Μειωμένες κατά 3,1% ήταν οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία του ACEA.

H ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων υποχώρησε το πρώτο εξάμηνο για πρώτη φορά από το 2014, με τις πωλήσεις οχημάτων να κάμπτονται κατά 3,1% αγγίζοντας σε απόλυτα νούμερα τις 8,18 εκ. μονάδες. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο ACEA, χαρακτηριστικό το κλίματος είναι το γεγονός ότι μόνο τον μήνα Ιούνιο οι εγγραφές νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη κατέγραψαν μείωση που οριακά άγγιξε το 8% σε σχέση με την αντίστοιχο μήνα του 2018. Ανάμεσα στις αυτοκινητοβιομηχανίες που κατάφεραν να αυξήσουν το μερίδιο αγοράς τους φέτος είναι οι Dacia, Tesla και Citroen, ενώ αρνητικό είναι το πρόσημο (-0,4%) για τη μητρική εταιρεία του Oμίλου VW. Σε ότι αφορά στις επιμέρους αγορές, η μικρή αύξηση των πωλήσεων κατά 0,5% στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά στην Ευρώπη, ήταν αρκετή ώστε να αντισταθμιστούν ως ένα βαθμό οι απώλειες σε χώρες, όπως η Γαλλία (-1,8%), η Ιταλία (-3,5%) και η Ισπανία (-5,7%). Η βρετανική αγορά, η δεύτερη μεγαλύτερη στη γηραιά ήπειρο, υποχώρησε και αυτή με τη σειρά της κατά 3,4%.

Από τις 33 μάρκες για τις οποίες ο ACEA διατηρεί στοιχεία, μόλις οι 12 κατέγραψαν αύξηση πωλήσεων το πρώτο εξάμηνο του, με την Lancia (27%), τη Mitsubishi (14%) και τη Lexus (11%) να σέρνουν το… χορό με πολύ μικρό όμως όγκο πωλήσεων. Αν μη τι άλλο, η Lancia είναι μια ιδιάζουσα περίπτωση, καθώς το μοναδικό τετράτροχο προϊόν της, το Ypsilon, πωλείται αποκλειστικά στην Ιταλία αποτελώντας το δεύτερο πιο δημοφιλές μοντέλο στη χώρα μετά το Fiat Panda. Το άλμα δε της Mitsubishi οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην πολύ καλή πορεία του Outlander, και ιδιαίτερα της plug-in υβριδικής έκδοσής του. Με τη σειρά της, η Lexus συνέχισε για πέμπτο συνεχή χρόνο να αυξάνει τις πωλήσεις της βοηθούμενη από την αυξανόμενη ζήτηση για υβριδικά οχήματα, τα οποία αντιπροσωπεύουν σήμερα το 95% των ευρωπαϊκών πωλήσεών της μάρκας.

Μεταξύ των υπολοίπων εμπορικών σημάτων, το Duster αποτέλεσε το δούρειο ίππο για την Dacia στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, γεγονός που συνέβαλε ώστε η ρουμάνικη εταιρεία να αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 10%. Την ίδια στιγμή, οι πωλήσεις της Citroen αυξήθηκαν κατά 6,5%, χάρη στη μεγαλύτερη ζήτηση για τα SUV μοντέλα της (βλ. C3 και C5 Aircross), ενώ η Seat βελτίωσε τον εμπορικό της βηματισμό κατά 6%, χάρη στο 7θέσιο Tarraco, το οποίο αμφισβητεί μοντέλα, όπως τα Skoda Kodiaq και Peugeot 5008. Η δε BMW είδε τις πωλήσεις της να πέφτουν μόλις κατά 0,3%, την ώρα που οι ανταγωνιστές, όπως η Mercedes και η Audi, κατέγραφαν υψηλότερες απώλειες που άγγιξαν το -1,8% και -6%, αντίστοιχα.

Τις μεγαλύτερες απώλειες κατέγραψαν η Nissan (κάτω 27%), η Fiat (10%), η Ford (7,8%) και οι VW και Renault, που είδαν τις ταξινομήσεις τους να κάμπτονται κατά 6,5%. Τα προβλήματα της Nissan σχετίζονται κυρίως με την αδύναμη ζήτηση του Micra, την ώρα που τα Qashqai/ X-Trail, δέχονται ισχυρές πιέσεις από τον ανταγωνισμό. Η πτώση της Renault ήταν αναμενόμενη, χάρη στην αντικατάσταση του Clio. Η δε VW έχει πληγεί με τη σειρά της από τη μικρότερη απήχηση για μοντέλα της γκάμας της, όπως τα Golf, Polo και Passat, γεγονός όμως που αντισταθμίζεται εν μέρει από την αυξημένη ζήτηση των SUV προτάσεών της.

Ως αποτέλεσμα όλων των παραπάνω, ο ACEA αναθεώρησε την ετήσια πρόβλεψη πωλήσεων για το σύνολο του έτους, από το +1% που ήταν μέχρι τώρα, στο -1%. Αξίζει να σημειωθεί πως ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων στην ΕΕ έχει επιβραδυνθεί από το 2015, όταν η αγορά αυξήθηκε κατά 9,3%. Το 2016 οι πωλήσεις «ανέβηκαν» κατά 6,8%, το 2017 κατά 3,4%, ενώ πέρσι μόλις κατά 0,1%._Χ.Α.

Δείτε αναλυτικά στο επισυναπτόμενο αρχείο της εμπορικές επιδόσεις κάθε εταιρείας στο πρώτο εξάμηνο του έτους

Συνημμένα Αρχεία