Πρόκειται για το πρώτο προ-παραγωγής αντίτυπο της εμβληματικής 911 S Targa, το οποίο χρησιμοποιούσε επί πολλά χρόνια για τις προσωπικές και «ευήλιες» για την περίσταση μετακινήσεις του, ο Ferry Porsche.

Μπορεί η κοκκινοκίτρινη 911 S που χρησιμοποιούσε ως εταιρικό αυτοκίνητο το 1968 ο Ferdinand Piëch να ήταν ένα βήμα μπροστά από την εποχή της, το ίδιο όμως φαίνεται να ισχύει και για τον σμαραγδένιο πράσινο πρωταγωνιστή αυτής της ιστορίας. Δεδομένου ότι πρόκειται για την πρώτη 911 Targa που κατασκευάστηκε ποτέ καθιερώνοντας σε παγκόσμιο επίπεδο ένα εντελώς νέο τύπο αμαξώματος, πρόκειται για το πρώτο προ-παραγωγής αντίτυπο της εν λόγω οικογένειας. Kαι συνάμα, το προσωπικό αυτοκίνητο του Ferry Porsche, το οποίο και πήρε στην κατοχή του ο εγγονός του ιδρυτή της εταιρείας από το Ζuffenhausen στις 2 Αυγούστου 1966. Κάτι ασφαλώς που το καθιστά ακόμα πιο ξεχωριστό και πολύτιμο.

Ως γνωστόν, η έκδοση Targa δεν αποτέλεσε παρά την «αντίδραση» της γερμανικής εταιρείας στις αρχές της δεκαετίας του ‘60 απέναντι στις έντονες ανησυχίες και ενστάσεις των αμερικανικών αρχών (λέγε με NHTSA) αναφορικά με την ασφάλεια που παρείχαν την εποχή εκείνη τα «ξεσκούφωτα» αυτοκίνητα. Έτσι, από το Ντιτρόιτ έως και το Ντάλας, τα convertibles ξαφνικά άρχισαν να θεωρούνται επικίνδυνα για τους επιβάτες τους σε περίπτωση ανατροπής. Έτσι, τα… μαύρα σύννεφα δεν άργησαν να μαζευτούν πάνω από τα κεφάλια των ανθρώπων της Porsche που σε καμία των περιπτώσεων δεν ήθελαν να χάσουν την υψηλή για την εποχή εκείνη πελατεία τους στις ηλιόλουστες πολιτείες των ΗΠΑ. Και κάπως έτσι ως... αντίδοτο γεννήθηκε η 911 Targa, που με το χαρακτηριστικό ατσάλινο roll-bar πλάτους 20 εκατοστών κατάφερε να εξασφαλίσει τη νομιμότητα στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού.

Το εικονιζόμενο αυτοκίνητο είναι η πρώτη προ-παραγωγής 911 Targa που κατασκευάστηκε ποτέ διαθέτοντας πολλές, αλλά μικρές, διαφοροποιήσεις σε σχέση με την έκδοση «ευρείας κατανάλωσης» του μοντέλου. Όπως, για παράδειγμα, οι πλαστικές λωρίδες που είναι στερεωμένες στην κολόνα Β με τρεις βίδες, τα διακοσμητικά πλαίσια στα άνω άκρα των θυρών με τα τριγωνικά παράθυρα και οι κυκλικές λαβές με το μαύρο περίγραμμα που δεν συμπεριελήφθησαν στη σειρά Α μέχρι το 1968. Ακόμα και η κατασκευή της οροφής ήταν διαφορετική, όπως επίσης τα πατάκια από βελούδο στο εσωτερικό, τα ελαφρώς πιο άνετα καθίσματα στο εσωτερικό και το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα.

Η πράσινη καλλονή έφυγε από τα χέρια του Ferry Porsche κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια του 1969, όταν ένας αμερικανός μηχανικός την αγόρασε. Σαρανταπέντε χρόνια μετά, και συγκεκριμένα τα Χριστούγεννα του 2014, η πράσινη 911 S Targa πουλήθηκε στον συλλέκτη αυτοκινήτων του Γερμανού κατασκευαστή, Michael Heinemann, ο οποίος και την έφερε πίσω στη Γερμανία.

«Είμαι ενθουσιασμένος από το γεγονός ότι, χάρη στην προσοχή των ειδικών, το αυτοκίνητο είναι ακόμα σε καλή κατάσταση μετά από 300.000 χιλιόμετρα», δήλωσε ο Michael Heinemann, ο οποίος πρόσφατα δάνεισε το αυτοκίνητο του στο Μουσείο Porsche._Χ.Α.

Porsche 911 S Targa (προ-παραγωγής)
Κινητήρας > 6κύλινδρος μπόξερ Κυβισμός > 1.991 κ.εκ. Διάμετρος x Διαδρομή > 80x66 χλστ. Σχέση συμπίεσης > 9,8:1 Ανάφλεξη > 2 τριπλά καρμπιρατέρ (Weber) Μέγιστη ισχύς > 160 ίπποι/6.6000 σ.α.λ. Μέγιστη ταχύτητα > 220 χλμ./ώρα (κατά προσέγγιση)