Επικαιρότητα Κόσμος

Αποσύρεται ο ηλικίας 61 ετών V8 κινητήρας της Bentley

Πρόκειται για τον μακροβιότερο V8 κινητήρα παραγωγής, με διαρκή μάλιστα θητεία τα τελευταία 61 χρόνια, που πλέον παίρνει την άγουσα για τα αποδυτήρια. Ελέω ρύπων ασφαλώς.

Σύμφωνα με την Bentley, o κινητήρας της οικογένειας L-Series των 6,75 λίτρων βρίσκεται αδιάλειπτα την παραγωγή για λογαριασμό της βρετανικής εταιρείας από το 1959 έχοντας κατασκευαστεί όλα αυτά τα χρόνια σε περισσότερα από 36.000 αντίτυπα. Πλέον όμως αποτελεί παρελθόν, με το τελευταίο αντίτυπο του να βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής πριν λίγα μόλις 24ώρα σηματοδοτώντας παράλληλα και το «τέλος» της τρέχουσας Mulsanne.

Bentley

«Αυτός ο κινητήρας στάθηκε όρθιος στο πέρασμα του χρόνου αποτελώντας την απόδειξη ότι οι μηχανικοί μας  συνέχισαν να τον εξελίσσουν, να τον κάνουν όλο και πιο ισχυρό και αξιόπιστο. Τώρα, γυρίζουμε σελίδα και επικεντρωνόμαστε στον εξαιρετικό μας W12, τον σπορτίφ V8 των 4,0 λίτρων και φυσικά στο αποδοτικό υβριδικό V6 που αποτελεί την απαρχή του ταξιδιού μας στην ηλεκτροδότηση», δηλώνουν οι ιθύνοντες της Bentley.

Ο V8 κινητήρας της οικογένειας L-Series παρουσιάστηκε ως ο αντικαταστάτης των straight-six μονάδων της βρετανικής εταιρείας της εποχής εκείνης στην Bentley S2 του 1959, αποδίδοντας ισχύ κοντά στους 180 ίππους. Όντας ελαφρύτερος, αλλά πολύ πιο δυνατός από τον απερχόμενο 6κύλινδρο, ανανεώθηκα στα σημεία το 1965, ενώ το 1971 η χωρητικότητα του αυξάνεται από τα 6,2 στα 6,75 λίτρα χάρη στην της διαδρομής του κατά 0,3 ίντσες.

Bentley

Ακόμα πιο σημαντικές αλλαγές έγιναν το 1980, ελέω υψηλότερων απαιτήσεων σε θέματα ρύπων και απόδοσης, με τη μεγαλύτερη προσθήκη να είναι εκείνη του υπερσυμπιεστή τα χρόνια που ακολούθησαν. Σήμερα, με την προσθήκη… άπειρων ηλεκτρονικών, καθώς και διπλού τούρμπο, ο απερχόμενος V8 κινητήρας της Bentley αποδίδει στην Mulsanne Speed ισχύ 530 ίππων και ροπή 1.100 Nm.

Αξίζει να σημειωθεί πως κάθε μια από τις σχεδόν 36.000 μονάδες που βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής του Crewe της Μ. Βρετανίας τα τελευταία 61 χρόνια κατασκευάστηκε στο χέρι – χαρακτηριστικό μάλιστα είναι το γεγονός ότι η σύγχρονη εκδοχή του V8 απαιτεί σχεδόν 15 ώρες δουλειάς προκειμένου να συναρμολογηθεί.

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου