι που οι κυβερνήσεις των χωρών επέτρεπαν να γίνει».

Πίσω από το ενδιαφέρον αυτό εγχείρημα βρίσκονται, σύμφωνα με τον Dyson, πάνω από 400 εξειδικευμένοι μηχανικοί και σχεδιαστές, οι οποίοι έχουν εδώ και δυόμιση περίπου χρόνια ξεκινήσει την εξέλιξη του εν λόγω αυτοκινήτου στο Malmesbury.

Ωστόσο, ο Dyson δεν έχει αποφασίσει ακόμα που θα κατασκευάζεται το νέο ηλεκτρικό του αυτοκίνητο.

«Θέλουμε να είμαστε κοντά στους προμηθευτές μας. Θέλουμε να είμαστε σε ένα μέρος που να είμαστε καλοδεχούμενοι και που να είναι από πλευράς διαχείρισης προσοδοφόρο για εμάς», δήλωσε ο James Dyson.

Όσον αφορά στη μορφή του νέου ηλεκτρικού του αυτοκινήτου, ο Dyson ξεκαθάρισε πως δεν θα πρόκειται για μια «φθηνή» κατασκευή, ούτε για ένα σούπερ σπορ μοντέλο.

Σε ότι αφορά τις τεχνικές περγαμηνές της κατασκευή, ο ιδρυτής της εταιρείας δεν θέλησε να αποκαλύψει τα χαρτιά του.

«Ο ανταγωνισμός στο χώρο της τεχνολογίας αλλά και της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ιδιαίτερα οξύς, κάτι που επιβάλλει να κρατήσουμε εν κρυπτώ τις προδιαγραφές του αυτοκινήτου μας».

Σύμφωνα με πληροφορίες του βρετανικού ειδικού Τύπου, επικεφαλής του εγχειρήματος, το οποίο χαίρει της υποστήριξης της βρετανικής κυβέρνησης μέσω επιχορήγησης συνολικού ύψους 16 εκ. στερλινών, έχει οριστεί από τον ίδιο τον James Dyson ο David Wyer, ο οποίος είχε θητεύσει επί 22 συναπτά έτη στις τάξεις της Aston Martin. Στο ίδιο μήκος κύματος, στο ανθρώπινο δυναμικό της Dyson εντάχθηκε νωρίτερα μέσα στη χρονιά και ο προερχόμενος από το τμήμα επικοινωνίας της αμερικάνικης Tesla, Ricardo Reyes._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ