Επικαιρότητα Κόσμος

Bugatti Veyron: Ανταλλακτικά για «γερά» πορτοφόλια

Πόσο κοστίζει η αντικατάσταση ενός και μόνο υπερσυμπιεστή σε μία Bugatti Veyron; Είναι, άραγε, πολλά τα 42.000 $ που χρειάζεται να καταβάλει κανείς προκειμένου να αλλάξει το ρεζερβουάρ της;

Η συντήρηση μιας Bugatti Veyron είναι γνωστό ότι κοστίζει ακριβά (για την ακρίβεια, 21.000 $ για τον τυπικό περιοδικό έλεγχο των 12 μηνών) καθώς, πέραν του διόλου ευκαταφρόνητου κόστους των αναλώσιμων, η αντικατάστασή τους απαιτεί στην πλειοψηφία των περιπτώσεων μία εκτεταμένη αποσυναρμολόγηση του πίσω τμήματος προκειμένου οι εξουσιοδοτημένοι επισκευαστές της εταιρείας να αποκτήσουν άμεση πρόσβαση σε συγκεκριμένα εξαρτήματα και μέρη της κατασκευής.

Εντούτοις, αδιευκρίνιστο μέχρι τώρα ήταν το ακριβές κόστος ορισμένων έξτρα ανταλλακτικών, όπως του τούρμπο, για παράδειγμα, ή της πολλαπλής εισαγωγής, των intercooler κοκ. Εντούτοις, μία πρόσφατα αποκαλυφθείσα αίτηση πιστοποίησης της αμερικανικής EPA (Environmental Protection Agency) έρχεται να ρίξει άπλετο φως αναφορικά με το πόσο κοστίζουν κάποια συγκεκριμένα μέρη-ανταλλακτικά της Veyron, αλλά και το ποσό που αντιστοιχεί στην εργασία για την αντικατάστασή τους. Όλα αυτά βέβαια στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στα σχετικά έγγραφα η τιμολόγηση εξαρτημάτων και εργασίας αφορά στο μεγαλύτερο τμήμα της σε εξαρτήματα που σχετίζονται με τον έναν ή τον άλλο τρόπο με τις εκπομπές ρύπων - εξ ου και η «εμπλοκή» της EPA στο όλο story. Σε κάθε περίπτωση, ο κατάλογος είναι άκρως αποκαλυπτικός μιας και σε αυτόν βρίσκει κανείς εξαρτήματα της Veyron με κόστος από 9 $ έως και 42.000 $.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Η πολλαπλή εισαγωγής, η οποία αποτελείται από τρία ανεξάρτητα τμήματα, κοστίζει συνολικά 10.000 $ (το δύο άνω τμήματά της από 4.000 $ και το κάτω 2.000 $). Το κόστος εργασίας για την αντικατάσταση όλων είναι 1.800 $.
  • Ο W12 κινητήρας της Veyron είναι εφοδιασμένος με τέσσερις υπερσυμπιεστές, με κάθε έναν από αυτούς να κοστίζει 6.400 $. Το κόστος της εργασίας για την αντικατάσταση κάθε ζεύγους ανέρχεται στα 9.200 $.
  • Κάθε ένας από τους δύο εναλλακτές αέρα (intercooler) αποτιμάται στα 9.000 $ με τα εργατικά να ανέρχονται στα 2.000 $. Αν χρειαστεί η αντικατάσταση και των δύο, τότε στο τελευταίο ποσό προστίθενται επιπλέον 200 $.
  • Οι ρυθμιστές του εκκεντροφόρου άξονα είναι σχετικά φθηνοί και ανάλογα με τη θέση τους κοστίζουν από 700 έως και 800 $. Ωστόσο, η εργασία αντικατάστασής τους εκτοξεύεται στα 21.000 $ καθώς απαιτείται το «λύσιμο» του μεγαλύτερου τμήματος του κινητήρα.
  • Ο αισθητήρας μάζας αέρα κοστίζει μόλις 200 $, κι αυτό γιατί είναι κοινός με εκείνον που χρησιμοποιεί το Phaeton W12 αλλά και πολλά μοντέλα της VW με κινητήρα 2,5 λίτρων.
  • Οι αισθητήρες πίεσης του τούρμπο είναι ένα ακόμα φθηνό ανταλλακτικό, καθώς το κόστος του δεν υπερβαίνει τα 20 $. Και εδώ πρόκειται για ένα εξάρτημα που συναντάται σε πολλά «ταπεινά» μοντέλα του VW Group. Όμως, και για μία ακόμα φορά, το κόστος αλλαγής του συγκεκριμένου ανταλλακτικού δεν είναι χαμηλό και ανέρχεται στα 1.800 $, ακριβώς όσο και στην περίπτωση για την αντικατάσταση του αισθητήρα μάζας αέρα.
  • Οι τέσσερις αισθητήρες θέσης του εκκεντροφόρου είναι το πιο φθηνό ανταλλακτικό της σχετικής λίστας, καθώς κάθε ένας κοστίζει μόλις 9 $. Όμως, για την αντικατάστασή τους θα πρέπει να καταβάλλει κανείς, μαζί με τα 36 $, επιπλέον 7.200 $ για εργασία.
  • Ίδια ακριβώς είναι η χρέωση για την εργασία που αφορά και την αντικατάσταση της γραμμής τροφοδοσίας καυσίμου, με το κόστος της για κάθε πλευρά του κινητήρα να ανέρχεται στα 1.300 $.
  • Η πολλαπλή εξαγωγής κοστίζει για κάθε πλευρά από 2.000 $, όμως η εργασία αλλαγής της - επίσης για κάθε πλευρά - ανέρχεται στα 22.000 $.
  • Κάθε καταλύτης κοστίζει 6.700 $ και το κόστος που αντιστοιχεί για την αντικατάσταση κάθε ενός είναι 1.800 $.
  • Τέλος, το πιο ακριβό ανταλλακτικό στη λίστα της EPA είναι το ρεζερβουάρ καυσίμου, το οποίο κοστίζει 20.000 $, ενώ 22.000 $ είναι το τίμημα σε εργασία. Το σύνολο; 42.000 $._Χ.Α.

Πηγή: Road and Track

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου